bingin symptomen alvleesklier kanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
jan008

bingin symptomen alvleesklier kanker

Berichtdoor jan008 » Zo 07 Mei 2006 13:15

Ben toevallig op deze site terecht gekomen en mijn maag draait om van de trieste verhalen. Betuig hierbij mijn medeleven aan de betrokkenen. Ik heb zelf 2 broers en 2 zusters overleden aan kanker, waarvan 1 aan alvleesklier-kanker. Deze laatste had nog maar 6 weken te leven na de diagnose alvleesklier kanker.
Zelf ben ik als de dood voor het krijgen van alvleesklier kanker, omdat de overlevingskansen daarbij zo bijzonder klein zijn en ik ben zeer beniewd wat de beginsymptomen zijn. Ik weet dat die er niet zo veel zijn en dat de ziekte daarom te laat ontdekt wordt. Toch zullen er wel dingen zijn, hoe onbelangrijk ervaren ook, die mensen met deze ziekte in het begin als anders dan anders ervaren. Kan iemand hier wat meer over zeggen. Bijv. wanneer geel worden optreedt, in het begin of pas veel later.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

yvonne31

Berichtdoor yvonne31 » Ma 22 Mei 2006 10:24

hallo Jan,

tja allereerst is alvleesklier niet erfelijk. Tenminste dat is wat ons verteld is door het erfelijkheidsonderzoekcentrum. Mijn moeder had ook alvleesklierkanker en is uiteindelijk na 11 mnd overleden op 11 augustus vorig jaar.
Ik kan alleen uit de ervaring met mijn moeder spreken.
Zij was vooral heel erg moe en ze begon langzaam af te vallen. Maar mijn moeder had overgewicht dus in het begin dacht ze dat het door het sporten kwam. Maar uiteindelijk viel ze 25 kilo in 3 mnd tijd af en das niet goed he!.
Uiteindelijk ging ze naar de huisarts omdat de vermoeidheid maar aan hield en omdat ze net uit turkije kwam ( van vakantie) dacht de huisarts aan hepatitis. Dus bloedonderzoek en de volgende dag een leverecho, de dag erop stond de huisarts voor de deur met de mededeling : "alvleesklierkanker".
Achteraf bleek dat mijn moeder al maanden niet lekker was:
- moe
- rare ontlasting ( meerdere keren per dag en een rare kleur, dit komt door dat de alvleesklier niet meer goed werkt)
- af en toe buik/maagpijn

erg vage klachten dus. Volgens mij kun je nooit van te voren weten of het kanker is of niet, omdat de klachten te vaak erg vaag zijn. Het kan net zo goed een buikvirus of griepje zijn.

probeer je gedachten te verzetten en blijf positief !

Niet iedereen krijgt deze ziekte, gelukkig maar !

veel sterkte

groetjes Yvonne

Gebruikersavatar
Justagirl1970
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 15 Feb 2006 18:31
Locatie: Tilburg
Contact:

Alvleesklierkanker

Berichtdoor Justagirl1970 » Vr 26 Mei 2006 11:12

Ik ben 36 jaar en heb ook alvleesklierkanker. Bij mij zit de tumor in de staart van de pancreas. Daardoor heb je lichamelijk weinig klachten totdat er uitzaaiingen zijn. Al mijn artsen hebben wel gevraagd of het in de familie voorkwam.. toch iets met erfelijkheid blijkbaar.
Ikzelf heb de diagnose op 15 februari te horen gekregen, en tot nu toe heb ik prima kunnen leven. Ik krijg Gemzar voor de kwaliteit van leven en dat helpt bij mij ook. Ik voel me beter dan 3 maanden gelden qua eetlust, vermoeidheid en pijn. De artsen kunnen geen enkele prognose geven over hoelang het precies zal gaan duren, in februari kreeg ik de prognose 6-12 maanden, maar dat geven ze standaard bij
alvleesklierkanker.
Als je nog wat wil weten mail of msn je maar, of lees mijn weblog: http://justagirl1970.web-log.nl

groet,

Thea


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten