ervaringsdeskundigen gezocht

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
shoddy
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 01 Mei 2006 20:21

ervaringsdeskundigen gezocht

Berichtdoor shoddy » Ma 01 Mei 2006 20:26

Wie kan mij vertellen wat zijn ervaringen zijn met bestraling na een hersentumor? Ben benieuwd naar zowel positieve als negatieve ervaringen!

filmo

bestraling

Berichtdoor filmo » Di 02 Mei 2006 10:43

Je zou je vraag kunnen stellen op www.cerebraal.nl bij oproepen of op het forum. Ze hebben daar een speciale werkgroep hersentumoren en veel mensen zouden daar je vraag kunnen beantwoorden. Tevens als je klikt op de werkgroep is er een open dag met dit onderwerp

annelies_25
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: Za 02 Nov 2002 20:46

voor Filmo

Berichtdoor annelies_25 » Di 02 Mei 2006 19:48

Hoi,

Het is heel verschillend wat er na de bestraling gebeurd je haar valt meestal uit en soms heb je flinke hoofdpijn maar de tumor zal waarschijnlijk gaan slinken en daar ga je voor heh neem ik aan!
Dee eerste paar keren zal je niks merken pas later zal het zwaarder worden,
we hebben bij de SDK een lotgenoten groep, schrijf je gerust in je bent van harte welkom!
groeten annelies (moderater lotgenoten hersentumorgroep)

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 13 Jun 2006 12:15

berichtje van een lid van de mailgroep hersentumor:
mijn excuses, dit antwoord was al langer geleden in de groep gegeven maar ik ben het vergeten te plaatsen

jodyi


Daar ik sinds 1996 met een hersentumor loop ben ik in september 2002 voor de tweede
keer eraan geopereerd en daar de tumor toen kwaadaardiger bleek te zijn van graad 2 naar
graad 3 hebben ze mij toen 6,5 weken intensief bestraald, maar nu na 3,5 jaar is de tumor
toch weer gegroeid en inmiddels weer 4 cm hoewel ik toen na de bestraling te horen kreeg
dat ik 10 tot 15 jaar rust zou hebben.
De bestraling stelt op zich niets voor en je merkt er ok niets van duurt maar 2 a 3 minuten
het enige wat ik wel vervelend vond is het maken van het masker en na een aantal keren omdat ik toen
prednison kreeg ging het masker op een gegeven moment behoorlijk strak zitten ze klikken het nl aan
de zijkanten van het bed waar je op ligt vast maar verder valt het echt allemaal reuze mee hoor.
Hopelijk heb ik je wat antwoorden op je vragen kunnen geven.
diana
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten