Onvruchtbaar door kanker en nog geen kinderen

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
ive31
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 22 Mar 2005 14:50

Onvruchtbaar door kanker en nog geen kinderen

Berichtdoor ive31 » Di 22 Mar 2005 14:59

Wie heeft er nog geen kinderen maar is wel getroffen door bordeline tumoren of eierstok kanker?

Ik heb borderline tumoren gehad en mijn eierstokken zijh bespaard maar nu dreig ik ze alsnog kwijt te raken.

Vind dit heel moeilijk en ben best verdrietig.

Ive
Aan Borderline tumoren aan eierstokken geopereerd sept 2004...nu weer cyste..maar redelijk goed hersteld.

stiertje
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Za 30 Okt 2004 12:12
Locatie: zoetermeer

Berichtdoor stiertje » Wo 06 Apr 2005 13:02

hallo ive31

Ik heb zelf geen kanker gehad ik vind dit ook heel erg voor je.

Mijn vader wel is nu gelukkig schoon maar daar gaat het nu even niet over.

Ik ben zelf al 10 jr bezig geweest met icsi ( intra cytoplasmatische sperma injectie)

Ik wil je dan ook een site geven waar je misschien wat aan hebt dat is www.fertiliteitsnet.nl.
Daar heb je misschien wel wat aan ik weet natuurlijk niet of je daar behoefte aan hebt om het allemaal te lezen .

Ik weet niet of je baarmoeder behouden blijft is dat zo dan kan je nog een kans hebben want er bestaat een eiceldonatie (natuurlijk wil je dat het van jezelf is dat kan ik goed begrijpen dat weet ik als geen ander)
bekijk even wat de mogelijkheden zijn ik weet niet of ze ook eicellen invriezen van zaad weet ik het wel .

Ik raad je aan misschien heb je dat ook wel al gedaan vraag aan de artsen of die mogenlijkheden bestaan .

Ik wens je ook heel veel sterkte met wat er allemaal gebeuren gaat en hoop dat je gezond en schoon eruit komt dat is het allerbelangrijkste

liefs stiertje
liefs stiertje

Gebruikersavatar
Tineke1974
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 28 Jul 2004 14:53
Contact:

Berichtdoor Tineke1974 » Do 21 Apr 2005 13:59

Hoi Ive,

Ik heb zelf ook kanker gehad alleen niet het zelfde als jou maar Akute Leukemie.

Door de chemokuren die ik heb gekregen zijn m'n eierstokken aangetast, ben ik vervroegd in de overgang gekomen en kan ik zelf geen kinderen meer krijgen.

Ik heb ook nog geen kinderen (ik ben wel voordat ik ziek werd 3 x zwanger geweest, 2 x een miskraam gehad en de 3e x moest afgebroken worden i.v.m. de leukemie). Het is inderdaad erg verdrietig, kinderen krijgen was (en is) mijn allergrootste wens.

Eiceldonatie is voor mij nog de enige optie om zwanger te worden, ik heb al veel hierover informatie verzameld en mijn man en ik zien het wel zitten. Op deze manier ben ik dan wel niet de biologische moeder maa kan ik het kindje toch 9 maanden dragen en mijn man is natuurlijk wel de biologische vader. Volgend jaar willen mijn man en ik (als alles meezit) een poging gaan wagen.


Groetjes Tineke
Pluk de dag!

ive31
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 22 Mar 2005 14:50

onvruchtbaar door kanker

Berichtdoor ive31 » Ma 02 Mei 2005 19:33

Hoi tineke,

Ik ken je al van je weblog....en van het viva forum. Heb wel eens wat berichtejs naar je gestuurd.

Ik zit ondertussen in de run voor een ivf traject. Ze weten niet of het met mijn eigen eierstokken kan, heb niet zoveel eierstok meer over. En verder veel risico ivm met cyste aanmaak als complicatie na de operaties erbij gekomen.

Dus als optie heb ik ook nog eiceldonatie...heel spannend en moeilijk hoor. Ik hoor 30 mei of t met mijn eigen eierstokken kan. Dus ik weet hoe je voelt hoor op dat gebied...ik moet dus misschien ook eiceldonatie doen. Staat mijn man ook achter gelukkig en verder loopt de adoptieprocedure ook al 9 maanden.

hoe is het verder met jou??? OOk alweer meer uren aan het werk?
tot mails.... ive
Aan Borderline tumoren aan eierstokken geopereerd sept 2004...nu weer cyste..maar redelijk goed hersteld.


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten