Mijn vader is opgegeven.

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Chantal28

Mijn vader is opgegeven.

Berichtdoor Chantal28 » Di 08 Mar 2005 11:13

Gisteren heb ik te horen gekregen dat mijn vader strottehoofd kanker heeft met uitzaaiingen naar de longen. Hij heeft een in totaal 35 bestralingen gehad maar toch heeft de kanker kans gezien om uit te zaaien. De dokters weten niet hoelang hij nog heeft. Het was zo'n schok voor mijzelf mijn moeder en mijn zusje die drie maanden zwanger is. Ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik kan de hele dag wel huilen maar dat wil ik niet voor mijn dochtertje van twee jaar. Toch ben ik heel erg trots op mijn vader, hij wil er alles aan doen om zo lang mogelijk te kunnen blijven leven en in ieder geval nog de geboorte van zijn tweede kleinkind mee te maken.

Ik zou zo graag met iemand willen praten die hier ervaring mee heeft of die in hetzelfde schuitje zit zodat we wat steun aan elkaar kunnen hebben.

Gast

Lieve Chantal !

Berichtdoor Gast » Di 15 Mar 2005 16:45

Als eerste wil ik je heel veel sterkte wensen. Het leven is soms heel oneerlijk.
Ik kan je alleen maar meegeven dat je echt moet praten met je vader.
Mijn vader is gestorven. Ik was toen net 18. En heb spijt dat ik niet ECHT met hem gepraat heb tijdens zijn ziek zijn.
Nu met mijn moeder is dat veel anders. We praten over echt alles.
En ik zeg vaker dat ik van haar hou.
Wat moeilijk is. Maar ooo zo belangrijk.
Sterkte...!!!!!!!

Cindy

bakker
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 23 Nov 2004 21:44

Re: Mijn vader is opgegeven.

Berichtdoor bakker » Wo 30 Mar 2005 22:06

Hai Chantal, meid toen ik je berichtje las, moest ik gelijk aan mijn vader denken. Mijn vader is nml 9 weken geleden overleden en ook ik kan er niet mee omgaan. Gelukkig heb ik nog wel met hem kunnen communiceren. Niet praten, want bij mijn vader was eerst keelkanker ontdekt en na tig bestralingen en een operatie hebben ze alles weg moeten halen. Afschuwelijk. Ook mijn vader hoopte dat hij nog bij de geboorte van zijn kleinkind kon zijn maar helaas......dat mocht niet meer zo zijn. Ik wens je heeeeel veeeeeel sterkte en als je wilt kletsen of mailen laat het me weten, wie weet kunnen wij elkaar helpen.

pippi

Berichtdoor pippi » Di 03 Mei 2005 17:42

Hoi Chantal

Ik weet hoe het voelt. Die machteloosheid. Helaas heeft mijn moeder borstkanker met uitzaaiingen. Ook ik heb een zoontje van 4 jaar bijna en die wel weet dat oma ziek is . Ik huil toch wel waar hij bij is , ook moet je dat doen , je kan het niet ophouden. Ik kan je verder nog niet echt veel tips geven omdat ik er nog midden in zit . Maar we kunnen wel met elkaar praten en steunen toch. Heel veel sterkte met alles en hoor nog van je .

groetjes Jose

yvonne31

Berichtdoor yvonne31 » Di 03 Mei 2005 20:59

hallo lotgenoten,

helaas hebben wij vorige week te horen gekregen dat mijn moeder uitzaaiigen heeft in haar lever. In september 2004 is er een tumor in haar alvleesklier gevonden, dus wij wisten al dat het ongeneselijk was, maar de levensverwachting zonder uitzaaiingen is een stuk langer dan met.
Ze kunnen niet zeggen hoe lang nog. Ook ik heb een dochtertje van 3.5 jaar en zij weet ook dat oma ziek is. ( vorig jaar is een opa aan kanker overleden) Wij zijn heel eerlijk geweest op haar vragen. Soms zit zij met mijn moeder te praten over haar opa die nu een sterretje in de hemel is. En dan vraagt zijn aan mijn moeder of zij dat straks ook wordt. Waarom?? Zodat zij elke avond naar oma kan gaan zwaaien. Kinderen gaan hier zo anders mee om dan volwassenen. Voor hun gaat iemand die overlijdt niet voorgoed weg.
Iedereen moet zelf weten in hoeverre zij iets vertellen aan hun kinderen, maar weet wel zij vangen meer op dan je denkt.

Ik ben boos, verward en emotioneel leeg. En ik weet sosm niet eens hoe ik mij voel. Gelukkig kunnen mijn moeder en ik goed met elkaar praten en huilen, en zelfs nu ook nog lachen.
Blijven praten is het beste dus vandaar dat ik ook hier heb gereageerd.
Wij zitten in het zelfde schuitje maar iedereen lost het op zijn eigen manier op. En wie weet kunnen wij elkaar helpen om dit enorme verdriet een plekje te geven.

groetjes Yvonne

Sofietje

Berichtdoor Sofietje » Di 03 Mei 2005 21:20

yvonne31 schreef:hallo lotgenoten,

helaas hebben wij vorige week te horen gekregen dat mijn moeder uitzaaiigen heeft in haar lever. In september 2004 is er een tumor in haar alvleesklier gevonden, dus wij wisten al dat het ongeneselijk was, maar de levensverwachting zonder uitzaaiingen is een stuk langer dan met.
Ze kunnen niet zeggen hoe lang nog. Ook ik heb een dochtertje van 3.5 jaar en zij weet ook dat oma ziek is. ( vorig jaar is een opa aan kanker overleden) Wij zijn heel eerlijk geweest op haar vragen. Soms zit zij met mijn moeder te praten over haar opa die nu een sterretje in de hemel is. En dan vraagt zijn aan mijn moeder of zij dat straks ook wordt. Waarom?? Zodat zij elke avond naar oma kan gaan zwaaien. Kinderen gaan hier zo anders mee om dan volwassenen. Voor hun gaat iemand die overlijdt niet voorgoed weg.
Iedereen moet zelf weten in hoeverre zij iets vertellen aan hun kinderen, maar weet wel zij vangen meer op dan je denkt.

Ik ben boos, verward en emotioneel leeg. En ik weet sosm niet eens hoe ik mij voel. Gelukkig kunnen mijn moeder en ik goed met elkaar praten en huilen, en zelfs nu ook nog lachen.
Blijven praten is het beste dus vandaar dat ik ook hier heb gereageerd.
Wij zitten in het zelfde schuitje maar iedereen lost het op zijn eigen manier op. En wie weet kunnen wij elkaar helpen om dit enorme verdriet een plekje te geven.

groetjes Yvonne


Hallo Yvonne,

Jammer van het slechte nieuws van je mama.
Ik weet perfect hoe je je moet voelen.
Je moet echt zoveel mogelijk bij je mama zijn en over alles praten. De tijd gaat immers snel...
Het zal soms zeer moeilijk zijn om je dochtertje antwoorden te geven. Kinderen kunnen ook soms heel praktische vragen stellen. Ikzelf heb ook een zoontje van 6 en een dochtertje van 5. Ze bedoelen het wel goed.
Hopelijk krijg je veel steun van je naaste omgeving.
Geniet nog zoveel mogelijk van je mama en van de tijd die jullie nog samen rest.
Veel sterkte en tot wederhoren.

Sofietje

pippi

Berichtdoor pippi » Wo 04 Mei 2005 08:45

Hoi Yvonne

He die rot ziekte toch ook . Gelukkig kan je goed met je moeder praten, ook ik kan dat goed, maar het blijft moeilijk, zoals mijn zus die vrijdag naar nederland komt ze woont nl in Athene. En dan wil mijn moeder bespreken hoe ze begraven wilt worden . Het is zo raar dat ze binnen 2 maanden echt achteruit is gegaan , en dat we dit gaan bespreken . En dat ik dingen moet vragen die ik nog wil vragen weet niet eens wat. Ook ik heb geen vader meer. Maar gelukkig he houden de kindjes ons op de been een beetje. En is precies wat je zegt de angst dood kennen ze nog niet echt. Het wordt dan een sterretje. En als ik huil dan komt mijn zoontje me troosten. Het hoort er allemaal bij helaas. Ik hoop dat je nog veel met je moeder kan genieten. En heel veel sterkte

Knuffie Jose

miep

Berichtdoor miep » Za 23 Jul 2005 18:12

Hoi allemaal,

Ik lees hier de verhalen stuk voor stuk en bij allemaal
krijg ik 1 voor 1 tranen in mn ogen en kippenvel op mn hele lijf.
Ik weet hoe t is om iemand te zien vechten tegen
deze afschuwelijke ziekte.
Ik ben 24 jaar en mn moeder van 52 heeft kleincellige longkanker en nu met uitzaaíngen naar de lever, de alvleesklier en de lymfeklieren in de nek/hals. t is echt verschrikkelijk. de longarts (die trouwens super is!!)
heeft ons voorzichtig verteld dat we aan mnd moeten gaan denken...
ik vind de gedachte ondraaglijk dat ze haar kleinkinderen nooit zal zien
of als ik ooit eens zal trouwen.........

We genieten nu van dag tot dag van de kleine dingen in t leven,
die heel groot voor óns zijn geworden!!
Hopelijk is ze er nog ''goed'' aan in aug want dan hebben we een weekendje gepland naar hartje m'stricht.
Haar zus met de dochter en mn moeder en ik!!!!!
Ik heb t laatste jaar ook heel veel gefilmd en foto's gemaakt.
Zo kan ik mn toekomstige kindjes toch hun oma laten zien!!

Heel veel sterkte en kracht iedereen!!!!!!!!!!!

Liefs Miep!!

annelies_25
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: Za 02 Nov 2002 20:46

Voor Miep

Berichtdoor annelies_25 » Za 23 Jul 2005 19:26

Hoi Miep
Goed van je dat je je moeder filmt voor je toekomstige kids!
Ik wens je veel sterkte hoor!
groeten annelies

faithless40

opgegeven vader

Berichtdoor faithless40 » Di 07 Mar 2006 15:40

Hoi Chantal28, allereerst wil ik je heel veel sterkte toewensen, dat zul je hard nodig hebben.
Ik ben vorig jaar juli mijn vader verloren, vanaf het moment dat wij te horen kregen dat hij op gegeven was(acute leukemie) tot aan het moment dat hij overleden is zaten net 5 weken.
Nog steeds ben ik bezig met het verwerken van dit verlies, ik weet wat je nu doormaakt....
Als je behoefte hebt om je hart te luchten dan ben ik een luisterend oor voor je......
Heel veel sterkte en liefs, Faithless xx


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten