speekselklierkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
denise.vanbelle@wanadoo.n

speekselklierkanker

Berichtdoor denise.vanbelle@wanadoo.n » Zo 14 Nov 2004 00:57

hallo allemaal, ben op zoek naar mensen die mij meer kunnen vertellen over speekselklierkanker!!! er is nagenoeg bijna niets over te vinden op internet of waar dan ook !!!! ik ben op een forum van sdk een berichtje tegengekomen van marielle 1985 van donderdag 4 maart 2004 om 4.20 zei heeft ook speekselklierkanker maar heeft geen emailadres achtergelaten wie weet hoe ik haar kan bereiken of marielle als je dit zelf leest !!!! zou het fijn vinden als je kontakt met mij zou willen leggen, misschien kunnen we elkaar nog wat nieuws vertellen. als het goed is komt zij uit emmeloord en heeft ze nummer 662 op de lijst op het forum bij sdk. hoop dat iemand mij meer kan vertellen. alvast bedankt en voor iedereen veel sterkte groetjes denise :?: :cry:

wielw.
Lid

Berichtdoor wielw. » Ma 19 Sep 2005 23:10

hallo denise.vanbelle,
In dec. 2001 werd bij mij speekselklierkanker geconstateerd. In jan. 2002 volgde een operatie waarbij een gedeelte van mijn gehemelte en een gedeelte van mijn linker bovenkaak werd weggenomen. Ik heb nu een zogenaamde "klosprothese", die de open verbinding tussen mond- en neusholte zo goed mogelijk afsluit. Na de operatie ben ik ook nog 30x bestraald. Alles bij elkaar ben ik denk ik best goed weer opgeknapt.
Ik kan goed verstaanbaar praten, alhoewel ik daarin qua tijd wel beperkt ben, oftewel na enkele uren regelmatig praten is mijn "praatconditie"op en ga ik onduidelijker praten en word ik ook erg moe. Dit geeft in zoverre in mijn werk als fysiotherapeut problemen, dat ik na enkele uren werken een rustperiode van enkele uren in moet lassen om daarna weer enkele uren te kunnen funktioneren.
Verder heb ik een duidelijke beperking in hoever ik mijn mond kan openen als gevolg van de bestralingen.
Mijn smaak is vrijwel helemaal teruggekomen, alleen wat meer gekruid voedsel geeft problemen.
Mijn mond is wel iets droger doordat ik een speekselklier nu mis door de operatie en een werkt niet meer door de bestraling; maar dit geeft niet echt problemen.
Graag zou ik van eventuele lotgenoten willen weten of zij ook na enkele jaren nog met beperkingen blijven zitten in hun dagelijkse leven en/of in hun werk.
Groetjes en sterkte iedereen,
Wiel.

Gast

Re: speekselklierkanker

Berichtdoor Gast » Zo 06 Nov 2005 13:16

denise.vanbelle@wanadoo.n schreef:hallo allemaal, ben op zoek naar mensen die mij meer kunnen vertellen over speekselklierkanker!!! er is nagenoeg bijna niets over te vinden op internet of waar dan ook !!!! ik ben op een forum van sdk een berichtje tegengekomen van marielle 1985 van donderdag 4 maart 2004 om 4.20 zei heeft ook speekselklierkanker maar heeft geen emailadres achtergelaten wie weet hoe ik haar kan bereiken of marielle als je dit zelf leest !!!! zou het fijn vinden als je kontakt met mij zou willen leggen, misschien kunnen we elkaar nog wat nieuws vertellen. als het goed is komt zij uit emmeloord en heeft ze nummer 662 op de lijst op het forum bij sdk. hoop dat iemand mij meer kan vertellen. alvast bedankt en voor iedereen veel sterkte groetjes denise :?: :cry:

hallo denise, ik heb speekselklierkanker vanuit een klein kliertje aan het gehemelte wat is doorgegroied naar de neusholte. Wil je meer weten, email mij: famdeweerd@home.nl

Terug naar “Lotgenoten oproepen”