Hallo!
Een paar weken terug is bij mijn schoonvader weke delen kanker geconstateerd. Hij heeft een sarcoom ten grote van ongeveer 15 cm in zijn been, waaraan hij veel pijn heeft. De sarcoom kan nog niet weg worden gehaald, omdat er al aderen en spieren doorheen lopen.
Gisteren is er een pet-scan gemaakt, en binnenkort word er een relatief nieuwe behandeling bij hem gestart, waarbij ze radio actief gif in het tumor gaan spuiten, in de hoop dat deze dusdaning slinkt , dat ze hem misschien kunnen verwijderen.
Wie kan mij meer vertellen over deze vorm van kanker? En over de behandeling...kortom wat kunnen we eventueel nog verwachten?
Groetjes diaan
weke delen kanker
weke delen kanker
Diaantje,
Bij mij is begin juli ook een weke delen sarcoom in mijn been geconstateerd (liposarcoom). Nadat er een regionale perfusie is uitgevoerd (waardoor hij zo goed als is gedood) is de tumor afgelopen week operatief weggehaald. Ik denk dat jij de perfusie bedoeld die je schoonvader moet ondergaan. Bij mij is deze ingreep relatief gunstig verlopen, dat wil zeggen weinig bijverschijnselen. Op zich had ik het meeste last van veel vocht in het been. Na de perfusie moet je ca. 1 week bedrust houden. Ik heb veel gehad aan de folder van het KWF "Kanker van de weke delen". Doordat de perfusie zo goed is aangeslagen is de schade bij de operatie beperkt gebleven. 2 weken na de operatie kan ik al weer kleine stukjes lopen. Voor mij is het nu afwachten of er nog bestraling volgt....
Groetjes en sterkte, Amy
Bij mij is begin juli ook een weke delen sarcoom in mijn been geconstateerd (liposarcoom). Nadat er een regionale perfusie is uitgevoerd (waardoor hij zo goed als is gedood) is de tumor afgelopen week operatief weggehaald. Ik denk dat jij de perfusie bedoeld die je schoonvader moet ondergaan. Bij mij is deze ingreep relatief gunstig verlopen, dat wil zeggen weinig bijverschijnselen. Op zich had ik het meeste last van veel vocht in het been. Na de perfusie moet je ca. 1 week bedrust houden. Ik heb veel gehad aan de folder van het KWF "Kanker van de weke delen". Doordat de perfusie zo goed is aangeslagen is de schade bij de operatie beperkt gebleven. 2 weken na de operatie kan ik al weer kleine stukjes lopen. Voor mij is het nu afwachten of er nog bestraling volgt....
Groetjes en sterkte, Amy
perfusie
Hoi amy....
Ik denk dat het inderdaad hetzelfde is? Zijn been word aangesloten op de hart-long machine, en er zal over een aantal dagen het spul in de tumor worden gespoten.
Dank voor je tip over de folder van het kankerfonds. Die ga ik zeker even halen!
Groetjes en sterkte met alles!
Diaan
Ik denk dat het inderdaad hetzelfde is? Zijn been word aangesloten op de hart-long machine, en er zal over een aantal dagen het spul in de tumor worden gespoten.
Dank voor je tip over de folder van het kankerfonds. Die ga ik zeker even halen!
Groetjes en sterkte met alles!
Diaan
myosarcoom

Ben dan ook erg verdrietig en bang dat hij de rest van zijn dagen in het ziekenhuis moet slijten. Ongezellig en alleen!
Ik wens iedereen sterkte die dit ook meegemaakt heeft of nog doormaakt, want ik vindt het allesbehalve makkelijk
Terug naar “Lotgenoten oproepen”