weke delen kanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
diaantje

weke delen kanker

Berichtdoor diaantje » Wo 03 Nov 2004 15:28

Hallo!

Een paar weken terug is bij mijn schoonvader weke delen kanker geconstateerd. Hij heeft een sarcoom ten grote van ongeveer 15 cm in zijn been, waaraan hij veel pijn heeft. De sarcoom kan nog niet weg worden gehaald, omdat er al aderen en spieren doorheen lopen.
Gisteren is er een pet-scan gemaakt, en binnenkort word er een relatief nieuwe behandeling bij hem gestart, waarbij ze radio actief gif in het tumor gaan spuiten, in de hoop dat deze dusdaning slinkt , dat ze hem misschien kunnen verwijderen.
Wie kan mij meer vertellen over deze vorm van kanker? En over de behandeling...kortom wat kunnen we eventueel nog verwachten?

Groetjes diaan

amy

weke delen kanker

Berichtdoor amy » Ma 08 Nov 2004 10:18

Diaantje,

Bij mij is begin juli ook een weke delen sarcoom in mijn been geconstateerd (liposarcoom). Nadat er een regionale perfusie is uitgevoerd (waardoor hij zo goed als is gedood) is de tumor afgelopen week operatief weggehaald. Ik denk dat jij de perfusie bedoeld die je schoonvader moet ondergaan. Bij mij is deze ingreep relatief gunstig verlopen, dat wil zeggen weinig bijverschijnselen. Op zich had ik het meeste last van veel vocht in het been. Na de perfusie moet je ca. 1 week bedrust houden. Ik heb veel gehad aan de folder van het KWF "Kanker van de weke delen". Doordat de perfusie zo goed is aangeslagen is de schade bij de operatie beperkt gebleven. 2 weken na de operatie kan ik al weer kleine stukjes lopen. Voor mij is het nu afwachten of er nog bestraling volgt....

Groetjes en sterkte, Amy

diaantje

perfusie

Berichtdoor diaantje » Ma 08 Nov 2004 13:41

Hoi amy....

Ik denk dat het inderdaad hetzelfde is? Zijn been word aangesloten op de hart-long machine, en er zal over een aantal dagen het spul in de tumor worden gespoten.
Dank voor je tip over de folder van het kankerfonds. Die ga ik zeker even halen!
Groetjes en sterkte met alles!
Diaan

Helga

myosarcoom

Berichtdoor Helga » Wo 30 Nov 2005 12:44

:( Mijn man heeft ook een lokale perfusie in zijn been gehad, vorig jaar rond kerst en de tumor is daarna verwijderd en nabestraald. Hierna ging het herstel langzaam maar er zat voortgang in en in augustus is hij begonnen om weer zijn werk te hervatten. Helaas kregen wij 2 maanden geleden te horen dat er toch uitzaaiingen zitten in zijn beide longen (meer dan 10 per long). Hij heeft toen besloten ondanks dat er maar 5 tot 10% kans op aanslaan is voor chemotherapie, zodat wij beiden nog enkele leuke dingen kunnen doen. Tijdens de chemotherapie bleek hij ook een klaplong te hebben, die veroorzaakt was door een van de tumoren. Ze kunnen nu alleen nog maar uitstel bieden en pijn bestrijding. Helaas is hij na zijn eerste chemo na de 5e dag ziek geworden en opgenomen. Artsen zijn niet erg mededeelzaam in deze. Er wordt continu in hem geprikt en er wordt van alles verzameld om op kweek te zetten, maar retour info krijgt hij niet. Het lijkt er nu op dat hij tumorkoorts heeft, maar ook daarover geen duidelijkheid, want het kan ook nog gewoon griep zijn.

Ben dan ook erg verdrietig en bang dat hij de rest van zijn dagen in het ziekenhuis moet slijten. Ongezellig en alleen!

Ik wens iedereen sterkte die dit ook meegemaakt heeft of nog doormaakt, want ik vindt het allesbehalve makkelijk

Terug naar “Lotgenoten oproepen”