tumor bij de parotis.

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
knollie
Lid

tumor bij de parotis.

Berichtdoor knollie » Za 15 Dec 2007 22:47

Op 27 november hebben ze een echo van mijn kaak gebied gemaakt, ik heb namelijk een knobbel daar zitten waarvan ik vond dat die eruit moet.
Op 29 november belt de huisarts mij de uitslag door, het is een tumor bij de parotis, het ziet er goed en mooi omlijnt uit. hij zou voor mij een afspraak maken bij de chirurg.5 dec Ook de chirurg was heel possitief, want in 99% van de gevallen gaat het om een goed aardige tumor. Maar een MRI kan meer uitsluitsel geven.
11 dec chirurg: uitslag van de MRI, het blijkt er niet goed en mooi omlijnt uit te zien, wat dus op kwaadaadgigheid lijkt.
nu is er voor de 2e keer mijn benen onder mijn lijf uitgerukt, want ik dacht dat ik niet tot die 1% zou horen.
13 dec punctie gehad en nou gaan mijn emoties opspelen, donderdag krijg ik de uitslag. (heel erg spannend)

heeft iemand dit ook, of heeft hier ooit iemand van gehoord?
wat kan ik allemaal verwachten?
met vriendelijke groet van nicole.

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Zo 16 Dec 2007 20:55

Hoi,

Nee, ik heb geen ervaring met parotis.
Ik ben acuut geopereerd aan een cyste in een eileider. Deze cystes zijn eigenlijk altijd goedaardig.
Je begrijpt het al wel, 5 weken na de operatie hoorde ik dat de cyste wel kwaadaardig was en dat een uitgebreide operatie moest volgen.
Het is nauwelijks te bevatten op dat moment. Ik begreep het niet, hoe kon dat nou bij mij gebeuren.
Ik kreeg een week om er over te denken en in het volgende bezoek werd doorgesproken hoe het zou gaan met de operatie.
In mijn geval was het best moeilijk.
Ik mocht niet gelijk geopereerd worden vanwege de eerste operatie en aan de andere kant hoe sneller hoe beter.
Het werd nog 3 weken wachten. En die zijn lang geweest.
Wel heb ik geleerd dat alles wat ik me in die tussentijd in het hoofd gehaald heb, daar is niets van uitgekomen.
Nu weet ik dat ik beter positief kan blijven proberen te denken, want het loopt altijd anders dan je denkt.
En waarom zou ik mezelf druk maken over dingen die niet gaan gebeuren.
Kort gezegd, maak je niet gek en blijf bij de dag van vandaag.
Meer kun je niet doen, meer moet je niet doen :)
Sterkte,

Liddy

Handjes
Lid

Parotis

Berichtdoor Handjes » Wo 02 Apr 2008 20:45

Hoi Nicole

Ook bij mij is er een zwelling ontdekt naast mijn oor.
Ik had het al 2 jaar maar de dokter heeft een verkeerde diagnose ontdekt en aangezien het volgens mij groter werd ben ik were naar de dokter gegaan en heb ook een echo en punctie gehad. Dat was voor het weekend en ik zou na het weekend de uitslag krijgen.

Dat weekend was het langste in mijn leven wat een zenuwengedoe. Heb wat afgehuilt want ja mensen kunne wel zeggen maak je niet druk maar dat doe je toch altans ik wel. Je bent altijd bang dat ondanks dat mensen zeggen het is meestal goedaardig dat dit het niet is.

Gelukkig wees bij mij wel uit dat het goed is.
Nu nog wel de operatie want daar kom ik niet onderuit.
Ik vroeg mij af hoe het nu met jou is of je ook al een datum hebt voor een operatie.

Ik las je verhaal en moest er steeds aan denken dus ik hoop dat ik wat van je hoor.

Groet en sterkte
Ingrid
Hallo

Terug naar “Lotgenoten oproepen”