mijn moeder heeft een hersentumor

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
maaike
Lid

mijn moeder heeft een hersentumor

Berichtdoor maaike » Zo 15 Aug 2004 23:07

Hoi, ben maaike 30 jaar

Ben op zoek naar lotgenoten die ook een ouder heeft met een hersentumor. Bij mijn moeder is 8 jaar geleden dit geconstateerd, daarbij had ze veel last van epelepsie. In dec van 2003 heeft er een operatie plaatsgevonden, waarbij ze een stukje weefsel hebben verwijderd en onderzocht. Heb bleek een goedaardige tumor te zijn, en er kwam een behandeling 6 chemokuren ( 1 kuur is 6 weken),momenteel heeft ze er bijna 5 kuren opzittten, waarbij zeze laatste kuur best zwaar voor haar is geweest. De toekomst voor ons is nog onzeker, na kuur bestraling en of operatie, dat is nog onzeker. Mijn gevoel zegt dat ik een beetje mijn moeder kwijt ben die ik vroeger had, en dat is heel verdrietig om dat te zeggen, ze is alles voor me, mijn vriendinnetje.
Hou veel van haar>

Gast

Berichtdoor Gast » Zo 05 Sep 2004 22:01

hoi maaike

mijn naam is cynthia ben 29 jaar.het is allemaal heel erg herkenbaar wat jij vertelt over je moeder.
mijn moeder heeft dus ook een hersentumor gehad en kreeg plotseling ook epilepsie erbij allen bij haar konden ze er niets meer aan doen helaas.ik ben dus mijn moeder,maatje en beste vriendin kwijt .
graag wil ik weten hoe het nu is met jou en fam.

hoop op een reactie terug

liefs,cynthia

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 08 Sep 2004 22:14

Hoi cynthia,

Wat leuk dat ik een berichtje van je kreeg, we maken wat mee met onze moeders. Vandaag hebben we voor de zoveelste keer weer naar het AMC gereden waar mijn moeder onder behandeling loopt Ze heeft nu totaal 5 chemokuren gekregen en de 6de zou moeten volgen, maar in overleg met arts hebben we besloten dat niet te doen, die 5de kuur heeft zo veel klachten bij haar veroorzaakt dat we over gaan op een andere behandeling, nu wachten we op een oproep voor een MRI scan en als uitslag bekend is in hoevere de tumor is gekrompen (op zijn hollands gezegt) komt er daarna een vervolg behandeling. We gaan uit dat het bestraling wordt hoeveel en wat is dus nog onzeker, een operatie kan ook nog gebeuren.
Er komen dus nog onzekere tijden voor ons aan. Is er bij jou moeder niets meer aan te doen qua behandeling?
Hoe ga jij er zelf mee om, kan je er goed over praten met je ouders en derden.
Wij als gezin hebben ondervonden dat de maatschappij de mensen om je heen en met name ook familieleden er niet mee om kunnen gaan met het feit dat ze een tumor heeft. Mensen negeren je gewoon, doen net of ze je niet zien, of hebben rare opmerkingen. Mijn oma kwam eens langs en die zei tegen mijn moeder dat ze dacht dat ze een bult op haar hooft heeft, had bijna een bult aan haar zelf gegeven.
Dus veel familieleden en kennissen hebben we geen contact meer mee.
We gaan er als gezin weer tegen aan, je hebt tenslotte geen keus, dat is ook zo moelijk bij kanker.

Hoop wat van je te horen sterkte

maaike

Gast

Berichtdoor Gast » Di 21 Sep 2004 14:51

hoi maaike

ik ben rebecca (27 jaar)

ik herken heel veel dingen in jouw,n verhaal.
mijn moeder had ook een hersen tumor, toen ze net 40 werd (sep,1996)kwamen ze er achter dat ze er een had.
helaas is ze (1-5-1997) overleden.
ik kan het nog niet echt een plaatsje geven ,ik heb het er nog steeds heel moeilijk mee , ik was nog jong en zij was veel te jong om te sterven .

en ook wat jij geschreven had , over de omgeving .
veel kennisen en vrienden zagen we niet meer vanaf dat mijn moeder ziek was .
ze negeren je gewoon , als wij ze tegen kwamen ,dan draaien ze zich zo de andere kant op .

heel veel sterkte ermee!!!!!
ik hoop wat van je te horen .

groetjes rebecca

DELETED

hey

Berichtdoor DELETED » Za 07 Jan 2006 20:19

DELETED

truusje
Lid

hersentumor

Berichtdoor truusje » Wo 08 Feb 2006 23:48

hoi maaike
ik heb geen ouder maar een man met een kwaadaardige hersentumor een astrocythoom met een mooi duur woord, hij is wel geopereerd en heeft daarna nog 30 bestralingen gehad zijn kansen waren het eerst op nog geen jaar geschat later na de operatie bleek de gradatie mee te vallen en zeiden ze je hebt er een paar jaartjes bij ( zo nuchter alsof je over iets simpels praat ) ze hebben 80% van de tumor kunnen verwijderen ook mijn man heeft een paar keer een epeleptie aanval gehad maar is gelukkig weer verdwenen ook staat de rest tumor stil zeggen ze wat jullie zeggen over de omgeving klopt in ons geval wordt er ook raar gekeken als je zecht dat het soms helemaal niet goed gaat met hem en dat je ook best wel angsten hebt voor de toekomst wordt er gereageerd van he! hoezo dat t ziet er toch goed uit waar doe je dan zo moeilijk over.dan te bedenken dat het voor mij gevoel net een tijdbom is die vroeg of laat toch afgaat ,het is jammer dat de omgeving er vaak zo weinig van begrijpt want juist op de langere termijn kun je steun zo goed gebruiken .
nou sterkte ermee laat je horen as ik iets voor jullie kan betekenen :)
groetjes truusje
het is nog nooit zo donker geweest oft word weer licht ( al is het maar een heel klein beetje

Mickey
Lid

Berichtdoor Mickey » Wo 08 Mar 2006 21:52

Hallo allemaal

Ik ben een dochter 25 jaar van een moeder met een hersentumor.
Die is geconstateerd in nov. 2005. Zij heeft net de chemo en 32 bestralingen erop zitten. Is weer onder de mri scan geweest maar de tumor is nog steeds hetzelfde gebleven. bestralingen en chemo hebben wel wat aangeslagen....Morgen weer naar de internist toe.
Het is soms zo onwerkelijk allemaal. Ze zeggen dat ze tussen de 3 en 18 mnden te leven heeft...
Ik vind het heel moeilijk allemaal. het is en blijft mijn moeder.

LIEFS VAN MICKEY.
Bij mijn moeder is in nov. 2005 een zeer kwaadaardige hersentumor ondekt.
Inmiddels heeft ze bestraling en chemokuur erop zitten.
De tumor heeft nog steeds dezelfde grootte als voor de chemo en de bestraling.
Tjeetje het is zo heftig allemaal...

red devil
Lid

Berichtdoor red devil » Di 19 Jun 2007 00:51

hallo allemaal

ik heb geen moeder die een hersentumor heeft gehad,maar ik ben zelf moeder.
De eerste keer dat ik een tumor had waren mijn zonen 5 en 10 jaar oud
mijn jongste weet niet anders.
ik ben begonnen in 1995 en 2000 en de laatste was in 2003 in het totaal dus 7.5 jaar
ik was toen 29 en nu ben ik 41
maar ik leef nog

groetjes Renate

Terug naar “Lotgenoten oproepen”