aangetast buikvlies

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
ingeleping
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 21 Sep 2006 22:30

aangetast buikvlies

Berichtdoor ingeleping » Do 21 Sep 2006 22:43

Hallo

Na het hele forum doorgespit te hebben ben ik op zoek naar meer informatie over het volgende:

Mijn moeder heeft vorig jaar haar baarmoeder laten verwijderen omdat hier een vleesboom in zat. Helaas is na onderzoek een sarcoom ontdekt. na bestraling bleek ze weer helemaal genezen. In april was ook alles oppie toppie. Wij allen natuurlijk in feeststemming.....tot voor kort.

Ze moest weer voor controle en wat blijkt.......in haar bloed was af te lezen dat de kanker weer terug was. Ze had last van haar buik, blijkt er vocht in te zitten. Vorige week heeft men het vocht weggehaald....maar liefst 2,5 liter. Nu na een week is de buik weer helemaal opgezet,...arme ziel.

Ze heeft vandaag de uitslag gekregen.......niks te zien op scan maar uit het onderzoek van dat vocht is gekomen dat het vanuit haar buikvlies moet komen.
Mijn vraag: IS ER DAN HELEMAAL NIEMAND DIE HIER MEER INFORMATIE OVER HEEFT? Is er een klein sprankje hoop voor ons? Of gaan ze chemo therapie geven om de pijn tegen te gaan. Helaas krijgen wij van de arts geen duidelijk antwoord die heeft het maar steeds over afwachten......
Hoe kan iemand nou afwachten die niet weet hoe lang hij/zij nog wachten kan. kortom we worden hier helemaal simpel van

Graag ontvang ik reacties van mensen die hiermee ervaring hebben misschien kunnen we elkaar een beetje steunen.

Groeten Inge

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

aangetast buikvlies

Berichtdoor liddy » Do 28 Sep 2006 22:00

Zelf heb ik er geen last van.
Wel ben ik drie jaar geleden geopereerd voor een granulosaceltumor, een tumor die heel weinig voorkomt.
Omdat destijds enkel het UMC in Leiden hierover informatie op internet had staan, heb ik contact opgenomen met het Antonie van Leeuwenhoekziekenhuis in Amsterdam.
Telefonisch kreeg ik van hen zoveel informatie dat ik de beslissing kon nemen dat in mijn geval een "second opinion' niet nodig was.
Wellicht is het voor jullie ook een idee om te bellen. Je kunt eventueel ook contact opnemen met Daniel de Hoedziekenhuis in Rotterdam.
Veel succes en sterkte,

Liddy

Jen_ny
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Di 24 Jan 2006 08:28
Locatie: noordholland

Berichtdoor Jen_ny » Vr 29 Sep 2006 10:39

Inge,

Wat een schrik! Ik kan je helaas niet verder helpen, de enige overeenkomst met jouw moeder en mijzelf is dat de kanker werd ontdekt na het verwijderen van de baarmoeder i.v.m. een vleesboom. Bij mij een carcinoom. De nabehandeling was bij mij ook bestraling (in- en uitwendig).

Ik wens jullie veel succes en sterkte toe, hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Jenny

ingeleping
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 21 Sep 2006 22:30

weinig positiviteit

Berichtdoor ingeleping » Ma 02 Okt 2006 12:51

Bedankt voor de reacties die ik heb gekregen

We hebben weer nieuws ontzettend veel informatie in heel korte tijd.

Mijn moeder is woensdag geopereerd, ze hebben de eierstokken verwijderd, vetschort, weefsel en klieren om nader te onderzoeken. Tevens had zich al weer 6 liter (in twee weken tijd) vocht ontwikkeld, het gaat dus allemaal in razend tempo. Van de internist hebben we te horen gekregen dat daadwerkelijk het buikvlies ook aangetast is en gaan ze over op palliatieve chemotherapie. Bam......bommetje sloeg echt in. We moeten hoop houden maar we realiseren ons ook dat mocht deze kuur aanslaan we mams gaan verliezen 5 jaar zei hij als het aanslaat. pfffff nou is dit natuurlijk natte vinger werk maar toch.....laat t 10 jaar worden dan nog.......Slaat de kuur niet aan tja...wat dan...????
Het is allemaal heel onzeker, en beangstigend om je moeder zo te zien lijden vooral omdat de wond niet zo snel sluit als gehoopt. Dit komt omdat het vocht maar weer aan het ophopen is.

Bah,...een hoop te verwerken en heel erg lief zijn naar moeder en natuurlijk mijn vadertje die dit moeilijk kan accepteren.

Hopelijk kan vrijdag de 1e chamo gegeven worden.

groeten Inge

duifje
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 01 Jan 2007 22:02

voor inge met zieke moeder

Berichtdoor duifje » Za 06 Jan 2007 22:05

Beste Inge, wat vreselijk wat je moeder en jij moeten doormaken de afgelopen weken. Het lijkt veel op een vorm van eierstokkanker, die ik zelf ook heb. Ook ik kreeg een dikke buik vol met vocht en mijn buikvlies zat vol met opgezette klieren. Na ook een zware operatie hebben ze mijn eierstokken, baarmoeder, vetschot, buikvlies, omertum en blinde darm weggehaald, ik kreeg daarna 6 chemokuren van taxol en carboplatin wat erg goed geholpen heeft, deze vormen van kanker reageren heel goed op chemo's. ik ben momenteel kankervrij terwijl ik al in fase 3c zat , ik was dus flink uitgezaaid tot aan het middenrif. nu wordt er regelmatig controle gedaan en prikken ze op mijn ca 125 waarde, daarmee kunnen ze zien of de kanker weg blijft. Het was een lang verhaal, maar ik hoop dat je moeder en jij er wat aan hebben en geef asjeblieft de moed niet op. Ik was ook al heel ver heen, en ik weet dat de kans groot is bij deze vormen dat het snel weer terug kan komen, maar heb vertrouwen, misschien zit je moeder wel bij de andere groep. Zo denk ik zovaak als ondersteuning en ik ben pas 35.

veel sterkte en bemoediging toegewenst van duifje

ingeleping
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 21 Sep 2006 22:30

Berichtdoor ingeleping » Ma 08 Jan 2007 08:53

Aan Duifje

Schokkend hoor jou berichtje zo jong nog.
Ik ben heel erg blij voor jou dat de kuren aangeslagen zijn

Helaas moet ik de moed wel opgeven want alles is geprobeerd bij mijn moeder en ze is nu thuis in de terminale fase. Niks heeft geholpen helaas .

Wij doen er alles aan de uurtjes nog zo positief mogelijk in te vullen en te genieten van haar aanwezigheid ook al is dit niet makkelijk natuurlijk.

Ik hoop dat het een niet al te lange lijdensweg zal worden met pijn want dat wordt dan een martelgang. Alles is uitgesproken en we hebben er vrede mee als ze haar ogen voorgoed zal sluiten.

Nogmaals proficiat en ik hoop dat hiermee jou nog heel veel lange gezonde en gelukkige jaren worden gegeven

Groeten Inge

duifje
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 01 Jan 2007 22:02

Berichtdoor duifje » Ma 08 Jan 2007 16:53

Beste Inge, wat spijt me dat te horen van je moeder en wat is het toch allemaal snel gegaan. Ik leef erg met je mee. Ik ben me er zelf ook erg van bewust dat veel vrouwen sterven aan eierstokkanker, vooral omdat je er zo laat achter komt. Ik heb zelf ook een aggresieve vorm en als het dit jaar nog terug komt kunnen ze er bij mij ook niets meer aan doen. Maar ik leef nu met jullie mee en weet eigenlijk niets nuttigs meer te zeggen he. Ik heb zelf veel post gehad met veel fijne en troostvolle gedichtjes er bij. Ik hoop dat je moeder haar leven in Gods hand zal leggen , want God laat niemand los die Hem vasthoudt.

De Heer zal naast je zijn
om je te ondersteunen
met je te delen
wat je bezig houdt
Hij zal je in verdriet en pijn
omarmen en bevrijden
zodat je nooit alleen bent
in je stilste uren
als je op Hem vertrouwt
Op wegen waar
geen medemens kan komen
in uren dat je eenzaam bent
en moet doorstaan
Zal Hij zijn wezen openbaren
en met je gaan

Voor jouw en je moeder, van duifje, veel sterkte

inge79
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 13 Mar 2007 21:04
Locatie: Venlo
Contact:

Berichtdoor inge79 » Di 13 Mar 2007 21:10

Hallo Inge,

Ook hier een Inge...
Vandaag is mijn moeder jarig,ofjah..zou jarig zijn.. :(
Ze zou 52 worden als ze nog had geleefd..
Ze is 2 jaar geleden overleden aan de gevolgen van uitzaaiingen van een melanoom..
Ik herkende je verhaar meteen over dat vocht in de buik,mijn moeder had dat precies zo..verschrikkelijk...
Mijn moeder is 11 maart gestorven,2 dagen voor haar 50ste verjaardag.
Het heeft heel erg snel gegaan,op nog geen 3 maanden tijd was ze al weg..Vooral met buikvlies-kanker heb je geen schijn van kans..Maar t is zo moeilijk te begrijpen dat er niks meer aan gedaan kan worden..
Maar toch is het zo...
Ik wens jou heel veel sterkte..

Liefs Inge uit Venlo


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten