frequente ontlasting door slecht werk.alvleeskl. na Whipple

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
andrien
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 09 Jan 2006 20:23

frequente ontlasting door slecht werk.alvleeskl. na Whipple

Berichtdoor andrien » Ma 09 Jan 2006 20:41

Mijn man heeft 2 1/2 jaar geleden een Whipple-operatie ondergaan ivm alvleesklierkanker. Hij is geopereerd in het AMC. Het is 2 jaar heel goed gegaan; sinds 6 maanden heeft hij buikklachten, die veroorzaakt worden door een dysfunctionerende alvleesklier (gebleken uit ontl.onderzoek). Dat uit zich o.a. door winderigheid en wel 6 x daags ontlasting. Daardoor valt hij af.
Heeft iemand hier ervaring mee, en beter nog: een oplossing voor ?
Verder is er-als toevalsbevinding- een nieuwe tumor gevonden in het oude operatiegebied. Alle geconsulteerde artsen in Nederland geven geen hoop meer.
Echter: via via zijn we in Frankfurt terecht gekomen bij Prof.Th.Vogl, radioloog. Die ziet nog wel heil in behandeling .Mijn man is nu 1 x behandeld met TACE (via bloedvaten wordt een canule ingebracht met cytostaticum rechtstreeks in de tumor ! Daarna volgt afsluiting van het toevoerende bloedvat naar de tumor.
Laatst gewijzigd door andrien op Zo 15 Jan 2006 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

jeannette46
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 12 Nov 2005 15:54

Berichtdoor jeannette46 » Do 12 Jan 2006 11:43

Ik heb hier wel ervaring mee maar helaas geen oplossing :( . Ik ben zelf twee jaar geleden geopereerd (Whipple) en heb ook sinds een half jaar dezelfde klachten. Ik heb hier al twee keer medicijnen voor gekregen maar die helpen niet. Ook bij mij zijn de onderzoeken weer gestart want bij bloedonderzoek is gebleken dat de tumormarker CEA aan het stijgen is. Dit zou kunnen betekenen dat er weer ergens een tumor is of dat er zich een aan het ontwikkelen is. Ik had mijn hoop zó gevestigd op die twee en een half jaar omdat mij verteld is dat daarna de kans dat de kanker terugkomt wat kleiner zou worden. Helaas heb ik die twee en een half jaar dus niet gehaald. Ik had vorige week een coloscopie (de darmen waren schoon) en morgen weer een gastroscopie. Als hier ook niets te vinden is dan wordt het gewoon af wachten waar en wanneer het "monster" zich weer aanmeld. Heel akelig is dit, het voelt als een tijdbom in je lichaam.

Het spijt me dat ik jullie niet kan helpen maar ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop van harte dat de behandeling met TACE aan zal slaan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gast

Berichtdoor Gast » Do 30 Mar 2006 10:45

hallo,
mijn vriend heeft hetzelfde.
na zijn whipple-operatie valt hij ook ernstig af(pas na een jaar). zit 5á 6 keer per dag op het toilet.
soms nog vaker.
zijn huisarts heeft nu pillen gegeven om de darmpassage minder snel te laten verlopen.
indien dit niet zou helpen, wist hij een medicijn die zou (kunnen) helpen bij een slecht functionerende alvleesklier.
mijn vriend heeft het men-1 syndroom, tumoren gehad in de bijschildklieren, alvleesklier, en een carsinoïd bij de thymus(die helaas weer terug is, met uitzaaiingen over de hele wervelkolom).
11 april gaan we naar Rotterdam en horen dan hoe nu verder...

jeannette, wordt er dan geen ct van je gemaakt, uit voorzorg/ controle?
is bij mijn vriend wél telkens gedaan....

andrien
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 09 Jan 2006 20:23

Berichtdoor andrien » Vr 14 Apr 2006 21:12

bedankt voor je antwoord. Inmiddels zijn bij mijn man de buikklachten vrijwel over !!! De alvleeskliervereniging raadde ons aan ipv 6 capsules enzymen per dag er wel 16 á 20 te nemen ! Dit gaf een spectaculaire verbetering !

Veel sterkte met deze rotziekte en alles wat er bij komt !

Andrien

willeke
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 21 Feb 2005 14:35
Locatie: alkmaar

Berichtdoor willeke » Wo 30 Aug 2006 23:16

nog even een tip voor anderen na een whipple-operatie.
mijn vrien heeft nu sinds enkele maanden pancrease gekregen en spuit sandostatine en interferon.
de pancrease en indien nodig loperamide,heeft zijn diarree doen afnemen...

groet, Willeke

andrien
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 09 Jan 2006 20:23

alvleesklierkanker

Berichtdoor andrien » Wo 06 Sep 2006 21:11

dag mensen; in het verleden plaatste ik berichtjes over mijn man, die de whipple operatie (Alvleesklierkanker) goed overleefde. Helaas kwam er toch weer een nieuwe tumor. Mijn man is eind augustus overleden. Hij heeft na de whipple nog 2 hele goede jaren gehad, alleen het laatste jaar was erg naar.

kysha
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Vr 29 Jul 2005 11:54

Berichtdoor kysha » Wo 06 Sep 2006 22:48

Gecondoleerd Andrien. Ik weet niet goed wat te zeggen want alles wat ik wil zeggen lijkt zó zinloos. Ik wil je heel, héél veel sterkte wensen in de moeilijke tijd.


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten