Mijn naam is jan Mooijenkind.(Hoewel mooij ben ik nu niet meer en kind zijn, is ook al lang geleden) Ik ben bijna 65 jaar.
In okt,05 ben ik geopereerd aan hoofd/halskanker.
mijn halsklieren zijn verwijderd en er is geprobeerd uit mijn pols een gedeeltelijke nieuwe tong te maken.
Deze poging misluktewant, stierf af na een aantal uren.Weer op de snijtafel(in twee dagen ruim 20 uur)
toen werdt er een tong geknutseld uit een borstlap. deze werdt binnendoor mijn borst/hals en onderzijde van mijn mond naar binnen gewerkt.Hoe komen ze erop?
Mijn kaak links is afgslepen (zo te voelen met een slijptol) en ik heb geen gebit meer.
Mijn speeksel produktie is zo weinig dat ik snachts wakker wordt met een uitgedroogde mond alsof ik een week in de woestijn heb gelopen.
Doordat er een zenuw in mijn schouder is beschadigd(dat kon niet anders) heb ik een moeilijk bruikbare linkerarm (Dit kan wel een jaar duren)maar gaat over.
daarna heb ik 28 bestralingen in het kaak/halsgebied gehad.
achteraf gezien denk ik dat dat nog het meeste schade heeft aangericht en de meeste napijn veroorzaakt.
Ik piep niet snel maar mijn kaak voelt nu na 7 maanden nog aan alsof ik een trap van een paard heb gekregen
Ik zou erg graag met mensen in kontakt komen die iets vergelijkbaars hebben ondergaan Vooral op het bestralings gebied(de operatie's zijn toch allen verschillend.
ik ben benieuwd hoelang dit nog kan duren zodat ik me er beter op in kan stellen. Nu lijkt het er op dat het nooit overgaat
bijvoorbaat bedankt voor eventuele reaktie's
Jan