borstkanker, bijna 29 jaar

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
roby
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Vr 03 Mei 2002 17:10
Locatie: arnhem
Contact:

borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor roby » Vr 03 Mei 2002 17:35

:-\ Hallo allemaal, Jammergenoeg heb ik ook een reden om me bij dit forum aan te sluiten; bij mij is 29 04 borstkanker geconstateerd. De tumor is er al uit alleen meer niet omdat men ervan uitging dat het hier om bindweefsel zou gaan. Ik ben tenslotte nog maar 29 jaar (nou ja, 05 05 dan) veel te jong natuurlijk.
De hele week verzamel ik informatie over borst sparend en -amputatie (ik loop een verhoogd risico het terug te krijgen) etc, als zou het iemand anders betreffen, ook nu nog. Zal wel bekend voorkomen niet? In ieder geval zou ik graag met lot genoten in contact komen, al is het alleen om wat te kletsen.
groetjes Roby

christina
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Do 31 Jan 2002 21:46

Re:borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor christina » Za 04 Mei 2002 22:13

Hoi Roby

Ik lees net je oproepje ik was 39 toen ik borstkanker kreeg dat is nu 3 jaar geleden.
Natuurlijk mag je mij altijd mailen als je met vragen zit of gewoon je verhaal kwijt wil.
Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing en blijf positief denken groetjes christina.

roby
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Vr 03 Mei 2002 17:10
Locatie: arnhem
Contact:

Re:borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor roby » Za 18 Mei 2002 20:58

Dank je Christina,
Ik heb het mezelf heel druk gemaakt afgelopen weken, twee x een second opinion, waardoor ik de beslissing kon maken mijn borst te laten zitten voor aanvullende behandeling (ik volg al van begin af aan zo goed mogelijk het houtsmullerdieet, doe ik zelf ook wat) een orthomoleculaire arts opgezocht en verder heb het hele net uitgespit op zoek naar relevante informatie, kom er bijna in om. Volgende week wordt ik voor de tweede keer geopereerd om de rest weg te laten halen en de okselklier te bekijken, erg spannend hoe ik wakker word: wat zit er dan nog in aan klieren??
Het gaat eigenlijk best goed, ik verbaas er mezelf af en toe wel over. Natuurlijk vind iedereen me geweldig sterk etc. Soms komt de paniek wel, maar dan kan ik gelukkig samen met mijn vriend op de bank uithuilen tot het weer weggeëbt is.
Nu maar de operatie afwachten, dan weet ik weer meer.
Bedankt voor je reactie, ik vind het toch wel moeilijk om via chat of anderszins in contact te komen met lotgenoten, misschien praten toch nog veel mensen er liever niet over?!
Groetjes Roby

christina
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Do 31 Jan 2002 21:46

Re:borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor christina » Zo 19 Mei 2002 20:15

hoi Roby.
Nou het komt wel heel bekend bij mij over hoe je je voelt op dit moment.
Goed dat je alle informatie die er maar is verzameld toen ik drie jaar geleden in de zelfde positie zat had ik geen internet moest dus op een andere manier aan info komen.
Ik begrijp uit je woorden dat je volgende week geopereerd wordt ,krijg je de schildwachtprocedure?
Bij mij is dat wel toegepast maar jammer genoeg zaten er toch uitzaaingen in dus bij mij zijn alle lymfklieren verwijderd.
Wat dat chatten +mailen betreft ik denk dat je eens op Yahoo of andere borstkanker pagina's moet gaan kijken .
Voor mensen die geen kanker hebben(gehad) is het best moeilijk om daar over te praten .
Nou ik wens je heel veel sterkte volgende week ,ik duim voor je.
groetjes christina

roby
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Vr 03 Mei 2002 17:10
Locatie: arnhem
Contact:

Re:borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor roby » Zo 19 Mei 2002 20:39

Hallo,
Dank je, ik krijg inderdaad de schildwacht procedure, dus het is heel spannend wakker worden: zijn al mijn klieren er nog of niet?
Ik ben inderdaad al op het net naar verschillende chat programma's op zoek en gevonden, ze maken je het niet makkelijk bij msn en yahoo, wat een onduidelijke, drukke sites. Maar goed, in ieder geval weer iets om mee bezig te zijn :-)
Ben niet echt zenuwachtig voor volgende week, da's maar goed ook. Ik denk dat ik daar best aardig doorheen kom. Dank dat je aan me denkt en ik laat je wel weten hoe het ging.
Groetjes Roby

christina
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Do 31 Jan 2002 21:46

Re:borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor christina » Zo 19 Mei 2002 21:19

hoi Roby
Probeer de site www.diagnose-kanker.nl eens.
daar kan je makkelijk via msn je aanmelden om te chatten met lotgenoten.
daar vind je ook de mailgroepen van yahoo.
succes groetjes christina.

Gast

Re:borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor Gast » Wo 12 Jun 2002 12:00

Ook ik kreeg borstkanker op jonge leeftijd. Ik was nog net 28 (nu 29). Ik heb amputatie en chemo gehad, ben nu bezig met hormoontherapie. Ik wil wel met je mailen als je nog behoefte hebt aan contact met jonge lotgenoten. Groetjes, Maisa

roby
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Vr 03 Mei 2002 17:10
Locatie: arnhem
Contact:

Re:borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor roby » Wo 12 Jun 2002 12:28

Hoi Maïsa,

Dank je voor je reactie, het is inderdaad fijn om met lotgenoten te praten. De situatie is inmiddels wel wat veranderd want mijn top-klier was ook aangetast. Ik heb net een aantal onderzoeken achter de rug, bot-scan,lever-echo, pet-scan en long foto en volgende week krijg ik de uitslag. Weeeer wachten. Maar ik kom mijn tijd goed door en heb gelukkig niet de aard om thuis te zitten miezeren om mijn ziekte. Ik heb me ook aangesloten op yahoo, diagnos kanker en msm om af en toe te chatten, misschien kom ik je daar ook wel eens tegen?
Leuk om met je in contact te komen,
Groetjezzz Roby

Gast

Re:mailen?

Berichtdoor Gast » Wo 12 Jun 2002 13:20

Hoi Roby,

Je komt me in ieder geval tegen op www.borstkanker.net, een Belgische site over borstkanker. Sterkte met de uitslagen, ik duim voor je dat het goed is! En volhouden he!

Groetjes,
Maisa

Gast

Re:borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor Gast » Do 20 Jun 2002 10:29

Hai Roby

Ja, dat is een enorme klap, op zo'n jonge leeftijd te horen krijgen dat je borst kanker hebt.

Ook bij mij kwam het op jonge leeftijd om de hoek kijken, ik was 27, en ben nu inmiddels 10 jaar verder!

Ik heb een weg afgelegd van operaties, reconstructies, en chemo-kuren, en ook de schildwacht- klier procedure doorlopen.

Bij mij hebben ze een heel ''oksel-toilet'' gedaan, wat in houdt dat ik geen okselklieren e.d meer heb.

Ieder half jaar heb ik nog wel een onderzoek.
Bloed prikken, bloeddruk meten, voelen of er geen knobbeltjes zijn...

Dat is even belastend en tegelijk ook weer geruststellend als er niets te vinden is.

Mocht je vragen hebben of gewoon je verhaal kwijt willen, mag jij mij gerust mailen.

Dit geldt voor iedereen trouwens hier op de site.

Heel veel sterkte en kracht toe gewenst Roby, met licht en liefde van Maureen. :-*

Max
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: Di 27 Aug 2002 19:10

Re:borstkanker, bijna 29 jaar

Berichtdoor Max » Wo 28 Aug 2002 20:12

Dag Roby,
Ik ben blij te lezen dat je zo lekker positief over alles bent.
Ik ben 29 jaar en kreeg toen ik 27 was borstkanker.Heb een borstaputatiegehad.depoortwachterklier was schoon dus okseltoilet heb ik gelukkig niet gehad,wel chemotherapie.Op dit moment ben ik schoon.Positief zijn was voor mij belangerijk om overal doorheen te komen.dus veel sterkte toegewenst en hopelijk tot ziens op deze site.groetjes Max


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten