Ik ben op zoek naar mensen, die net als mijn vader, keelkanker hebben (gehad) en waarbij de beide stembanden volledig zijn weggehaald, een stukje slokdarm en waarbij uitzaaiingen in de lympfeklieren zijn vastgesteld. Inmiddels heeft mijn vader er weer 37 behandelingen van bestraling erop zitten en of dat geholpen heeft horen wij binnenkort. (Half december moet hij weer door de MRIscan. Nu heeft mijn vader het probleem dat het vocht in zijn hals en nek blijft zitten. Deze is helemaal opgezet en hij kan zijn nek nauwelijks meer bewegen. Ook heeft hij het benauwd. Is daar wat aan te doen? Zo ja waar moeten wij dan aankloppen voor behandeling of hulp. En als iemand dit herkend of kent, please... laat wat aan mij weten, want ik (en ik niet alleen ik denk ook aan mijn moeder die met een pincet het slijm uit het gat in z'n keel moet halen en er ook mee moet leren leven en omgaan) heb het echt zwaar als ik mijn vader zo zie (lijden). Hij kan tenslotte zichzelf niet uiten, hij kan nooit meer hardop lachen en noem alle gevolgen van deze zware operatie maar op. Ik heb me laten vertellen in het ziekenhuis dat deze vorm van kanker in het gebied van de hals niet zo heel vaak voorkomt. De chirurg was de enige in dat ziekenhuis die die operatie uitvoert en die doet hij ongeveer 8 keer per jaar!!
Maar misschien is er iemand die ook uitzaaiingen in de hals/neklympheklieren heeft en heeft voor mij de gouden tip die het mijn vader een stuk makkelijker zou maken.
vocht vasthouden in hals/ nek gebied
kEELKANKER
Hallo,
Bij mijn vader is nu 2j geleden ook kanker op de stembanden ontdekt.
Ze hebben gelukkig niet moeten opereren. Hij heeft een 30- tal bestralingen gehad en 3 chemokuren. Daarmee is hij dus gelukkig geholpen. Hij heeft inderdaad ook veel last van slijmen (loopt de hele dag met een doos kleenexen rond) en hield ook vocht op in de hals en aangezicht. Dit komt waarschijnlijk door de bestralingen. Hij gaat nu sedert enkele maanden naar de kine, elke werkdag voor lymfemassage en is daarbij wel geholpen. Het is niet volledig verdwenen maar het helpt wel. Om de 3 maanden moet hij op controle en nu 1,5j na de laatste bestralingen is alles nog steeds goed.
Hij heeft wel begin dit jaar borstkanker gekregen maar dat is dus een ander vehaal. Hij is geopereerd en ze hebben alles kunnen wegnemen. Hij heeft daarna enkele bestralingen gehad. Preventief. Nu zijn we erachter gekomen dat wat de borstkanker betreft het genetisch is. M'n vader is drager van het BRCA2 gen. Wij (m'n zus en broer en mezelf) wachten op de reslutaten van ons bloedonderzoek. Spannend dus.
Groetjes en veel sterkte.
Bij mijn vader is nu 2j geleden ook kanker op de stembanden ontdekt.
Ze hebben gelukkig niet moeten opereren. Hij heeft een 30- tal bestralingen gehad en 3 chemokuren. Daarmee is hij dus gelukkig geholpen. Hij heeft inderdaad ook veel last van slijmen (loopt de hele dag met een doos kleenexen rond) en hield ook vocht op in de hals en aangezicht. Dit komt waarschijnlijk door de bestralingen. Hij gaat nu sedert enkele maanden naar de kine, elke werkdag voor lymfemassage en is daarbij wel geholpen. Het is niet volledig verdwenen maar het helpt wel. Om de 3 maanden moet hij op controle en nu 1,5j na de laatste bestralingen is alles nog steeds goed.
Hij heeft wel begin dit jaar borstkanker gekregen maar dat is dus een ander vehaal. Hij is geopereerd en ze hebben alles kunnen wegnemen. Hij heeft daarna enkele bestralingen gehad. Preventief. Nu zijn we erachter gekomen dat wat de borstkanker betreft het genetisch is. M'n vader is drager van het BRCA2 gen. Wij (m'n zus en broer en mezelf) wachten op de reslutaten van ons bloedonderzoek. Spannend dus.
Groetjes en veel sterkte.
Terug naar “Lotgenoten oproepen”