De longkanker van mijn vader is nu eigenlijk een soort bijzaak. Hij heeft veel meer last van alle uitzaaiingen. 3 vlekken op zijn schedel en 1 in zijn hersenstam. Hij is bestraald om de symptonen te proberen te bestreiden, en nu hopen we dat dat gaat werken. Dat zou fijn zijn want sinds hij ziek is hebben we eigenlijk nog geen "goed" nieuws gehad.
Hij heeft met zijn huisarts over euthanasie gesproken. Ik weet al heel lang dat hij dat wil, maar nu het echt ter sprake is gekomen weet ik niet hoe ik daar mee om moet gaan. Ik kan het van hem wel begrijpen en ik denk dat het pure echoisme van mijn kant is dat ik dat niet wil. Ik wil hem zo lang mogelijk bij me houden. Maar dat is natuurlijk logisch. Toch denk ik dat ik het zelfde zou doen in zijn situatie. Er is voor hem geen kans meer. De enige zekerheid die hij heeft is dat ie slechter en slechter wordt.
Ik ben alleen heel erg bang voor de dag dat dit moet gaan gebeuren. Ik vraag me af of er mensen zijn die dit hebben meegemaakt en hoe zij ermee om gaan.
Groetjes Ell
Euthanasie
Hi Ell
Mijn vader overkomt momenteel hetzelfde
Ook Hij had eerst longkanker, begin dit jaar, is geopereerd en we dachten dat hij er weer helemaal boven op was.
Echter nu 2 maanden geleden hebben ze 2 tumoren in zijn hoofd ontdekt die dusdanig groot zijn dat hij niet meer operabel is.
Hij gaat erg snel achteruit en ik heb daarom ook euthenasie papieren voor hem aan moeten vragen.
Hij heeft ze inmiddels ingevuld en de kopieen bij mij en zijn huisarts afgegeven.
Ook ik vond dit moeilijk, maar ik vond het ook heel moeilijk hem zo achteruit to zien gaan
Mijn vader, maar vaders in het algemeen denk ik, wil niet ineens afhankelijk van andere worden. Zij zijn altijd de sterken binnen een gezin en willen dat ook blijven.
Ik gun hem daarom ook een rustig einde, in hoever dit mogelijk is met deze rot ziekte
Ook ik wil hem niet laten gaan....maar er komt een dag dat het hoe dan ook moet....dan maar zo prettig mogelijk voor hem is mijn idee
ik hoop dat je eruit komt en wens je veel sterkte toe
groetjes angela
Mijn vader overkomt momenteel hetzelfde
Ook Hij had eerst longkanker, begin dit jaar, is geopereerd en we dachten dat hij er weer helemaal boven op was.
Echter nu 2 maanden geleden hebben ze 2 tumoren in zijn hoofd ontdekt die dusdanig groot zijn dat hij niet meer operabel is.
Hij gaat erg snel achteruit en ik heb daarom ook euthenasie papieren voor hem aan moeten vragen.
Hij heeft ze inmiddels ingevuld en de kopieen bij mij en zijn huisarts afgegeven.
Ook ik vond dit moeilijk, maar ik vond het ook heel moeilijk hem zo achteruit to zien gaan
Mijn vader, maar vaders in het algemeen denk ik, wil niet ineens afhankelijk van andere worden. Zij zijn altijd de sterken binnen een gezin en willen dat ook blijven.
Ik gun hem daarom ook een rustig einde, in hoever dit mogelijk is met deze rot ziekte
Ook ik wil hem niet laten gaan....maar er komt een dag dat het hoe dan ook moet....dan maar zo prettig mogelijk voor hem is mijn idee
ik hoop dat je eruit komt en wens je veel sterkte toe
groetjes angela
Terug naar “Lotgenoten oproepen”