zeg me dat het niet zo is.... [Sofie80]

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
sofie80
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 05 Aug 2010 21:29

zeg me dat het niet zo is.... [Sofie80]

Berichtdoor sofie80 » Do 05 Aug 2010 21:47

zeg me dat het niet zo is.... zeg me dat het niet terug is.
mijn vader heeft 3 jaar geleden de rotziekte meegemaakt, eerst constateerde de arts keel kanker wat gevolgd werd met longkanker en na een jaar weer terug kwam. Gelukkig is hij de laaste 2 jaar ´schoon´. Maar nu... omdat hij is bestraald aan zijn longen en een zware roker was, heeft hij hier COPD aan overgehouden. sinds 3 maanden kan hij niet veel meer. hij heeft o.a longonsteking gehad is een aantal keer opgenomen geweest.

Gisteren weer op de spoedeisende hulp gezeten omdat hij zo benauwd was, weer opgenomen, hij heeft een bloedtransfusie gehad zijn hb waarde waren te laag. Mijn vader is een hard werkende man geweest en gaat en ging niet graag naar de dokter, zolang hij kan lopen gaat alles goed zegt hij. we zijn er dan ook achter gekomen dat hij al geruime tijd zwarte ontlasting heeft. dus nu volgen er andere onderzoeken. oa een maagdarm onderzoek. hij verzwijgt een heleboel, en dit is voor ons nogal lastig om de stuatie in te schatten.

elke keer als er weer iets afwijkends word gevonden en er niewe onderzoeken komen denk ik o god, het zal toch niet... en volgt er weer een periode van onzekerheid en spanning.
wie herkent dit en wil ook graag het allemaal van zich afschrijven.

liefs

Witchita
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: Do 04 Feb 2010 13:45
Locatie: Hoorn
Contact:

Re: zeg me dat het niet zo is....

Berichtdoor Witchita » Do 05 Aug 2010 22:32

Ik herken het......................2 jaar geleden op 6 juli ontdekte in een knobbel in mijn borst, een flinke knobbel. Het was kwaadaardig, zeer kwaadaardig en operaties, bestralen en chemo volgden. Ik hield er een chronische oedeemarm aan over en besloot dit jaar mijn andere borst preventief te laten verwijderen. Een goede keuze want ook daar groeiden pappilomen in ( goedaardige gezwellen die soms kwaadaardig worden en zo was het ook aan de andere borst begonnen).
Na die operatie op 10 maart dacht ik aan de rest van mijn leven te kunnen beginnen...........ik ging naar Lourdes, een bedevaart uit dank dat ik nog mocht leven..........Helaas had ik last van mijn rug en dat bleef, ondanks massage, therapie, pijnstillers. Maandag kreeg ik de diagnose botkanker, uitzaaiingen op 7 plekken en de vervolgonderzoeken zijn gisteren en vandaag geweest. Maandag weet ik meer.............
Zeg me dat het niet zo is.....................maar het is zo.

Sterkte Sofie!!!!
reiki
reiki is
reiki is onvoorwaardelijk
reiki is onvoorwaardelijke liefde
reiki

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: zeg me dat het niet zo is....

Berichtdoor stoffeltje » Do 05 Aug 2010 22:41

hoi sofie,
heel goed dat je het hier al van je af probeerd te schrijven!
het is al een lange periode waar jullie doorheen zijn gegaan.
een moeilijke vraag,heeft je vader zijn wensen al besproken voor als de tijd daar is?
hij kan het nu nog zelf aangeven , en het haalt een last voor jullie van de schouders.
je vader zal best merken dat het niet in orde is maar jullie niet ongerust willen maken.
of hij is zelf bang voor wat het kan wezen.
zoek zelf afleiding en wees er toch voor hem.
zeg wat je nog wil zeggen tegen hem.
en doe samen <tot zover mogelijk>nog gezamelijke dingen.
en praat over de mooie dingen die jullie meegemaakt hebben.
hebben jullie steun van fam. ,huisarts of thuiszorg?
hoop dat lotgenoten reageren.
denk aan jezelf ,en zou zeggen schrijf het van je af,alle beetjes helpen!
sterkte stoffeltje :wink:

sofie80
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 05 Aug 2010 21:29

Re: zeg me dat het niet zo is.... [Sofie80]

Berichtdoor sofie80 » Vr 06 Aug 2010 10:35

allereerst bedank voor jullie reactie!

witchita, het is een zo vreselijke oneerlijke klote ziekte! en wil je veel sterkte, liefde en kracht wensen. wat fjn dat je naar lourdes bent geweest, hoe was het daar? wat het een magische plek? mijn vader dankt God nog elke dag op zijn knieen dat hij er nog is, dus ik weet hoe belangrijk deze dingen zijn.

stoffeltje,
ja het is moeilijk, de onzekerheid en wachten en je maakt je zelf gek. het is zo dat ik en mijn familie in een moelijke situatie zitten, mijn oom is 58 een heeft meerdere hersen en long tumoren, hij was een belangrijke steun voor mijn ouders. op dit moment krijgt hij pallatieve behandelingen.
mijn moeder is zwaar suikerpatient. ze zijn ook al op leeftijd.
het liefst wil je ze 24 uur per dag in de gaten houden. de thuiszorg zijn we op dit moment mee bezig, want zo kan het allemaal niet langer. wij vinden het vreemd dat de huisarts nog niet langs is geweest om gewoon even te vragen of ze het allemaal wel redden. het is misschien verstandig om zelf een afspraak te maken met hem.
mijn ouders hebben nog niks geregeld qua testament, ik denk dat ze het dan te definitief vinden, ook weet ik niet wat mijn vader het liefste wil, ja ik denk dat hij niks wil meer aan zijn lijf. allemaal vragen die door je hoofd spoken, en het gaat maar door, en gaat maar door.
mijn vader houd erg van struisvogel politiek dus als ik op dit moment zou vragen over hoe en wat, zegt hij doe niet zo raar, niks aan de hand en voel me goed hoor. terwijl je ziet dat hij zich niet goed voelt. maar ook dit respecteer ik..
inderdaad afleiding is het beste, en gewoon keutelen met me papa dat is het fijnste wat er is.

dank jullie wel voor jullie berichtjes!
liefs sofie


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten