Baarmoederkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Ypsilon

Baarmoederkanker

Berichtdoor Ypsilon » Di 11 Mar 2003 21:12

Hallo,
Ik ben 39 jaar en in december werd baarmoederkanker vastgesteld met uitzaaiingen naar het buikvlies. Ik werd geopereerd, totale hysterectomie. Ik heb het nu ontzettend emotioneel moeilijk en vermoed dat het wegblijven van de natuurlijke hormonen hier een rol in spelen + de chemo-therapie. De moelijkheid ligt niet zozeer omdat ik die diagnose heb.
Ik volgde voorheen als psychotherapie. Maar ik reageer nu emotioneel veel sterker dan voorheen, soms lijk ik door een hel te gaan. Kan iemand mij hieromtrent wat info bezorgen.
Vriendelijke dinsdaggroet,
Ypsilon :? :?

PS: Ik vind de opzet van dit forum schitterend. Proficiat!!! :P

annerieke

Re: Baarmoederkanker

Berichtdoor annerieke » Zo 13 Jul 2003 17:54

Ypsilon schreef:Hallo,
Ik ben 39 jaar en in december werd baarmoederkanker vastgesteld met uitzaaiingen naar het buikvlies. Ik werd geopereerd, totale hysterectomie. Ik heb het nu ontzettend emotioneel moeilijk en vermoed dat het wegblijven van de natuurlijke hormonen hier een rol in spelen + de chemo-therapie. De moelijkheid ligt niet zozeer omdat ik die diagnose heb.
Ik volgde voorheen als psychotherapie. Maar ik reageer nu emotioneel veel sterker dan voorheen, soms lijk ik door een hel te gaan. Kan iemand mij hieromtrent wat info bezorgen.
Vriendelijke dinsdaggroet,
Ypsilon :? :?

PS: Ik vind de opzet van dit forum schitterend. Proficiat!!! :P


ben je hierdoor ook je baarmoeder verloren??
groetjes annerieke

Marieke
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo 03 Mar 2002 13:33
Locatie: Nijmegen

Berichtdoor Marieke » Ma 21 Jul 2003 21:47

Een hysterectomie is een baarmoederverwijdering.

Marja 1962
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Za 12 Jul 2003 14:45
Locatie: Nijverdal

baarmoederkanker

Berichtdoor Marja 1962 » Wo 23 Jul 2003 03:31

Hallo Ypsilon,

Ik neem aan dat je eierstokken tegelijkertijd verwijderd zijn, anders waren je hormonen nog aanwezig toch.
Dan zit je dus van de één op de andere dag in de overgang!
Helemaal logisch dat je lichaam helemaal op z'n kop staat.
En bij je lichaam, hoort ook je hoofd.
De hormoonhuishouding is verantwoordelijk voor veel meer dingen dan we ons eigenlijk realiseren!!
Als je kanker hormoongevoelig is, zal er weinig anders op zitten, dan zo goed en zo kwaad door de eerste klap heen te komen.
Acute of ook wel surgical menopause genoemd, kan je hele leven beheersen. Uiteindelijk gaat je lichaam wel wennen, maar het blijft lastig.
Sommige mensen gaan naar een homeopaat of een natuurarts, of proberen acupunctuur of Reiki of Yoga.
Je zou kunnen kijken wat het beste bij je past.
Vraag maar eens rond, te beginnen bij je arts.
Laat je niet afschepen met, mevrouwtje..het went wel.
Na de diagnose kanker is het leven aanmerkelijk kostbaarder geworden.
Zo voel ik het.
(borstkanker 2001, bestraling, chemo en hormoontherapie, Chemisch in de overgang gebonjourd dus)
Het kan ook helpen je te realiseren dat het vooral de hormoonhuishouding is die je parten speelt.
Niet je geest!
Rustig blijven, proberen te ontspannen en vooral niet aan jezelf gaan twijfelen. Dit gaat buiten jou om.
Moed houden, ooit gaat het beter.

groetjes Marja 1962 :cry: :oops: :lol:


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten