Mijn vader heeft waarschijnlijk alvleesklierkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
tinahueskes
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 24 Jun 2009 09:50

Mijn vader heeft waarschijnlijk alvleesklierkanker

Berichtdoor tinahueskes » Wo 24 Jun 2009 09:57

Bij mijn vader is 2 weken geleden alvleesklierkanker geconstateerd, de tumor zit op de kop en is 3 cm....er zijn geen uitzaaiingen we krijgen nog bericht of ze gaan opereren maar de arts is pessimistisch. Wie heeft tips voor ons wij zijn radeloos. Ik heb iets gehoord over een arts in Antwerpen?

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn vader heeft waarschijnlijk alvleesklierkanker

Berichtdoor stoffeltje » Do 25 Jun 2009 17:15

hallo tinahueskes,
wat zullen jullie geschrokken zijn toen jullie dat hoorde.
die radeloosheid kan ik me grandioos voorstellen.
het is ook een rot plaats om kanker aan te hebben.
probeer toch optimistisch te blijven,en wacht het antwoord van de arts af.
zijn jullie bij de huisarts geweest of een oncoloog?
stel jullie vragen duidelijk op papier en laat altijd iemand met je vader meegaan.
2 horen meer dan 1.
hoe gaat je vader er mee om ,kunnen jullie er onderling over praten?
uit zoveel mogelijk je gevoelens.
het is niet iets wat beter wordt,maar goed dat jullie toch naar andere optie"s kijken.
en een secund opion kan soms ook geen kwaad.
veel sterkte stoffeltje

DennisB
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 26 Jul 2009 13:11

Re: Mijn vader heeft waarschijnlijk alvleesklierkanker

Berichtdoor DennisB » Zo 26 Jul 2009 15:43

Beste Stoffeltje,

Allereerst uiteraard zeer veel sterkte toegewenst aan je vader in de strijd om de alvleesklierkanker tegen te gaan.

Ikzelf zit momenteel in eenzelfde situatie zoals jij deze hebt geschets exact een maand geleden. Ook bij mijn vader is op de kop af twee weken geleden alvleesklierkanker geconstateerd en er is tevens aangetoond dat er uitzaaiingen naar zijn lever heeft plaatsgevonden.
Een zeer uitgebreide zoektocht naar ervaringen, behandelingsmethodieken en genezingskansen heeft mij geleerd dat de eerlijkheidh gebiedt te zeggen dat alvleesklierkanker de minst geneeslijke vorm van kanker betreft en - zoals in het gros van de constateringen - een zeer gerange levensverwachting met zich meebrengt. Een maand tot 12 maanden wordt op zeer veel wetenschappelijk onderbouwde webpagina's vermeld, waarbij de mediaan - afhankelijk van het stadium - is gesteld op zes maanden.

Gezien de de staat waarin mijn vader zich verkeerd doet het bovenstaande verhaal mij niet als een donderslag bij heldere hemel aankomen, aangezien het aantal kilo's dat mijn vader is afgevallen in combinatie met de sterk verminderde eetlust en niet-aflatende lusteloosheid aantoont dat er van binnen iets grondig mis is.

Ondanks het feit dat moed putten uit een situatie - hoe belabberd deze ook moge zijn - een goede, menselijke zaak is, wil ik hiermede wel aantonen dat men er realistisch gezien vanuit dient te gaan dat de kans op (algehele) genezing nadat alvleesklierkanker is geconstateerd miniem is.

Onder het mom van 'de wonderen zijn de wereld nog niet uit' wens ik eenieder die dit bericht leest én in eenzelfde situatie zit veel geluk, liefde en realiteitszin toe.

Groet,
Dennis

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn vader heeft waarschijnlijk alvleesklierkanker

Berichtdoor stoffeltje » Zo 26 Jul 2009 18:04

hoi dennis,
bij mij was het mijn broer,bij tinahueses is het pas bij haar vader vastgesteld.
kan mij voorstellen dat je in paniek<deden wij ook>op internet gingen zoeken.
en idd. een erg moeilijke plaats.

tina je kan als je twijfel hebt een second opinion vragen.
en duidelijke vragen op papier voor arts.
ook vragen over de behandeling en wat voor !
soms kan het levensverlenend werken<een soort stilstand>
maar mooi dat er geen uitzaaingen zijn gevonden.

het antonie van leeuwehoek zh. wordt ook als goed beschreven er zijn er meer.
,veel sterkte stoffeltje

alfred1305
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 26 Aug 2009 21:41

Mijn vader heeft waarschijnlijk alvleesklierkanker

Berichtdoor alfred1305 » Zo 30 Aug 2009 19:34

Tinahueskes,

Ook ik ben voor mijn vader het net aan het afstruinen. Ondertussen al met heel wat resultaat, en veel behulpzame reacties, zoals op dit forum van Stoffeltje en van Mulder. Ook heb ik bericht gekregen dat voor een second opinion door patientenverenigingen vaak het UZA Antwerpen wordt voorgesteld. En dat een second opinion een recht is, geen gunst van de zorgverzekering.
Zelf zoek ik naar meer patientenervaringen met de cytotron. Alles doorlezende lijkt dit een goede optie voor de pancreaskanker. Helaas is het een nieuwe therapie, en daardoor onbekend. Het onderzoek ernaar is wel gecertificeerd, maar niet gepubliceerd. Als ik meer weet, over deze therapie of iets anders, dan laat ik het weten.

Sterkte, Alfred1305

tinahueskes
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 24 Jun 2009 09:50

Re: Mijn vader heeft waarschijnlijk alvleesklierkanker

Berichtdoor tinahueskes » Di 20 Okt 2009 20:26

Beste mensen,
Mijn vader heefy ondertussen een experimentele behandeling gedaan in het AMC van 5 weken, bestraling met chemo en HIV medicijnen over 2 weken krijgen we de uitslag of het wat heeft opgebracht...tot nu toe vind ik mijn vader zijn toestand nog niet kwallitatief verbeterd. Alfred weet jij al wat meer over die nieuwe behandeling? Wat een rot ziekte is het toch. Je voelt je ook zo machteloos om je vader zo te zien achteruit hollen weet soms niet hoe ik ermee moet omgaan. Weet iemand toevallig welke ziekenhuizen betreft pancreas operaties wat meer kunnen en wat risico durven te nemen? Iedereen sterkte en bedankt voor jullie reakties. Groet Tina


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten