cytotron rfqmr

jaba10
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2009 17:50

Re: cytotron rfqmr

Berichtdoor jaba10 » Wo 07 Okt 2009 20:16

Beste mensen,
Inzake de Cytotron het volgende;
Ik onderga op het moment zelf de behandeling. In overleg met oncoloog. Deze heeft geen bezwaar. "bewezen" medicatie is voor mij geen optie meer, uitzaaiingen van bijnierschorscarcinoom in de lever, longen en lymfe.:) Alle chemo’s ondergaan, werken niet.
In die zin dus met mijn rug tegen de muur en, tsja, dan ga ( ging al geruime tijd) je zoeken… Er zijn idd heel veel alternatieve behandelwijzen , met positieve en negatieve verhalen. Ik beperk mij in deze tot de Cytotron ( geloof me, ik kan over heel veel andere methodes meepraten) Ik ben zeer realistisch en besef dat niets doen op niet al te lange termijn betekent dat het einde verhaal is…. Dat is in ieder geval een bewezen feit. Dit heb ik ook geaccepteerd. Alle andere bij mij bekende “alternatieve” behandelwijzen die ik heb bestudeerd waren voor mij geen optie. Waarom dan wel de Cytotron?
In mijn optiek een wel bewezen methode, geen valse beloften en verder voor mij vangroot belang, absoluut geen sprake van geldklopperij. Bijvoorbeeld; Dr Gorter etc.etc. ( mijn mening) Kosten van de behandeling staan absoluut niet in verhouding tot de “bewezen” behandelmethoden. (deze zijn echt veel duurder) Farmaceutische industrie zal niet echt happy zijn als de Cytotron daadwerkelijk als bewezen wordt gekwalificeerd, (lijkt mij)
Concreet; ik kan me voorstellen dat de kosten een probleem kunnen zijn en patiënten graag de behandeling vergoed krijgen. In mijn geval, ik zal wel zien of ik eruit kom met mij verzekering, heb gewoon geen tijd mij daar nu überhaupt druk om te maken. Ik ga ervoor en geloof erin. Al dat gezeur over bewijzen en geld, als je de tijd hebt je daar nog druk om te maken zal het allemaal nog wel oké met je zijn (en gelukkig maar)… Een ding weet ik wel, bij mij werkt het nu al !
Lieve (uitbehandelde) patiënten, laat je niet ontmoedigen door mensen die praten over bewijzen en geld, kies gewoon je eigen goed doordachte weg. Vooralsnog weten we ook niet zeker of het mobieltje welke we met z’n allen dagelijks tegen ons oor drukken toch niet heel erg schadelijk is (ook de critici op dit forum). En wat dacht je van de oog laserbehandeling !!! Aan alle critici, heel goed dat je niet zomaar overal in gelooft maar sommige zaken moet je toch echt helemaal uitgezocht hebben voordat je een mening op het internet knalt betreffende dit toch wel zeer gevoelige onderwerp. Ik twijfel heel erg aan het zogenaamde onderzoek van bepaalde critici….. Hou je niet alleen maar vast aan gerenommeerde namen als A.V.L., D.d.H en LUMC ook daar wordt gewoon gewerkt volgens protocollen, neemt niet weg dat dit wel top ziekenhuizen zijn met top oncologen.
Voor een ieder die vragen heeft over de Cytotron, mail me gerust jaba10@live.nl Voel me sinds maanden weer fit genoeg om zelfs mijn mening op dit forum te geven en geloof me, dat is niet te danken aan de “bewezen” behandelmethoden tegen mijn ziekte…………..
Heel veel su6
Groetjes Bart
Ps; ik moet wel even vermelden dat ik onwijs ben gesteund door mijn naaste waardoor ik uiteindelijk heb gekozen voor de Cytotron, en deze personen zijn niet onder invloed van bv Methadon 

zonnebloem
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009 21:09

Re: cytotron rfqmr

Berichtdoor zonnebloem » Vr 09 Okt 2009 21:38

Ik heb deze zomer een behandeling ondergaan in de cytotron en mijn z.g. CA125 waarden zijn gigantisch gedaald en kreeg ook veel meer energie na 28 dagen. Ik zou het zo weer doen indien nodig, want chemokuren halen je weer helemaal onderuit en je houdt niets over van die opgebouwde energie. Een uur liggen is ook geen probleem ,ga je heerlijk wat mediteren of ga in dat uur een mooie reis maken, voor je het weet sta je weer buiten.

frans
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 28 Nov 2009 16:47

Re: cytotron rfqmr

Berichtdoor frans » Za 28 Nov 2009 16:55

Graag wil ik jullie attenderen op de volgende website: http://skepp.be/apparatuur/cytotron
Hierop kun je diverse meningen lezen over Cytotron. Laat een ieder zijn/haar conclusie trekken na het lezen van deze website en de op deze pagina vermelde andere websites.

Groet,

Frans

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: cytotron rfqmr

Berichtdoor Marer » Ma 14 Dec 2009 13:53

http://www.kwakzalverij.nl/1187/De_Cyto ... tima_forma
De Cytotron van Quress: kwakzalverij in optima forma
13 dec 2009 | Van de Webredactie

De Cytrotron is een imitatie-mri, zogenaamd om kanker, artrose en veel andere ziekten te behandelen, maar er nog zijn veel andere redenen waarom het apparaat onzin is: dikdoenerij met wartaal, onaannemelijke theorie, afwezigheid van bewijzen, krankzinnige prijzen en last but not least onverantwoorde adviezen om te stoppen met medicatie.

Je kunt verder lezen via de link die hierboven staat.

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: cytotron rfqmr

Berichtdoor Marer » Zo 24 Jan 2010 20:34

http://medischcontact.artsennet.nl/disc ... totron.htm

22 januari 2010

Quress stopt met behandelingen cytotron

Het Leidse bedrijf Quress zal voorlopig geen patiënten meer behandelen met de cytotron. Dit meldt het Leids Dagblad vandaag.

Vorige week stelde de SP Kamervragen naar aanleiding van een artikel in Medisch Contact van 7 januari. De radioloog H. Teertstra en klinisch fysicus S. Muller stelden daarin dat het apparaat peperduur en gevaarlijk is. Volgens de auteurs is er geen bewijs voor de werkzaamheid van deze kostbare behandeling, die patiënten valse hoop geeft en mogelijk onveilig is.

Quress adverteerde in de periode daarvoor landelijk met de cytotron, waarmee door Rotational Field Quantum Magnetic Resonance onder andere artrose en kanker kunnen worden behandeld.
‘We schorten de behandelingen op, totdat we de uitslagen van de lopende dubbelblinde onderzoeken hebben’, stelt Quress-voorzitter A. Jongbloed nu. De laatste behandelingen van patiënten worden komende week afgerond.

In reactie op het artikel van Teertstra en Muller, beiden lid van de Vereniging tegen de Kwakzalverij, stelt Jongbloed de vraag wanneer een behandelmethode toelaatbaar is. ‘Is dat als de Europese regelgever dat vindt na een jarenlange testprocedure en uitvoerig onderzoek door een onafhankelijk onderzoekslaboratorium, of is dat als voorstanders van concurrerende behandelmethoden dat vinden?’ Jongbloed doelt op het feit dat de cytotron een CE-certificaat heeft.

Volgens H. Teertstra is in het Nederlands Kanker Instituut-Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis verheugd gereageerd op de beslissing. Hij noemt het aannemelijk dat er ‘in het geheel geen werking is’. Teertstra: ‘Wij hechten eraan te benadrukken, dat de certificerende instantie uitsluitend heeft gekeken naar veiligheid, zoals kans op elektrocutie, en niet naar werkzaamheid of effectiviteit. Deze instantie kan dat ook niet, en CE-certificering is daarvoor niet bedoeld.’ EN

Reactie Quress op MC-artikel cytotron, online first 22 januari 2010

Kamervragen Van Gerven, 14 januari 2010

De cytotron, peperduur en gevaarlijk, Medisch Contact 7 januari 2010

annelies36
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 26 Jan 2010 11:59

Re: cytotron rfqmr

Berichtdoor annelies36 » Di 26 Jan 2010 12:08

Met het stopppen van de behandeling met de cytotron, overigens ook voor artrose, geeft Quress impliciet toe dat de Cytotron dus niet werkt, of althans dat de werking niet bewezen is. Ze gaan daar nu onderzoek naar doen.
Maar ze hebben al tientallen mensen behandeld die daar veel geld voor hebben uitgegeven, minimaal 15.000 euro.
Naar mijn idee moeten ze het geld dat is betaald door al behandelde mensen nu gewoon teruggeven!

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: cytotron rfqmr

Berichtdoor Marer » Di 26 Jan 2010 16:48

Bij Tros-forum ook een oproep om geld voor de "behandelingen"terug te vorderen.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 82&t=78821
Quote:

Echter, Quress heeft tientallen patienten behandeld. Bij een gemiddelde behandelprijs van 9.000 euro bij artrose en 15.000 euro bij kanker, schat ik dat de kliniek zo'n half miljoen euro aan behandelfees in rehkening heeft gebracht.

Dit geld moet terug naar de benadeelden, de mensen die tussen juli 2009 en 27 januari 2010, met een behandelmethode die geen enkele aangetoonde werking heeft.

Ik roep iedereen die deze behandeling heeft ondergaan, of iemand kent die deze behandeling heeft ondergaan om het betaalde geld voor behandeling terug te vorderen bij de stichting die toezicht heeft op het medisch handelen en de kliniek zelf:
Stichting Quress
t.a.v. drs. A.J.H. Jongbloed ra, voorzitter
Eschertoren 11
2316 ET Leiden

Quress Leiden BV
dr. B. Ververs, medisch directeur
Eschertoren 11
2316 ET Leiden

Ook degenen die een intakegesprek hebben gehad en kosten hebben gemaakt voor dure mri's op aanwijzing van Quress, met niet met de behandeling zijn doorgegaan, raad ik aan deze kosten terug te vorderen.



Terug naar “Vragen over alternatieve methodes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten