Het kaarsje gaat langzaam uit.

Ineens heeft degene die je liefhebt niet meer lang te leven ...
Een moeilijke periode van afscheid nemen breekt aan ...
Joanna
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 10 Aug 2004 16:08

Het kaarsje gaat langzaam uit.

Berichtdoor Joanna » Di 10 Aug 2004 16:48

Vorig jaar oktober hebben ze bij mijn moeder baarmoederkanker ontdekt.
De arts gaf haar een maand en toen was het weer Kerst haalt ze, maar dan is het over.
Ze heeft 35 bestralingen gehad en het heeft niets geholpen.
Ze heeft ook een kankergezwel in haar borst gehad en laten verwijderen.
Ze weegt nu nog maar 30 kilo en ze gaat steeds meer achteruit.
Ze word deze week overgeplaatst naar een andere afdeling.
Ik heb vandaag met de arts gepraat en hij zei ze wordt steeds zwakker.
Ze is nauwelijks meer te verstaan.
Ze heeft veel pijn in haar buik en ze heeft allemaal grote bobbels op haar buik en onder haar arm.
Nu blijkt dat haar lymfenklieren ook zijn aangetast en haar hersens ook.
Het doet ontzettend pijn als we haar zo zien lijden.
De moeder van mijn moeder is ook gestorven door kanker.
Toch maakt het je wel aan het denken wat betreft erfelijkheid.

Het zal niet zolang meer duren en dan ben ik mijn moeder echt kwijt, maar in mijn hart zal ze altijd blijven bestaan.

Gast

Berichtdoor Gast » Zo 13 Feb 2005 16:15

Als ik dat lees, rest mij niets anders te schrijven dan: zeg alles wat je voelt, help haar zo veel mogelijk en zeg honderd keer hoeveel je van haar houd. Laat haar niet alleen. Stel haar gerust.
Mijn man is ook zo naar zijn einde gegaan. Hij is in oktober 2004 gestorven. ik kan me precies voorstellen hoe jullie je voelen. Ik weet hoe machteloos en misselijk je in je maag wordt van het idee dat je gewoon HELEMAAL NIETS kunt doen. dat gevoel heb ik nu nog steeds.
Ze mag geen pijn hebben, vraag in godsnaam veel medicatie tegen de pijn.
Veel sterkte wens ik jullie. Hou in het achterhoofd dat ze ergens naar toe gaat, waar ze rust en geen pijn heeft.
Ik denk aan jullie, voor wat het waard is......

Joanna
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 10 Aug 2004 16:08

Berichtdoor Joanna » Wo 16 Feb 2005 16:57

Dank je wel gast voor deze lieve woorden. Ik ben een paar maanden niet op het forum geweest omdat ik het niet kon opbrengen. Mijn moeder is 27 augustus overleden.
Maar voor ieder die ook voor zoiets staat heel veel sterkte.

danielle6
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Vr 02 Mar 2007 14:13
Locatie: DEN HELDER

hoe snel kan het gaan.

Berichtdoor danielle6 » Za 03 Mar 2007 23:57

bij mijn moeder is 3mnd geleden kanker ontdekt,alvleesklierkanker met uitzaaiingen naar de lever,en sinds januari gaat het heel snel achteuit,ze is 15kl afgevallen,trombose,suikerziekte en niks meer kunnen verdragen wat eten betreft..we hebben alles al geregeld voor de crematie,en dat had ik pas over 30jr willen doen,want ze is pas 58jr,maar deze ziekte vraagt niet naar de leeftijd..
ik wil iedereen sterkte en kracht toewensen in deze moeilijke tijd,en ook daarna.

dani
mij naam is danielle,en sind 3mnd geleden hebben we te horen gekregen dat mijn moeder alvleesklierkanker heeft met uitzaaiingen naar de lever.je wereld stopt op het moment dat je dat bericht hoort,want er is geen hoop meer.


Terug naar “Omgaan met terminale patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten