Wat kan ik doen?

Ineens heeft degene die je liefhebt niet meer lang te leven ...
Een moeilijke periode van afscheid nemen breekt aan ...
ZWAGER
Lid

Wat kan ik doen?

Berichtdoor ZWAGER » Vr 18 Aug 2006 23:17

Mijn schoonzusje heeft kanker, en ze kunnen het niet genezen.
Ze is 34 een man en 2 kindjes (5 en 2).

Ik heb al veel in het forum gelezen en het advies is praten, het probleem voor mij is alleen dat ik daar niet de juiste persoon voor ben.
Gelukkig heeft ze haar ouders en andere familie en vrienden waar ze dat wel mee kan.

Op dit moment voel ik me dus redelijk nutteloos in het geheel, en zou graag ook iets voor hen betekenen maar ik zou dus niet weten hoe of wat.
We hebben uiteraard aangeboden dat ze altijd de kinderen kunnen brengen of als er iets anders is ze kunnen bellen maar het lijkt niet genoeg.

Op dit moment verkeerd de hele familie nog in shock en realiseren het nog niet, maar we weten het ook pas sinds gisteren dus dat lijkt me ook niet raar.

Met andere woorden, ik weet het niet

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Za 19 Aug 2006 12:12

wat een klap voor jullie.. zo vers ook nog.. Wat je schrijft over het praten, dat kan ik me ook wel voorstellen. Dat is moeilijk. Maar misschien kun je wel dingen 'doen' . Zodat ze weet dat je voor haar klaarstaat. Kleine attenties. Praktische dingen als ze dat op prijs stelt. Een dagje uit, als dat mogelijk is. Een kaartje, een bloemetje. Het boek; mam vertel is, zodat ze dat misschien nog wat in kan vullen voor haar kinderen. Of als je de mogelijkheid hebt, maak filmpjes van haar wanneer je haar ziet, ook voor haar kinderen. Er zijn tal van praktische dingetjes die gedaan kunnen worden, waarmee je het gezin ontlast. ALS ze daar prijs op stellen, want misschien willen ze juist wel bij elkaar zijn, zoveel mogelijk nog van elkaar genieten. Probeer mee te denken, hoe moeilijk ook.

heel veel sterkte in elk geval, het is moeilijk he.. voor je schoonzus en haar gezin, maar ook om toe te moeten kijken..

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Terug naar “Omgaan met terminale patiënten”