Bij mijn schoonzus is 21/2 jaar geleden uitgezaaide (in botten) borstkanker ontdekt. Na allerlei behandelingen bleek ze goed te reageren op herceptin maar helaas kreeg zij in de zomer van 2005 uitzaaiingen in haar hoofd. Die zijn bestraald maar eigenlijk is ze daarna niet goed meer opgeknapt. In december kreeg ze opnieuw uitvalverschijnselen. Een nieuwe hersenscan werd gemaakt maar die bleek niet echt veranderd. Toch ging het steeds slechter met haar. Nu ligt ze op bed, eet nauwelijks meer, drinkt nog enkele kopjes thee per dag, is incontinent en ze kan zich niet meer bewegen. Af en toe geeft ze nog wel een kort antwoord op een vraag maar een gesprek voeren kan al lang niet meer. De behandeling met herceptin is een week of drie geleden gestopt. Pijn lijkt ze niet te hebben. Vreemd genoeg lijkt ze ook niet achteruit te gaan. Ze wordt wel steeds magerder. Een prognose, hoe lang dit nog blijft duren, wordt door niemand gegeven maar wij (mijn man en ik) vragen ons af wat haar nog te wachten staat. Wij willen niet dat ze pijn moet lijden. Wij weten ook niet hoe lang ze nog in leven kan blijven en hoe ze uiteindelijk zal sterven. Ik begrijp dat hier op dit forum ook niemand kan voorspellen wat er gaat gebeuren maar misschien is er iemand die er iets over kan zeggen of iets soortgelijks heeft meegemaakt met een naaste.
Alvast hartelijk dank!
Hoe lang zal ze nog leven?
Re: Hoe lang zal ze nog leven?
Anonymous schreef:Ik was op zoek naar iets of iemand die ons een idee kon geven hoelang deze lijdensweg nog kan duren.
Mijn zus heeft uitgezaaide kanker, terminale fase. Gebruikt pijn-pleisters, is misselijk, darmobstruktie....ze is afstandelijk tov haar naasten....Waar moeten we haar nog doorheen helpen ?????
Re: Hoe lang zal ze nog leven?
[quote="Anonymous"]Bij mijn schoonzus is 21/2 jaar geleden uitgezaaide (in botten) borstkanker ontdekt. Na allerlei behandelingen bleek ze goed te reageren op herceptin maar helaas kreeg zij in de zomer van 2005 uitzaaiingen in haar hoofd. Die zijn bestraald maar eigenlijk is ze daarna niet goed meer opgeknapt. In december kreeg ze opnieuw uitvalverschijnselen. Een nieuwe hersenscan werd gemaakt maar die bleek niet echt veranderd. Toch ging het steeds slechter met haar. Nu ligt ze op bed, eet nauwelijks meer, drinkt nog enkele kopjes thee per dag, is incontinent en ze kan zich niet meer bewegen. Af en toe geeft ze nog wel een kort antwoord op een vraag maar een gesprek voeren kan al lang niet meer. De behandeling met herceptin is een week of drie geleden gestopt. Pijn lijkt ze niet te hebben. Vreemd genoeg lijkt ze ook niet achteruit te gaan. Ze wordt wel steeds magerder. Een prognose, hoe lang dit nog blijft duren, wordt door niemand gegeven maar wij (mijn man en ik) vragen ons af wat haar nog te wachten staat. Wij willen niet dat ze pijn moet lijden. Wij weten ook niet hoe lang ze nog in leven kan blijven en hoe ze uiteindelijk zal sterven. Ik begrijp dat hier op dit forum ook niemand kan voorspellen wat er gaat gebeuren maar misschien is er iemand die er iets over kan zeggen of iets soortgelijks heeft meegemaakt met een naaste.
Alvast hartelijk dank!
[/Ik vermoedt dat wij ons vandaag in dezelfde situatie bevinden dan U op 22 maart. Graag had ik vernomen hoe de ziekteproces van uw schoonzus deze 14 dagen verlopen zijn. Wij vrezen, gezien de evolutie die mijn zus nu doormaakt dat er voor haar nog maar enkele dagen zullen
resten .
Alle reactie's welkom!
Alvast hartelijk dank!
[/Ik vermoedt dat wij ons vandaag in dezelfde situatie bevinden dan U op 22 maart. Graag had ik vernomen hoe de ziekteproces van uw schoonzus deze 14 dagen verlopen zijn. Wij vrezen, gezien de evolutie die mijn zus nu doormaakt dat er voor haar nog maar enkele dagen zullen
resten .
Alle reactie's welkom!
Terug naar “Omgaan met terminale patiënten”