mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Za 03 Okt 2009 10:56

hoi sophietje,
bij mijn broer was het de laatste maanden.
hij zag het meer in,hij zou overlijden en afscheid moeten nemen van zijn fam.
dat was zwaar voor beide kanten.
ook bij mijn broer en schoonzus kwamen wekelijks de huisarts en zn. hulp.
emotie"s wisselde vaker.
vaker dan anders,het kwam dichterbij.
voor jullie beide moeilijk.
zoek ook voor jezelf ontspanning,je hebt je krachten nog zo nodig.
veel liefs anita

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Sophietje » Zo 04 Okt 2009 12:14

Ondertussen heb ik er met meerdere mensen over gehad. Afgesproken met vriendinnen, gisteren met mijn vriend uiteten geweest. Bedankt voor jullie adviezen. Ik kan er weer tegenaan.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Zo 04 Okt 2009 12:34

hartstikke fijn sophie,
een mens kan dat soms echt hard nodig hebben.
liefs anita :wink:

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Zo 04 Okt 2009 21:24

Lieve Sophietje,


Wat vervelend voor je dat je zo aan het worstelen bent met de situatie. Eigenlijk zou je denken datin situaties van leven en dood ineens andere regels gelden, barieres wegvallen en iedereen elkaar liefheeft tot het laatste moment. Helaas is dat niet bij iedereen zo. Ik hoop dat je toch kunt zien dat misschien juist dit de manier is van je moeder om ermee te dealen. Jij vraagt misschien iets van haar wat los van hoe jullie relatie er misschien uit ziet, te moeilijk voor haar is. k heb je vast al eerder vertelt dat ik heel close was met mn moeder. Maar zij heeft ook weinig consideratie voor mijn gevoelens gehad. Zij heeft gezegd dat ik en mn zus ons wel zouden redden, haar kleinkinderen dat was het grootste verdriet. Ik heb nooit samen met mn moeder gehuild, we hebben nooit langer dan 30 sec echt stil gestaan bij haar dood. Zij kon dit helemaal niet aan. Ik heb misschien twee keer heel stiekem een traantje gelaten in haar aanwezigheid. Ik denk dat het soms voor diegene die gaat overlijden te veel is om nog iets van te kunnen maken, standje survival. Het woord lijkt weer acceptatie, maar my god wat een struggle voordat je daar eindelijk echt zal zijn. Maak je borst maar nat, maar jij bent sterk je komt er wel


groetjes Janine

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Ma 05 Okt 2009 21:26

Hoi Anita,


We hebben nog steeds wel pittige tijden moet ik zeggen. Ik ben wel uit mn diepe dasl gekropen gelukkig. Ik zag echt nergens meer het nu van; we gaan tenslotte toch allemaal dood. keek om me heen en dan zag ik allemaal mensen die allemaal dood gingen. Waar deed iedereen toch alle moeite voor, je gaat nl toch ...
Je kent het misschien. Ik was zelf ook in de paniek over kanker krijgen. Ik had een enkel die pijnlijk was en opgezet, ik schrok me rot, dacht gelijk dat ik kanker had of iets aan mn hart. In iederegeval zou het snel afgelopen zijn met me. Naast dit alles gewoon mn moeder keihard missen, alles weer herbeleven. Uiteindelijk heb ik toch een paar mensen in mijn omgeving vertelt over wat er door mn hoofd ging. De een kreeg het dood verhaal de ander alle herbelevingen en ik merkte gewoon dat dat me enorm opluchtte. Ik ben ook bij de huisarts geweest, die heeft mn bloeddruk nagekeken en een talg bultje en alles ok. Toen een hele leuke gezellieg verjaardag gehad en sindsdien gaat het beter. Ik merk wel dat ik moeite hebn met de kinderen. Ik lijk wel overgevoelig voor alles wat ze doen. Hun rommel, het geluid wat ze maken. Ik merk dat ik niets anders doe dan vitten ne boos zijn, spijt hebben en weer leif zijn en leuke dingen doen. Weinig evenwicht dus en ook niet makkelijk voor de kids. Vanaf vandaag neem ik meer tijd voor ze, spelletjes doen en rustig en kalm blijven werkt natuurlijk veel beter.
De poes is een lieverdje, we zijn zo blij met haar. vanavond zaten ze samen met de poes te knuffelen in bed en dan ben ik zo dankbaar voor zo'n lief diertje. Hoe gaat het met jou ?

groetjes Janine

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Di 06 Okt 2009 12:50

hoi jannie,
het is normaal dat je na het overlijden van je moeder meer en anders over het doodgaan denkt.
je was er erg bij betrokken.
zelf merkte ik ook dat ik een periode en er soms nog er over nadenk.
kennissen en oudere of jongere fam. leden die al overleden zijn.
je denkt er bewuster overna.
en soms ook de angst <het kan mij ook overkomen>.
wat depressiever word je ervan.

probeer ook dan aan de mooiere dingen te denken,zoals je kinderen die no een mooie toekomst voor zich hebben.
en geniet van ze!
onderneem leuke dingen met ze,die voor jou en de kinderen leuk en ontspannend zijn.

fijn dat de verjaardag goed verlopen is.

hoe zijn de kinderen er nu onder?
ze voelen veel aan,dus ook het verdriet wat jij nog hebt en het kortaf zijn tegen ze.
geef er een uitleg bij ,dat is voor hun ook duidelijk dan.

en poese beestjes,ja daar wordt je verlieft op :)
hou je haaks hè!
liefs anita :wink:

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Zo 03 Jan 2010 10:55

Hoi dames,

ik dacht me weer eens te melden. Allereerst de beste wensen voor 2010. Ik hoop dat jullie goede dagen hebben gehad.
Met mij gaat het best goed. Het lukt steeds beter om het verdriet en verlies van me af te zetten en even te parkeren. Maar zodra ik eraan ga denken wordt ik heel erg verdrietig nog steeds. Ik mis mn moeder zo verschrikkelijk en ik niet alleen. Mijn kinderen huilen nog regelmatig om haar vooral de kleinste. Zo moeilijk vindt ik dat, fijn dat ze het eruitgooit, maar je staat met lege handen. Meestal laat ik haar even huilen en dan gaan we weer spelen. Steeds als je denkt dat het beter gaat sta je toch ineens weer terug bij het begin. De verbijstering en het verdriet dat zo zeer doet dat je er niet te lang kunt blijven. Ik heb wel hulp ge4zocht en hoop dat dat iets gaat opleveren. Het leven en mijn vertrouwen erin zijn hevig aangetast. Ik denk nolg steeds dat ik zef ook zomaar dood kan gaan en ben om het minst of geringst in paniek. Ik probeer wel rustig door te gaan met leven en doe veel leuke dingen. kortom een hevige mix van emoties. Mn zus en ik zijn heel erg cl,ose geworden en dat is het mooie van de hele situatie.


groeten Janine

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Zo 03 Jan 2010 11:47

hoi janine,
ook al het goede wat er te wensen voor 2010!
goed dat je het verlies van je moeder langzamerhand een plekje kan geven.
de pijn zal best nog wel een tijdje duren,het is ook niet zo lang geleden.
hulp daarbij om het te verwerken is goed.
dat leidt je gevoel wat in goede banen en er is dan beter mee om te gaan.
het is nu bijna 2 jaar geleden dat mijn broer overleed,en nog zijn er ook van die periode"s van verdriet en pijn.
het is een stuk van jou leven wat je niet uit kunt vlakken.
het geluk en verdriet horen daarbij samen.
pieken van verdriet zwakken wat af en worden minder fel ,maar het gemis van je moeder zal blijven .
probeer dan aan de mooie momenten te denken die je met haar hebt mogen delen.
en laat emotie"s toe.
het is ook goed voor de kleine om te mogen huilen ,hou het ook bespreekbaar voor haar .
wat fijn voor je dat het contact met je zus zo goed is.
hier gaat ook alles zijn gangetje.
het heeft hier erg gesneeuwd.
zal de kleine van je ook wel leuk gevonden hebben.
dat is er niet zo vaak.
fijn wat van je gehoord te hebben ,
liefs anita :wink:

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Sophietje » Di 05 Jan 2010 19:49

Hoi,

Leuk jullie berichtjes weer te lezen. Het gemis zal altijd blijven, maar ik hoop dat het op den duur in houdbare proporties te handhaven is. Hoe dan ook, als dat soms niet wil, moet je jezelf die emoties gunnen en voelen wat er op dat moment aanwezig is.

Ben momenteel erg veel bezig met rouwen om mijn moeder. Ze gaat a.s. vrijdag weer naar het ziekenhuis om verder te bespreken wat ze met de cyste gaan doen. Ze is al weken niet lekker, verhoging en hoofdpijn.
Ik ben veel aan het denken hoe het is te leven zonder mijn moeder. Ik troost me met de gedachte dat ik (gelukkig) toch niet weet wat de toekomst zal brengen. Toch zegt mijn gevoel dat het einde sneller begint te naderen. En ook zegt mijn gevoel dat het goed is dat ze mag gaan.
Maar toch.

Mijn dagen zijn grijs.

Groet,

Sophietje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Di 05 Jan 2010 20:10

Ja, en als het einde daar is, zal je dat toch nog verrassen.
Gelukkig heb je er nu vrede mee dat je moeder zal heengaan.
Dat zal je helpen straks bij je verdriet.
Probeer toch die momenten te zien waarop je nog kunt genieten.
Al is het 'maar' samen stil zijn, nu kan het nog.
Of samen naar muziek luisteren.
Sterkte.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Di 05 Jan 2010 22:00

hoi sophietje,
fijn wat van je te horen.
het is goed om daar al mee bezig te zijn ,maar blijf daar niet in hangen.
er is nu nog een nu!
probeer er met je moeder nog een mooie tijd van te maken.
praat ook met haar,over jou en haar gevoelens zo mogelijk.
wees er voor haar.
laat je moeder ook weten dat als de tijd daar is ,dat ze mag gaan.
veel sterkte vrijdag ,zal duimen voor jullie.
anita :wink:

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Di 05 Jan 2010 22:29

Hoi Sophietje,

Ik wilde je een berichtje sturen en zag dat jij ook weer hier wat had geschreven. Wat een leven he, ik kan me nog heel goed voorstellen hoe je je moet voelen. Alhoewel iedere situatie natuurlijk uniek is. Ik begrijp dat je zegt dat ze mag gaan, maar probeer toch idd ook nog iets te halen uit de tijd dat ze er nog wel is. Wat mij ook hielp is bedenken dat je inderdaad echt niet weet hoe de toekomst gaat zijn er kunnen ook nog mooie dingen zijn. Dit is denk ik wel een van de moeilijkste tijden uit je leven en kijk eens naar hoe krachtig en sterk je toch doorgaat. Ik hoop dat je vertrouwen kunt hebben in jezelf. Ik hoop dat je moeder toch ook nog mooie dingen met haar dochters kan beleven en dat ze iets goeds vor haar kunnen doen vrijdag. Ik denk aan jullie. Ondanks of misschien wel dankzij alle ellende wens ik je veel lievde, steun en kracht in het nieuwe jaar. we schrijven elkaar niet meer zo vaak, maar ik denk wel veel aan je hoor. Ik zal een schietgebedje voor jullie doen.
je schrijft dat veel met rouw bezig bent, wat doe je dan? lees je er boeken over of iets anders? Ik ben erover gaan lezen en heb daar best veel aan gehad. Al was het maar lezen dat je niet gek aan het worden bent, maar dat anderen dezelfde emoties hebben. Ik ga nu EMDR therapie krijgen. Spannend maar ik ga het proberen.

groetjes en een knuffel Janine

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Sophietje » Do 07 Jan 2010 17:28

Mijn moeder en ik hebben indringende gesprekken. Ze wil graag met ons (de kinderen en haar man) om tafel om de dingen door te nemen over de uitvaart. Dat voorstel had ik reeds gedaan, maar er verder niets meer van gehoord. Het is fijn dat ze ons toch in dat proces wil betrekken en voor mijn gevoel heb ik dan meer 'houvast' als het concreet wordt en de uitvaart loopt zoals zij dit graag wilde.

Dank voor jullie bemoedigende woorden. Het geeft we weer kracht om ook de positieve kant van het verhaal te bekijken..!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,

Sophietje

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Do 07 Jan 2010 18:11

hoi sophie,
wat sterk van je moeder dat zij dit toch zo moeilijke gesprek met jullie samen wilt voeren.
daarna zal je zien dat het echt opluchtend<vreemd>aanvoeld,er is een druk af en jullie kunnen verder met het nu!
en daar samen proberen mooie momenten van te maken
veel sterkte met het gesprek.
anita..

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Di 12 Jan 2010 19:31

Hoi dames,

Pfffffffffffffffff sjemig. Ik heb weer even een momentje. Ik blijk postraumatisch stress syndroom te hebben en dat is niet handig. De afgelopen week heb ik gehoord dat ik suikerziekte heb(niet hevig), is er een echo gemaakt van mn buik ivm hevige maagpijn en heb k gehoord dat ik naar aanleiding van de echo een ct scan. het vermoeden bestaat dat ik goedaardige tumoren op de bloedvaten van mn lever heb. Als het idd zo is is er niets aan de hand, maar ik schiet natuurlijk meteen in de paniek. De huisarts heeft me behoorlijk gerustgesteld en ik ga er vanuit dat als ze echt bang waren dat het iets anders zou zijn dat ze niet zo duidelijk een ding zouden aangeven. Ik denk dat ze het dan algemener zouden houden. Ik heb 4 feb een afspraak met een specialst en dan pas kan er ct scan afspraak gemaakt worden. Die ptss brengt met zich mee dat je snel in paniek bent en dat ben ik nu dus. De huisarts zei dat dat echt niet nodig is, hij kan natuurlijk niet garanderen dat er niks aan de hand is, maar dit komt veel vaker voor. Het is gewoon toeval dat het is gezien ivm de echo veel mensen hebben het en merken er nooit iets van bla die bla. Ik denk toch steeds TUMOR

groetjes Janine.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Di 12 Jan 2010 20:17

Tumor is zo'n beladen woord voor jou, dat het een heel natuurlijke reactie van jou is dat al jouw alarmbellen afgaan.
Toch moet je proberen je te realiseren dat jouw reactie door de ptss heel erg gekleurd is.
Als je geen ptss had, zou je veel rustiger reageren en ook gelijk geloven wat de dokter je verteld.
Wat goed van je om hier even 'stoom' af te blazen.
Ook de suikerziekte kan je iets labieler maken, zolang je niet goed ingesteld bent.
Als mijn moeder zich wat down voelde, was vaak de reden dat de suiker niet goed was.
Door de ptss raak je wat van je lijf 'vervreemd'. Je voelt de dingen scherper dan voorheen.
Wees jezelf daar van bewust en probeer niet te gaan doemdenken.
Je hebt het al zover geschopt, deze drempel kom je ook over, al is het niet van de ene dag op de andere.
Probeer iedere dag naar buiten te gaan, ook nu het zo koud is.
Sterkte.

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Di 12 Jan 2010 23:29

Hoi Liddy,

dank je voor je lieve woorden. het klopt ook helemaal wat je zegt. Mn zus belde me nog vanavond en die had weer allerlei onderzoek gedaan via onze nicht die verpleegkundige is. Zij waren het er ook samen over eens dat ik me echt niet druk hoef te maken dus daardoor voelde ik me ook alweer beter. Ik ben en blijf ook gewoon aan het werk hoor en ga er met de meiden opuit om te sleeën. Mijn leven gaat dus gewoon door alleen ben ik af en toe helemaal van de kaart. Ik zie gelukkig ook in dat thuiszitten helemaal niet helpt. Mn collega's zijn ook allemaal weer superlief, eentje ging er zelfs mee naar de dokter. Toen wist ik nog niet wat er aan de hand was. ik zag alleen dat ik een oproep van de dokter had gemist en dacht gelijk; WAAROM belt hij mij ipv ik hem voor een uitslag. Maar goed uiteindelijk is er zeer waarschijnlijk niets aan de hand dus daar ga ik dan nu maar gewoon vanuit. Ik hoop dat ik dat vast kan houden. Hoe gaat het eigenlijk met jou? Jij bent nog steeds de trouwe ondersteuner die je voor zoveel mensen al een hele tijd bent. dat vind ik zo ontzettend knap. Nogmaals dank en natuurlijk zoek ik jou en stoffeltje weer op. Jullie hebben al zoveel voor me betekent Sophietje natuurlijk ook. Ik ben benieuwd hoe het met har en haar moeder gaat. Ik dacht dat ze vrijdag een spannende dag hadden, maar ja afwachten tot ze zich weer meldt.

groetjes Janine

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor liddy » Wo 13 Jan 2010 00:35

Fijn dat je wat aan mijn reactie hebt.
Hopelijk heb jij net zo'n goede ervaringen met EDMR als ik.
Ik heb er enorm veel aan gehad.
Met name in de verwerking van een schuldgevoel naar mijn moeder toe, dat ik niet bij haar ben gebleven die bewuste avond,
die later haar laatste avond bleek te zijn. Volledig onnodig schuldgevoel alleen voelde ik dat zou niet.
Bij mij gaat het best goed.
Natuurlijk is deze koude niet geweldig en ben ik gevallen net voor Kerst.
Daardoor kon ik geen traplopen, dus het kwam heel goed uit dat ik inmiddels verhuisd ben naar een appartement.
Aangezien ik nog maar amper kan/mag werken, is dit forum voor mij een heel dankbare tijdsinvulling.
Ik wil me graag nuttig voelen.
Dus je merkt het gaat hier gewoon zijn gangetje, soms wat minder, soms wat beter,
in het gelukkig besef dat ik er nog steeds ben.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Wo 13 Jan 2010 12:26

hoi janine,
had gister gereageert en floep weg berichtje,t"was erg laat dus dacht morgen dan maar.
kan me voorstellen dat je flink schrikt op zo een moment bij het woord tumor als je het van je moeder nog niet helemaal verwerkt hebt.
probeer voor jezelf ook een soort ontspannings oefeningen te doen ,voor het slapen bv.
en doorgaan met je leven zoals daarvoor.
fijn dat je zus je ook steund.
verders sluit ik me bij liddy aan.
zoek afleiding zodat je er niet teveel bij stilstaat.
veel sterkte,en tot horens anita :wink:

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Sophietje » Wo 24 Feb 2010 19:09

Hoi Janine,

Hoe staat het leven? Trek je het nog een beetje? Denk aan je hoor!

Ben benieuwd hoe het met je gaat.

Groetjes,

Sophietje

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Di 09 Mar 2010 20:40

Hoi Sophietje,

Ik was eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met jou gaat. IK he het zelf gehad met mn eigen gezeur, maar voel me gewoon niet ok. Mn ex(nog steeds vrienden en vader van kids) is voor onbepaalde tijd naar suriname vertrokken. dat betekent feitelijk dat er geen familie meer in amsterdam is. Ik voel me ook erg alleen en mis mn moeder eigenlijk nog iedere dag. Ik slaap slecht voel me gespannen en eigenlijk boos en verdrietig. iedereen gaat er maar vandoor en ik he toch het gevoel gedesillusioneerd achter te blijven. Zo had ik mij eerlijk gezegd het leven niet voorgesteld. Ik kan nog steeds bedenken dat het er waarschijnlijk allemaal bijhoort en dat het allemaal weer beter wordt, maar mi gado wat loop ik mentaal op mn tandvlees. vandaag was mn oudste ziek, moest haar van school halen. belangrijke afspraken op het werk moest ik ook echt zijn en geen oppas. dat betekent dus dat ik naomi van 8 3uur alleen heb moeten laten met constant bellen welliswaar en ik was 5 minuten verderop. Ook dit is weer niet hoe ik het graag zou willen. Kortom klaag klaag klaag. vlgd week ga ik maar weer eens naar mn psych typje kijke of zij me weer even kan kick starten. Op de leverscan was trouwens niets te zien. maar de echografist wilde toch nog een keer een echo maken omdat hij/zij wel echt iest had gezien dus in mei weer in de molen. ben wel echt veel gezonder aan het proberen te leven mn bloeddruk is veel te hoog cholestorol ook en lever werkt niet goed. Dus werk aan de winkel.
Hoe gaat het met jou in je nieuwe huisje? ben je al gewend? Hoe gaat het met je moeder en je zus? Ik hoop het weer van je te horen.
groetjes J

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Di 09 Mar 2010 21:31

hoi janine,
dat is absoluut geen klagen hoor!
je hebt ook veel achter je kiesen gehad en hebt nog steeds allerlei moeilijkheden.
hoop dat alles goed gaat met de echo.
zal duimen.
je hebt ondanks dat je je alleen voelt het goed druk!
en met je kindje,je zou dan ook meer tijd aan hem willen besteden.
denk zelf ook wat aan jezelf en probeer tussendoor ook wat te ontspannen.
sterkte anita/stoffel :wink:

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor janineb » Wo 10 Mar 2010 19:15

Hoi Stoffeltje,

Hoe gaat het met jou? Nog steeds heel begaan met anderen in iedergeval, lief hoor. Het klopt idd dat er nog zoveel aan de gang is. De hele afwikkeling van de erfenis en verkoop van het huis wat maar niet lukt etc. behoorlijk veel op mn schouders. Nu weer de belastingdienst, hoe gaan al die dingen he. het lijkt een groot woud van bedreigende toestanden maar je moet er toch mee aan de slag. dat ga ik dan ook maar rustig stuk voor stuk doen. Morgen maar eens bellen met onze vrienden bij de belastingdienst. Ik heb het idee dat deze hele periode me jaren van mn leven kost, gewoon door alle verdriet en stress. Toch blijft er gelukkig altijd ook ruimte voor de kinderen en leuke dingen. Zo vaak zijn ze mn lichtpuntjes en houvast. Het vervelende van stressvolle en moeilijke situaties is dat je daarbij steun wilt van iemand en in mijn geval was dat altijd mn moeder. Dubbelop pijnlijk dus, maar goed dat hoef ik je niet uit te leggen denk ik. Mn moeder heeft wel een heel mooi graf en steen en iedere week ga ik erheen om de olielampte vullen zo brand er altijd een lichtje bij haar.

groetjes Janine

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor Sophietje » Wo 10 Mar 2010 21:42

Hoi Janine,

Fijn dat je je weer meldt op het forum. Weer een teken van leven. Goed van je dat je je stress weer een beetje kunt benoemen hier op het forum. Even weer je stoom afblazen.

Mijn dagen waren weer wat lichter.. nu weer wat zwaarder. Mijn moeder gaat steeds sneller achteruit. Ik heb ook het gevoel dat ik klaag, vooral als ik de andere mensen hoor vertellen en 'mijn situatie' lang niet zo kritiek is.
Ik ben gesetteld in mijn nieuwe woning, wat dat betreft gaat het gewoon door. Maar soms slaat de paniek keihard en onverwoestbaar naar binnen dat ik uren lamgeslagen ben door verdriet en angst.

We gaan in ieder geval volgend weekend naar Antwerpen (mijn zus, moeder en ik). Ze zal het echter niet langvolhouden om in de stad te slenteren (na een uur lopen is ze kapot en moet ze slapen). Maar ach, wat zeur ik, mijn moeder is er tenminste nog. We kunnen tenminste nog een weekend weg. Wees blij. En soms ben ik dat niet en dat vind ik lastig.

Klinkt het raar als ik zeg dat ik goed vind dat ze binnenkort komt te overlijden? Klinkt dat hard? Harteloos? Egoistisch?
Het liefst zou ik willen dat mijn moeder plotseling sterft.. want is dit een leven weten dat je doodgaat op een waarschijnlijk gruwelijke manier?
Mijn moeder lijdt.. niet voor zichzelf, maar voor ons, wij die achterblijven. En de pijn zal alleen nog maar toenemen.

Het einde is begonnen, dat lijkt wel zeker. Ik voel me zo machteloos en boos.

Lieve groetjes,

Sophie

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mn moeder heeft alvleesklierkanker met uitzaaiingen

Berichtdoor stoffeltje » Do 11 Mar 2010 18:54

hoi janine,
het kost ook veel energie om alles wat na het overlijden komt te regelen.
sta er nog versteld van dat mijn broer dit nog allemaal gedaan had voor zijn dood.
beide ouders nog begraven wetend dat hij zelf de volgende zou zijn.
en al het regelwerk.
het vergt veel!
hou je grensen ook daarbij in de gaten.
fijn dat je vrienden bij de belastingdienst heb.
en deze tijd om een huis te verkopen,moeilijk.
hou je maar goed aan je kinderen vast.
zelf wordt ik hier weer <suikertante> :) de negende.
ook prettig dat het graf van je moeder dichtbij is.
en het olielampje aansteken,dan krijg je toch ook wat het gevoel wat dichterbij te zijn.
zelf is het hier 7 en een 1/2 uur reizen,op en neer samen.
verwen jezelf ook wat tussendoor.
en het is geen klagen!!!
sterkte anita :wink:
of met je kinderen er een dagje tussenuit.


Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten