Wat ik je nog zeggen wilde...

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
Beecee
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2008 14:54

Wat ik je nog zeggen wilde...

Berichtdoor Beecee » Vr 17 Okt 2008 14:58

Wat ik je nog zeggen wilde... omgaan met mensen met kanker

Boekpresentatie en minisymposium
Zaterdag 22 november, 14.00-17.00 uur
Vrijburg, Diepenbrockstraat 46, 1077 WE Amsterdam

Ter gelegenheid van de publicatie van het boek van Christiane Berkvens-Stevelinck en Johan Blaauw, Wat ik je nog zeggen wilde. Omgaan met mensen met kanker nodigt Uitgeverij Meinema u uit om de presentatie van dit boek bij te wonen.
Het boek is opgedragen aan medeauteur Johan Blaauw die in september aan kanker overleed. Hij corrigeerde nog de laatste versie van het manuscript.
Het eerste exemplaar wordt angeboden aan zijn vrouw Margriet Dijkmans van Gunst.

Omgaan met mensen met kanker is voor velen moeilijk. Wat moet je zeggen? Wat moet je doen? Wat moet je vooral niet zeggen, wat moet je zeker nooit doen? Is het mogelijk algemene richtlijnen en praktische tips te geven die kunnen helpen wanneer je geconfronteerd wordt met kanker in je naaste omgeving? Elke situatie is tenslotte anders, elke persoon is uniek. Toch blijkt het mogelijk uit de verhalen van zieken, partners, vrienden, artsen en verpleegkundigen bepaalde richtlijnen te distilleren.
Kanker verloopt in verschillende stadia. Bij elk stadium spelen andere karakteristieken een rol. Standaardreacties kunnen funest zijn. Naast algemene overwegingen geeft dit boek dan ook per stadium punten van aandacht die kunnen helpen bij de omgang met mensen met kanker.
De middag wordt geleid door Annemiek Schrijver (IKON).

Huisarts Jan de Bruijn, verpleegkundige Charlotte Moor en imaginatietherapeut en gz-psycholoog Jan Taal belichten het omgaan met mensen met kanker vanuit hun specifieke perspectief. In een panneldiscussie gaan ze vervolgens met elkaar en met de zaal in gesprek.
Altvioliste Marian van den Berg verzorgt de muzikale omlijsting.

Uw aanwezigheid wordt bijzonder op prijs gesteld.

Zou u het ons via e-mail (info@boekencentrum.nl) willen laten weten als wij op uw komst mogen rekenen?
Uitgeverij Meinema

Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten