Man met Kanker

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
Bosman
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2008 10:15

Man met Kanker

Berichtdoor Bosman » Wo 16 Apr 2008 10:27

Hallo Allemaal,

Wij hebben 4 maart te horen gekregen dat mijn man (25) kanker heeft in het hoofd hals gebied.

Op het moment dat je dat hoort zie je alles aan je neus voorbij gaan.
We zijn net getrouwd (7 maand) net een huis gekocht waren bezig om zwanger te raken alles weg in een keer.

Ik kan er heel goed over praten met mijn man.
Wij zijn verder vrij positief tuurlijk houden we rekening met dat het verkeerd af kan lopen. maar we blijven hoop houden op genezing.

Nu zijn we maandag begonnen met de chemo en de bestraling.
Hij krijgt 3 tot 6 chemokuren en 42 bestralingen.
Hij krijgt ook de zwaarste soort chemo en bestraling vraag me niet hoe die heeft maar dit is de info die we kregen van de artsen.

Ook heeft hij een peg sonde gekregen om door te eten.
Nu gebruikt hij hem 2 keer per dag maar straks komt hij waarschijnlijk aan de pomp.

Wij vinden wel dat onze relatie er door is versterkt, ik ga altijd met hem mee laat hem niet alleen gaan.

Zoals wij zeggen Hij heeft de ziekte maar eigenlijk heb je het samen.

Ook hebben we maatschappelijke hulp omdat we nog erg jong zijn hij 25 en ik 22
Ook die mensen vinden ons een erg sterk team.
Als je dat hoort voel je je ook een stuk sterker.

Wij gaan er voor zodat we nog een mooie toekomst tegemoet kunnen gaan samen.

Ik zal het fijn vinden om ervaringen te delen met andere partners.

Groetjes

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 16 Apr 2008 12:34

Heel veel sterkte.
Sta jezelf wel toe om ook eens heel hard te huilen en dan weer de draad oppakken.
Zelf heb ik geen ervaring met hoofd/alskanker.
Dus ik hoop dat er iemand reageert die dat wel heeft.
Ik kan hooguit zeggen dat mijn overbuurman het heeft. Hij is anderhalf jaar geleden behandelt en voelt zich goed.

Bosman
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2008 10:15

Berichtdoor Bosman » Wo 16 Apr 2008 16:21

Bedankt voor je reactie
Ik sta zeker wel toe om mezelf eens te laten gaan en daarna voel ik me weer een stuk beter en sterker.
Velen denken dat huilen een teken van zwakte is maar ik zie het als ontlading.

Groetjes

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Za 19 Apr 2008 11:00

Heel veel sterkte voor jou en je man. Dat zijn pittige behandelingen waar je man voorstaat, maar ik weet wel dat de prognose voor dit soort kanker niet slecht is en het dus wel waard is de zware behandelingen te doorstaan. Ik heb een goede kennis die deze behandlingen ook heeft gehad en inmiddels alweer zeven jaar verder is in goede gezondheid.

Voor jou als partner ook moeilijk. Ik weet niet hoe jouw man is, maar veel mensen sluiten zich af van hun partner als ze veel pijn hebben en je man zal beslist nog wel pijn krijgen door de bestralingen op den duur. Er is wel een partner email groep bij de SDK, misschien heb je daar ook wat aan?

Ik ben zelf geen partner maar patiënt, maar ik weet dat het voor partners net zo goed een heel moeilijke periode met veel onzekerheid is.

Ik hoop op het beste voor jullie en dat de bestralingen en de chemo hun werk dan maar goed mogen doen.

Anne


Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten