Mijn moeder heeft darmkanker...

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
Hilde30
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 23 Aug 2014 17:08

Mijn moeder heeft darmkanker...

Berichtdoor Hilde30 » Za 23 Aug 2014 17:29

Hallo allemaal,

Ik heb me hier aangemeld, omdat bij mijn moeder (55) fase 4 darmkanker is gevonden.
Helaas, weer iemand erbij met die verschrikkelijke ziekte.
Afgelopen dinsdag heeft ze de diagnose gehad.
Het begon met buikpijn en krampen, zo heftig dat ze op de SEH belandde, en daarvandaan is het gaan rollen.
Ze kreeg een echo, waarbij er verschillende vlekken op haar lever te zien waren.
Daarna een darmonderzoek gehad, en daar zijn verschillende agressieve tumoren gevonden.
Dus de darmen zijn de primaire oorzaak, met uitzaaiingen naar lever en slokdarm.
Dit hadden we nooit verwacht, en zeker niet in zo'n ver stadium.
Over 1,5 week heeft ze een CT scan, en daarna wordt beslist wat er nog gedaan kan worden qua behandeling.
Zelf zijn de artsen vrij negatief, maar ik ben blij dat ze toch een CT scan krijgt.
Wat zo frustrerend is, is het lange wachten.
Vanaf ziekenhuis bezoek t/m CT is ruim een maand, en dat terwijl elke dag telt.
Maar helaas, er zijn zoveel ernstige patienten en het is verschrikkelijk druk.
Wij wonen in Canada, en op zich is de gezondheidszorg goed, maar de wachtlijsten zijn hier ook lang.

Ik ben zelf getrouwd, we hebben een zoontje van ruim 18 maanden, en ik heb vier broers waarvan er nog drie thuis wonen.
Voor mijn beide ouders en ons allemaal is het een enorme schok, en zo onwerkelijk nog.
Af en toe dringt het besef binnen dat mijn moeder er misschien binnenkort niet meer is, en dan voelt het echt alsof ik een trap in mijn maag krijg.
Ik probeer mijn emoties er te laten zijn, of niet, zoals het komt.
Daarnaast probeer ik zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen, en ook de positieve kanten te bekijken.
Stel dat mijn moeder een fataal ongeluk had gehad, dan hadden we nooit afscheid kunnen nemen.
Je krijgt dan een telefoontje, en thats it.
Daarnaast heeft ze mijn huwelijk mee kunnen maken, de geboorte van haar eerste kleinkind en het huwelijk van mijn broer.

Maar ik besef me dat het nog zwaar gaat worden, en ik heb me hier aangemeld om van me af te kunnen schrijven als het even teveel wordt af en toe.
Fijn dat er zo'n forum als dit bestaat!

GeorgeVoK
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Wo 27 Mei 2020 17:12
Locatie: Australia
Contact:

Mijn moeder heeft darmkanker

Berichtdoor GeorgeVoK » Za 30 Mei 2020 23:59

Een hele mooie, Mooseman
Sluit mooi aan op eigen beleving.
Reeds begonnen gisterenavond met de globale meditatie en projectiecyclus, maar dan wel op plaatselijk tijdstip.
Dit was me al eerder aangeboden via facebook om mee te doen, en ik doe het dan ook graag want er is nood aan.
De computer zet ik dan ook wel uit, enkel storende invloed

Wat ik al eerder merkte is dat dit soort initiatieven nu overal hun hoofdje komen uitsteken en het verbaasd me steeds hoeveel er eigenlijk niet reeds ontkiemd waren, geworteld en reeds flink opgegroeit om op tijd hun lied te zingen.

Thats just beautifull
Geeft nog maar eens een positieve validatie dat niets random, en alles geconnecteerd is.

Het is dan ook eens tijd dat uitersten en schijnbare tegengestelden weer tot balanspunt word gebracht ... vooruit met de geit
CHATEX bot-messenger technologies tends to make crypto exchange offered to anybody with a common smartphone


Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten