Om een idee te geven hoe mijn leven dagelijks verloopt,
en om het voor mezelf even op te schrijven, wat eigenlijk wat rust voor me brengt.
Hieronder
Waar bestaat mijn dag uit

:
's ochtends
Opstaan, mijn zoon klaar maken voor de dag (aankleden, eigenlijk meer stimuleren om zichzelf aan te kleden)
Tafel dekken, ontbijt klaarmaken
Thee, en pillen klaarzetten
Ontbijt op bed voor mijn dame
Samen eten met mijn zoon beneden.
Afruimen
Vaatwasser leeghalen
Stofzuigen
en mijn zoon naar school brengen
Dan de zaak starten, ik heb een eigen zaak, gelukkig aan huis
alle mail, bestellingen, en telefoontjes beantwoorden, en wat meer voorbij komt
Ontbijt bordje e.d. opruimen
Tussendoor thee zetten voor mijn dame, met wat te eten koekje oid
Ook koffie voor mezelf regelen
Soms even samen beneden zitten, ik op de bank mijn dame achter de pc
om 11:30 mijn zoon ophalen
Tafel dekken
Met z'n allen eten
Afruimen
Dit is dus een rustig uurtje voor me
m'n zoon naar school brengen
Thuis facturen maken, zendingen ontvangen en klaarmaken
dit alles voor 14:45 (tijd niet vergeten)
Mijn zoon ophalen
Regelen dat ie ergens kan spelen, of thuis speelt, en dat ik weet waar ongeveer.
Zorgen voor wat drinken en eten voor 'm
even samen zitten, met wat koffie en thee, net doen alsof ik alle tijd heb.
Laatste dingen klaarmaken voor de zaak
Zendingen versturen
Onderwijl vragen beantwoordend van mijn zoon en waar ie nog meer mee voorbij komt
Dan rond 17:00 laatste dingen afhandelen
Eten koken
tafel dekken
eten met z'n allen
Afruimen, aanrecht e.d. afruimen
Vaatwasser inruimen
Even met mijn zoon spelen, voorlezen of waar ie zin in heeft.
Dan naar bed brengen en soms douchen (minimaal 3x per week)
Dan kijken of ik voor de zaak nog wat ben vergeten, laatste dingen afhandelen.
Koffie en thee zetten, samen even zitten.
Dan is het tijd voor mezelf, maar meestal ga ik om 21:30 of 22:00 naar bed
Ik probeer ook nog te sporten, maar meestal red ik dat net 1x in de week een uurtje misschien 1,5
Dit is dan de ideale dag
Vaak komt er nog visite voor mijn dame, dus koffie voor iedereen regelen, brengen, opruimen, net doen alsof ik het niet druk heb.
En natuurlijk minimaal 3x in de week naar de Dr., ziekenhuis, Fysio, Accupunctuur. Gelukkig wordt mijn dame dan meestal gebracht door vriendinnen of opa oma
Mijn zoon zit dan nog op muziek, zwemmen en judo, waar ik tussendoor ook nog even naar toe moet, gelukkig doen opa en oma dat ook vaak.
Als mijn dame dan lekker in haar vel zit, gaat ze met een vriendin winkelen, ze komen meestal niet verder dan de Action (daarna moe)
Maar hebben meestal weer een berg troep gekocht, waarvan ik zeg; wat leuk, handig en goedkoop.
Laat ik haar pleziertjes niet vergallenIk heb de hele dag een telefoon op mijn hoofd, dus onderwijl wordt ik regelmatig gestoord door de telefoonmensen (die gaan altijd voor, om een of andere reden)
Dus moet ik even wat doen of regelen.
Als ik het zo teruglees, lijkt het alsof ik niets doe met of voor mijn vrouw.
Maar ik bezoek haar 's ochtends even om te vragen hoe het met haar is, en om onze zoon even met haar te laten knuffelen.
Daarna breng ik ontbijt
En rond 10:30 doen we "samen" koffie thee
onder de middag eten we met zijn 3en
's middag zijn we met zijn 3en als ik m'n zoon opgehaald heb
's avonds eten we met zijn 3en
Als ie naar bed gaat moet ie natuurlijk ook nog even met zijn moeder knuffelen
en 's avonds doen we met zijn 2e thee koffie
Kijken nog wat reclame
In het weekend werk ik alleen zaterdag en zondag ochtend.
Maar ik kan mijn gedachten zoals nu soms niet toe zetten.
's middags probeer ik wat te doen met mijn zoon en vrouw
Zaterdag is trouwens ook de dag voor boodschappen, dat doe ik meestal met mijn zoon, niet voor de snelheid, maar wel voor de gezelligheid.
De was, doe ik trouwens weinig, dat doet meestal oma, of een vriendin die langskomt, en ziet dat de was moet worden gewassen/opgevouwen
Vrijdags hebben we een hulp voor de grote dingen, zodat ik die niet zo vaak hoef te doen, en bedden opmaken, doe we iedere week, maar ikzelf iedere 2 weken
De andere week doet de huishoudster het.
Mijn dame moet echt vaak verschoning vanwege de chemo, en de matrassen moeten vaak verwisseld cq gelucht.
Ze heeft dus 2 matrassen, want ik slaap op het luchtbed, wat me qua chemo in het matras wel goed uitkomt.
Ik heb jaren geleden ontslag genomen, en ben voor mij zelf begonnen, omdat ik graag meer thuis wilde zijn voor mijn vrouw en kind.
Het voordeel is dat ik er altijd voor ze kan zijn.
Het nadeel is, dat ik er 24uur per dag inzit
Maar een werkgever had niet zo blij geweest met personeel, dat zo vaak weg moet betaald of onbetaald.
Ik heb mazzel dat de zaak een beetje van zichzelf blijft lopen. (1 manszaak, dus geen personeel of ondersteuning)
Het houdt niet in dat ik er veel aan verdien, maar wel ervan kan leven, geen dikke auto, een rijtjes huurhuis maar wel schuldenvrij.
Dus daar gaan gelukkig weinig zorgen in zitten.
Wel veel zorgen in de administratie, dat moet steeds weer af, en stel ik helaas wel eens uit.
Ik heb heel veel geschreven, en ben vast nog dingen vergeten.
Het was alleen maar om het van me af te schrijven, en misschien anderen te laten zien hoe iemand zijn leven leeft.
Wellicht een vergelijk, of ook een gevoel van ik ben niet alleen op deze wereld.
Dat gevoel heb ik soms wel (dat ik de enige ben die dit
zo ontzettend lang meemaakt)
Ik hoop in ieder geval dat ik er iemand mee kan helpen,
en ik ben het ook even kwijt. (dus 1 iemand geholpen

)
Groetjes, Theo