Problemen met verzekeringen e.d.?!?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Paul Kleijn
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Di 27 Jul 2004 17:27
Locatie: Nieuwkuijk
Contact:

Problemen met verzekeringen e.d.?!?

Berichtdoor Paul Kleijn » Di 03 Aug 2004 14:14

Op de een of andere manier is het voor bedrijven die verzekeringspolissen verkopen een heel groot probleem om die te verkopen aan mensen die kanker hebben gehad. Of het nu gaat om zorgverzekeringen of levensverzekeringen, het maakt niet uit. Misschien zijn er wel meer situatie's waarin je als ex-patiënt "gestraft" wordt omdat je ziek bent geweest.

Dat is dus erg frustrerend. Ik heb zelf nu ook weer zoiets aan de hand. Mijn levensverzekering wordt fors duurder omdat ik zaadbalkanker heb gehad. Nou schijnt het nogal een goede maatschappij te zijn, want ze hanteren maar drie jaar een verhoogde premie, en dan val ik terug naar de normale premie. Deze informatie heb ik opgedaan via de helpdienst van het KWF. Maar voor mij is het pas een goede polis als ik niet geconfronteerd wordt met mijn ziek zijn van zes jaar geleden.

Heeft er iemand ook zoveel problemen met instanties die bang zijn om aan ex-patiënten te leveren? Dat zou ik graag willen weten. Ook zou ik graag willen weten hoe je er mee bent omgegaan. Hoe meer informatie ik hierover krijg, hoe meer ik er mee kan doen. Misschien kan in de toekomst wel iets opgezet worden om dat toegankelijk te maken voor iedereen. Ik zit hier nu alleen nog even te brainstormen en misschien wil jij wel meehelpen om jezelf, maar zeker ook anderen, in de toekomst te vrijwaren van al die tegenwerking. Wij als (ex)patiënten hebben al genoeg te verduren gehad, en als de arts zegt dat je genezen bent, dan ben je dat ook. Dat is mijn gedachte. Dat je dan nog onder controle blijft is een fijn en geruststellend gegeven, want het is niet niks natuurlijk wat we hebben moeten doorstaan.

Ik praat nu alleen nog even over het sluiten van een levensverzekering, maar er zijn ook situatie's waarin kosten die gemaakt worden tijdens de behandeling, niet door de zorgverzekeraar worden vergoed. Ook daar dient voor gestreden te worden. Als artsen een bepaalde behandeling doen, of aanvulling daarop, dan is het niet uit de lucht gegrepen. En daar moet iets aan gedaan worden. En natuurlijk zal het zijn dat er instanties bezig zijn om daar tegen te vechten, maar misschien ben ik dan wel een vreemde eend in de bijt, want ik heb het gevoel dat daar te weinig aan gedaan wordt. Als dat niet zo is, en jij weet waar ik met dit soort problemen terecht kan, dan wil ik dat graag weten. Want het wiel opnieuw uitvinden is ook niet de bedoeling.

Uiteraard kan ik nog wel even doorgaan, maar wat ik wil is er voor gaan om er voor te vechten dat (ex)kankerpatiënten niet steeds met hun ziekte geconfronteerd blijven worden. Waar dat dan ook is.

Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten