Borstkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
HennieDekker

Borstkanker

Berichtdoor HennieDekker » Za 29 Mei 2004 16:24

Sinds ik heb gehoord dat ik borstkanker heb {augustus 2003}kan ik niet meer goed functioneren.Ik heb een borstamputatie gehad en slik nu nolvadex.De angst dat de kanker terugkomt overheerst mijn leven op dit moment terwijl iedereen in mijn omgeving zegt "je hebt borstkanker gehad"zo voel ik dit niet.Is dit herkenbaar?

ina
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 30 Apr 2004 21:13
Locatie: Friesland

Berichtdoor ina » Za 29 Mei 2004 23:47

Hallo Hennie

De angst voor terug komst van kanker is heel herkenbaar. Ook de reactie van de omgeving. Zelf vind ik het prettig om met lotgenoten hierover te praten of te mailen. Dan merk je dat je niet de enigste bent met deze angst en kun je leren/gebruik maken van de tips van anderen, hoe zij omgaan met de angst en de reacties van de omgeving.
Wat doe jij eraan om de angst in de hand te krijgen?
Ik weet niet wat nolvadex is? iets rustgevends?

Ik probeer zowel positief als realistisch te zijn.
groetjes
Ina

klaasje

hoi hennie

Berichtdoor klaasje » Ma 07 Jun 2004 17:31

hoi hennie,

ook ik ben onder behandeling voor borstkanker. vindt het heel moeilijk om het precies een naam te geven. als je iets hebt gehad is het over, maa
r maar ik voel me nog niet beter. heb dan wel geen uitzaaiingen, maar zit nog steeds met een verminkt lichaam en heel erg veel naweeen van de behandeling. voorlopig houdt ik het erop dat ik bkpatient ben en ooit komt er eens een dag dat ik kan zeggen dat ik borstkanker gehad heb. maar voorlopig, voorlopig is het nog lang niet zover.

groetjes, klaasje (sinds nov 2002 bk)

yogy
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 23 Jun 2004 10:14
Locatie: wageningen

borstkanker

Berichtdoor yogy » Wo 23 Jun 2004 15:04

Hoi Hennie,

Ik zei ook eerst, ik heb borstkanker gehad, maar het voelde niet zo. voor je omgeving ben je meestal flinker. Je omgeving kan zich ook geen voorstelling geven wat het met je doet. Na de behandelingen vallen de meesten van ons in een gat en dan komt de geestelijke verwerking pas.
Je angst is goed te begrijpen, al heb ik die zelf nooit zo gevoeld.
Het heeft mijn leven in ieder geval niet altijd beheerst, ik kon mij goed uiten in mijn hobby's en ben verbonden met het lotgenotencontact van SDK. Hierin heb ik veel erkenning en herkenning gevonden, zodat ik voelde dat ik niet alleen stond. Ieder mens is verschillend en het is misschien goed om over je angst te praten zodat het je niet helemaal verlamd. Borstkanker gaat nooit over, ook al is de tumor weg, het zit nog altijd in je hoofd. Je moet alleen 'n manier vinden om er mee om te gaan.
Ik wens je hierin veel kracht toe.
Liefs, Yogy

elke
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 28 Aug 2004 22:01

Berichtdoor elke » Za 28 Aug 2004 22:10

hallo,

Misschien wat laat om hierop te reageren maar ik begrijp voor een groot deel hoe je je voelt.
Mijn moeder kreeg 7 jaar geleden borstkanker, werd geopereerd en kreeg bestraling. Ze genas goed.
Dokters zegden dat je na 5 jaar officieel 'genezen' bent van kanker. Maar 2 jaar geleden kreeg ze botkanker. Er volgde chemo en ze is nu terug 'genezen'.
Ikzelf ben sinds korte tijd erg bang dat hij terug komt. Ik besef dat ik erg blij mag zijn dat ze al 2 keer kanker heeft overwonnen maar voel me er echt niet goed bij.

Ik hoop dat iemand anders dit gevoel ook herkent en mij iets weet te vertellen over wat de kansen zijn datt hijj terug komt.

Bedankt.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten