Testikel kanker?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Kees22

Testikel kanker?

Berichtdoor Kees22 » Vr 28 Mei 2004 19:51

Ik vraag me af of ik testikel kanker heb.
Afgelopen dinsdag (25 mei 2004) viel het me op dat mijn rechter bal nou al zeker een week erg 'aanwezig' was, en sinds die dinsdag of maandag ook pijnlijk werd. Ik ben wat gaan kijken op internet en zag dat veel van wat ik voelde overeenkwam met "testicular cancer".
De volgende dag (woensdag) ging ik naar de dokter, maar kreeg een vervangster omdat hij op vakantie was.
Ze voelde er heel even aan maar meende niks speciaals te voelen. Ze dacht dat het misschien een bacteriële infectie was of iets dergelijks. Ze schreef mij anti-biotica voor die ik meteen heb opgehaald. Dat zou na 2 dagen al voor verbetering moeten zorgen, zoniet, dan moest ik bellen.
Er was geen verbetering, enkele uren na mijn afspraak op woensdag kreeg ik ook last van mijn rechterborst.
Vandaag (vrijdag) belde ik dus. Ze vroeg me of er zwelling was of dat mijn zak rood was, maar dat was niet zo, dus zei ze dat de anti-biotica waarschijnlijk gewoon nog wat tijd nodig had, en we hebben een afspraak gemaakt dat ze er aankomende dinsdag (1 juni) weer naar gaat kijken.

Ik vertrouw het allemaal voor geen cent. Het voelt gewoon niet goed. Ik heb ook een verhoogd risico, zo is mijn rechterbal een stuk kleiner, alsof hij nooit de puberteit heeft meegemaakt, als het ware. En ik ben 21 jaar, bijna 22.

Ik keek zojuist (19:15) nog even goed naar mijn rechter bal, en tot mijn schrik zag ik als ik hem omhoog hield een knobbel er bovenop zitten. Ik kan haast niet geloven dat die invalster dat niet gezien heeft.
Ik maak me extreem veel zorgen.
Kan iemand me vertellen of mijn zorgen terecht zijn?
Kan iemand mij vertellen of ik in het weekend bij een uroloog terecht kan (ik woon bij Amsterdam)? Ik zit midden in een tentamen periode en ik kan de onzekerheid en dit zieke gevoel niet aan.

Alvast bedankt.

ultrasjit@yahoo.com

Kees22

Berichtdoor Kees22 » Vr 28 Mei 2004 20:28

Ik heb net met de noodarts gesproken, die zei dat het geen kanker kan zijn omdat het statistisch nauwelijks mogelijk is, gezien mijn leeftijd :?

cinderella
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 07 Feb 2004 17:42

testikel kanker

Berichtdoor cinderella » Za 29 Mei 2004 08:42

beste kees
ik zou als ik jou was een doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis.
want de huisarts kan jou angst toch niet weghalen.
En van het antwoord dat onder jou vraag staat sorry maar dat kan toch anders zijn want ik bij mij is darmkanker ondekt en dat zou ook niet kunnen op mijn leeftijddus zet door en laat je angst wegnemen anders wordt het alleen maar erger en wat heh jij daar aan en voor de arts is het alleen maar een briefje schrijven je hebt er recht op.
ik hoop dat de angst voor niks is laat het even weten oke

groetjes cinderella

christa28

Berichtdoor christa28 » Ma 06 Dec 2004 13:11

eisen dat het onderzorgd word dat recht heb je het is jou lichaam. Allee ndan heb je pas zekerheid of het nou kanker is of niet . Het is ee nbegin waar je wat mee kan doen.Niemand is te oud of te jong om kanker te krijgen vooral niet in onze samenleving .Hoeveel kanker" gevallen" zijn er in Afrika? kanker is een soort cultuur ziekte . In westerse landen komt bijvoorbeeld vaker acute lymfatische leukemie bij kinderen voor dan in afrika


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten