Vroeg ouders verloren aan kanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
gevoeligefred
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 20 Aug 2017 10:30

Vroeg ouders verloren aan kanker

Berichtdoor gevoeligefred » Zo 20 Aug 2017 10:44

Ik ben Frederik,
Heb mijn vader verloren aan Pancreaskanker op 11 jaar, mijn moeder aan borstkanker aan 19 jaar, en tot mijn 25 de rest van familie; nonkels en tantes.
Ik ben nu 48, en heb het er nog altijd moeilijk mee.
Nu is er voor iedere situatie een soort van psychologische steun, maar in mijn tijd moest ik mijn plan trekken, niemand kon mijn helpen.
En voor psychische steun moest ik betalen, wat ik toen niet kon. ik kon zelfs niet bij familie terecht.
Ik kan geen relatie volhouden, heb geen job, en heb geen geld voor psychologische steun.
Bestaan er mensen met het zelfde probleem, En hoe kan ik het verleden achter mij laten?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Vroeg ouders verloren aan kanker

Berichtdoor liddy » Zo 20 Aug 2017 13:03

Jazeker bestaan er mensen die de ene na de andere tegenslag krijgen te verwerken.
En dan is hulp zeer welkom.
Het klopt dat de hulpverlening van toen weinig op had met de psychische kant.
Daar praatte je niet over.
Ik wil je aanraden met je huisarts te gaan praten en samen te bekijken wat er mogelijk is.
Psychische hulp bestaat niet uit wondermiddelen. Het is keihard werken aan jezelf.
Kun je het echter opbrengen om door te zetten als het heel moeilijk is, dan heb je er veel aan.
De tijd die verstreken is, kun je niet terugkrijgen. Wel prettig in het nu staan en iets maken van het leven
wat nog voor je ligt.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten