Voorstadium baarmoederhalskanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Sasjeee1
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 28 Sep 2016 01:45

Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Sasjeee1 » Wo 28 Sep 2016 02:11

Hallo ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben Saskia en ben dit jaar 30 geworden en mocht mee doen aan het BVO. Na drie weken mocht ik bellen voor de uitslag en die was pap 4, natuurlijk erg geschrokken omdat ik totaal geen klachten had. Verwijzing van de gynecoloog was al geregeld en mocht er dinsdag 16-8 heen . Dinsdag Coloscopie gehad en ze dacht cin 3, biopten genomen en mocht een afspraak plannen voor de lisexcisie door middel van een ruggeprik. De gynecoloog deed er vrij luchtig en het zou zo klaar zijn.
6 sept werd ik geholpen en mocht vrij snel naar huis. 22 sept kreeg ik telefonisch de uitslag van het weefsel, ze hebben een soort bolletje weggehaald? En er was nog een afwijking gevonden AIS/adenocarcinoma in situ en de snijranden waren niet schoon maar is het dan gebruikelijk dat ik over 6 maanden pas weer mag voor een uitstrijkje? Gynecoloog zei dat ik waarschijnlijk drager van het hpv virus ben en helpen de genen ook niet mee ( oma aan overleden en mijn moeder heeft het ook gehad, zus had klachten en pap 3 cin 2 dacht ik) maar nu is het dus zo dat ik lang moet wachten en dat maakt mij toch erg onzeker omdat het vertrouwen weg is in mijn lijf. Het is nog niet zo lang geleden maar wil weer verder en het achter mij laten, hoe doen jullie dat?

Groet Saskia

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor liddy » Wo 28 Sep 2016 21:25

Net zoals je schrijft 'in situ' is het voorstadium met andere woorden het is nog geen kanker.
Vandaar dat men over zes maanden weer een uitstrijkje wil afnemen.
Praat eens met je huisarts over die zes maanden en bekijk dan samen hoe verder te gaan.
Nogmaals het is nog geen kanker. Echter dat je je zorgen maakt, is heel begrijpelijk.
Iedereen schrikt als een arts het woord kanker in de mond neemt.

Sasjeee1
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 28 Sep 2016 01:45

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Sasjeee1 » Do 29 Sep 2016 10:51

Hallo, bedankt voor het bericht. Ik wil niet erger maken dan het is en ben blij dat het optijd ontdekt is.

Groet.

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor samantha89 » Do 29 Sep 2016 19:33

Ik heb pap 4 cin 3 en bij mij werd er vandaag gezegd: de biopt was driekwart goed en kwart niet een ik zou eigenlijk achter 6 maanden terug moeten voor een nieuw uitstrijkje alleen nu vanaf aan de telefoon werd het ineens verkort naar 4 maanden een voor de rest ook geen uitleg verder. Behalve dat ze hopen dat mijn lichaam nu zelf alles "weg haald" en dat achter 4 maanden het dan goed is anders moest ik weer onder narcose alleen nu onder algehele en dan gingen ze meer weg halen. Ik ben ook benieuwd hoe ik die 4 maanden verder moet. En na 4 maanden valt dat ook net samen met mijn dochter haar verjaardag dus hopelijk dan ook goed nieuws maar dat is iets voor dan..

Sasjeee1
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 28 Sep 2016 01:45

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Sasjeee1 » Vr 30 Sep 2016 01:14

Hoi Samantha, bedankt voor je bericht. Lastig is dat he omdat het in je hoofd blijft spoken. Maar heb je een ruggenprik gehad? In welk ziekenhuis ben je geholpen?

Groet Saskia

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor samantha89 » Vr 30 Sep 2016 10:19

Hallo saskia

Ik heb geen ruggenprik gehad ze hebben eerst de coloscopie gedaan (met de spreider kijken) en daarna hebben ze de lisexcisi gedaan en ben ik verdooft geworden met 4 spuiten. Dit hebben ze in Sittard gedaan.

Sasjeee1
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 28 Sep 2016 01:45

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Sasjeee1 » Vr 30 Sep 2016 18:06

Hoi, dat hebben ze bij mij ook gedaan alleen omdat hrt daar beneden zo gevoelig is en angst voor naalden mocht het met een ruggeprik.

Het vreemde is nu dat ik mijn dossier heb zien staan dat ik over 3 maanden op controle moet en aan de telefoon zei de gynecoloog 6 maanden.
Toch wel vreemd dat ze elkaar tegen spreken, ben door 2 gynecologen geholpen.

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor samantha89 » Zo 02 Okt 2016 18:26

Eerst werd ook tegen mij gezegd 6 maanden volgende uitstrijkje en donderdag kreeg ik telefoon en werd het vervroegd naar 4 maanden. Ik zou maandag eens even bellen dan wanneer het nu dan is is toch een verschil

Sasjeee1
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 28 Sep 2016 01:45

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Sasjeee1 » Zo 02 Okt 2016 20:27

Ik ga er zeker achteraan, is namelijk verwarrend.

Hoelang is geleden dat jij alles hebt ondergaan? Kun je het een beetje van je afzetten?

Groet saskia

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor samantha89 » Ma 03 Okt 2016 15:50

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest ik moet voor het uitstrijkje na 4 maanden komen omdat de patholoog had gezegd dat de snij randen niet schoon waren en daarom is het 4 maanden in de hoop dat mijn lichaam het zelf doet opruimen.

Ik heb de lisexcisi 3 weken geleden pad gehad

Sasjeee1
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 28 Sep 2016 01:45

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Sasjeee1 » Wo 05 Okt 2016 18:51

Hoi Samantha,
Fijn dat je na 4 maanden weer terug mag komen en dat alles dan opgeruimd is. Mij hebben ze dat telefonisch medegedeelt dat de snijranden niet schoon zijn en dat er een 2de afwijking is gevonden.

Ik heb gisteren gebeld en er stond voor over 6 maanden een uitstrijkje en heb gezegd dat er in mijn dossier 3 maanden staat. Nu word ik ik as dinsdag gebeld hoe het nou zit.

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor samantha89 » Zo 16 Okt 2016 14:23

Hey hoe is het nu afgelopen heb je bericht gehad? Ik ben benieuwd of de snijranden bij mij achter 4 maanden ook schoon zijn.

Sasjeee1
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 28 Sep 2016 01:45

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Sasjeee1 » Zo 16 Okt 2016 19:37

Hoi Samantha, afwijking was AIS/adenocarcinoma in situ.
Mocht zelf kiezen van de gynecoloog en heb gekozen dat ik in december wil voor controle. Had ze er fout ingezet.

samantha89
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 20 Sep 2016 10:01

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor samantha89 » Di 18 Okt 2016 07:07

Ok dan snap ik inderdaad dat je in december al controle wilt is ook eigenlijk wel logisch he. Nou de komende tijd er niet aan denken en een leuke tijd hebben

Sasjeee1
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Wo 28 Sep 2016 01:45

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Sasjeee1 » Wo 19 Okt 2016 03:26

Hoi, jij ook leuke en fijne tijd!

Catharina46
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 11 Jun 2018 23:06

Re: Voorstadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Catharina46 » Ma 11 Jun 2018 23:24

Ik wil graag mijn verhaal even delen want ik zoveel gedachten en emoties.
Drie weken geleden is de huisarts bij mij thuis geweest met een slechte uitslag van uitstrijkje, pap 4 en er waren kankercellen gevonden. Wat was is verschrokken, net zoals mijn vriend. Twee dagen later moest ik naar de gyneacoloog. Deze was heel nuchter, ze heeft gekeken en zei dat de baarmoedermond helemaal wit was met puntjes. Niet goed maar niet heel slecht want dan zou de baarmoedermond bol staan. Een hele opluchting.
We vroegen ook nog is dit nu kanker want er zijn kankercellen gevonden. Nee hoor een voorstadium zei ze.
Ze nam geen biop want ze wilde dat ik gelijk een lisexcsie liet doen. Deze heb ik 8 juni laten doen, de gyneacoloog zei dat het weefsel onderzocht ging worden.
Kan het nu toch nog kanker zijn?
Ik vind het een hele spannende tijd en ben bang dat het toch kanker is.
Ook schaam ik me een beetje, toen de huisarts geweest was waren we echt in paniek. Ik heb toen ook mijn werk gebeld om te zeggen dat ik naar het ziekenhuis moest over een paar dagen. Ik vertelde wat de huisarts had verteld kankercellen en pap 4. Iedereen verschrok heel erg, zo ook andere naaste familie en vrienden.
Nu denk ik had ik het zo wel moeten vertellen, nu een tijd later denk ik had beter die kankercellen niet genoemd. Nu denken sommige dat ik kanker heb.
Ik vertel wel altijd waarschijnlijk kunnen ze het weghalen en dan is het voorbij. Nog even wachten op de uitslag die ik 18 juni telefonisch krijg. Misschien een goed teken dat ze het telefonisch doen?
Kortom veel vragen en onzekerheid....
Ik hoop op wat antwoorden


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten