drukpijn in buik===>kanker????

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Bart

drukpijn in buik===>kanker????

Berichtdoor Bart » Do 02 Okt 2003 15:27

Sedert enkele weken heb ik een raar gevoel. Kheb onlangs een echografie van m'n hart laten uitvoeren en misschien ligt dat aan de basis van m'n probleem: kheb namelijk pijn als ik op m'n bovenbuik druk. Kheb enorme angst voor een kanker; zou dat kunnen zijn dat m'n buikspieren enorm getoucheerd zijn door die echografie? Wat zijn de kenmerken van maagkanker of een kanker in de buikholte? Kan je dat zelf voelen. Kheb ook al 2x bloed laten nemen en ze zeggen dat alles in orde is. Kan iemand me helpen?

Ria
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Za 07 Dec 2002 11:06

Berichtdoor Ria » Do 02 Okt 2003 20:28

De echo van je hart is vast niet van invloed op je buikspieren. Je veelvuldig duwen op de buik misschien wel....

Kanker kun je over het algemeen niet zelf voelen.

Als je zo angstig bent dat je kanker hebt bespreek dat dan met je huisarts (of psycholoog). Als uit diverse onderzoeken blijkt dat je geen kanker hebt (waarom denk je dat trouwens, komt het veel in je familie voor?) is het denk ik zinvol om wat aan je angst voor kanker te doen.

En vergeet niet: angst (voor wat dan ook) kan ook allerlei vreemde lichamelijke sensaties veroorzaken. Met andere woorden: het kan ook zo zijn dat niet evt. kanker de oorzaak van je klachten is maar je angst.

Suc6


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten