Knobbel onder oksel

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Nicky1979
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 05 Okt 2013 08:50

Knobbel onder oksel

Berichtdoor Nicky1979 » Za 05 Okt 2013 10:24

Sinds een aantal jaren heb ik een verdikte oksel en ik dacht dat het door het zweten kwam, maar sinds een aantal maanden merkte ik dat er ook een grote knobbel onder mijn oksel zat.
Ik ben vorige week naar de huisarts geweest en gisteren had ik een afspraak met de chirurg in opleiding.
Over 2 weken moet ik bij de mammapoli een echo laten maken en over 4 weken vanaf nu krijg ik de uitslag.
De arts in opleiding denkt niet echt aan een gezwel, maar meer aan een klier of littekenweefsel.
Snap niet echt dat littekenweefsel, want heb nooit wat aan gehad mijn oksel gehad..
Hij wil wel zekerheid hebben, vandaar die echo en ik ben dus nog niet gerustgesteld..
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Knobbel onder oksel

Berichtdoor liddy » Za 05 Okt 2013 13:13

Als jij pas een aantal jaren een verdikte oksel hebt, dan is er kennelijk iets gebeurd waardoor die oksel is gaan verdikken.
Dat de arts in opleiding denkt aan littekenweefsel vind ik dan niet zo vreemd.
Ik heb eens te horen gekregen je hebt je sleutelbeen gebroken, niet bij deze val maar een paar jaar geleden.
Het was te zien op de röntgenfoto en ik wist nergens van.
Echt geruststellen kan ik je niet, daarvoor is de echo nodig.
Wel kan ik je zeggen dat de kans dat er niets ernstigs aan de hand is vele malen groter is dan wel.
Probeer voor afleiding zorgen, dat zul je nodig hebben. Je geest kent zo zijn trucjes om in een kringetje te draaien.
Houdt voor ogen dat als de arts in opleiding er niet gerust op was, je geen twee weken op de echo zou hoeven wachten.
Succes.

Nicky1979
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 05 Okt 2013 08:50

Re: Knobbel onder oksel

Berichtdoor Nicky1979 » Za 05 Okt 2013 20:21

Beste liddy,

Bedankt voor je reactie! Je stelt me iig een beetje gerust. Het is ook wel zo dat de arts mij denk ik dan niet 2 weken laat wachten. Ik zal over 4 weken nog een berichtje plaatsen wat het nou echt is. Tot die tijd afwachten.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten