dringend advies nodig :(

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
stepan
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 22 Aug 2003 20:14

dringend advies nodig :(

Berichtdoor stepan » Vr 22 Aug 2003 20:15

Beste mensen,
Vorige week is er bij het zusje (13jr) van een vriendin kanker geconstateerd. Zij is direct opgenomen en binnen paar dagen werd haar chemotherapie voorgeschreven. (6 maanden)

De situatie thuis bij het meisje is slecht, in die zin dat het financieel slecht gaat en het huis zeker niet geschikt is voor iemand die chemotherapie moet ondergaan en waarbij de omgeving van de patient zeer steriel moet zijn ivm verzwakt immuunsysteem.

Eerlijk gezegd staan we met de handen in de lucht, gezien we geen van allen ervaring hebben met dit soort situaties... nu de volgende vragen:

- indien een situatie als deze zich voordoet en de ouders financieel niet sterk genoeg zijn om datgene te verzorgen wat nodig is om de patient een 'ideale' omgeving te bieden - biedt de staat (of welke andere instantie dan ook) de helpende hand?
- welke mogelijkheden zijn er m.b.t. opvang van patienten in een financieel moeilijke situatie?

Kortom...alle tips zijn van harte welkom. Graag z.s.m. reactie..ook al is het iets waar u niet alle informatie over beschikbaar heeft, maar weet dat dit mogelijk een oplossing zou kunnen zijn, graag even laten weten.

Alvast bedankt,
Met vr. gr.,

Stepan Hluchan

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Za 23 Aug 2003 13:21

hoi Stepan,

ik kan je alleen het telefoonnummer van de kankerbestrijding geven, ik denk dat je je vraag ns aan hen voor moet leggen, zij hebben zo veel ervaring op zoveel gebied, en anders weten zji misschien waar je terecht kan;

dit heb ik van de site gekopieerd:

Gratis Hulp- en Informatielijn

0800 - 022 66 22

Voor vragen over kanker en kankerbestrijding
Op werkdagen
10.00 - 12.30 uur
13.30 - 16.00 uur
en voor het bestellen van brochures 24 uur per dag


groetjes Marielle

christa28

Berichtdoor christa28 » Ma 06 Dec 2004 13:32

maatschappelijk werk in ziekenhuizen weten ook heel veel over financien e.d En als je verzekerd bent alles vergoed zoals taxi sondevoeding ook al heb je geen aanvullende verzekering zoals ik
Is het daar echt vies? of bedoel je dat anders Het gaat er ook puur om dat er "schoon"gekookt wordt hee lveel handen wassen ( herome antibacteriel) ik bedoel als je thuis bent zit je niet in ziekenhuis en moet je wel leven met kanker word je al geleefd niet gaan betuttelen is zij ook 13 ? dan is het al moeilijk genoeg voor haar denk ik


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten