melanoom ? oogmelanoom

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
mary - spanje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 06 Okt 2012 05:05

melanoom ? oogmelanoom

Berichtdoor mary - spanje » Za 06 Okt 2012 05:30

ik ben mary uit spanje, en heb net een week in het ziekenhuis gelegen met vreemde verschijnselen, uitval en dacht even een afgeknelde spier en kon weer gaan. dit was even iets anders er werd even een mri scan gemaakt en medegedeeld dat ikeen hersentumor had en later vond met nog een longtumor, de "bron" kan met niet vinden en nu krijg ik waarschijnlijk volgende week nog een pet scan en die moet zekerheid geven voor zo ver ik dat heb gezien op uw forum, hoeveel waarde je aan zoiets moet hechten
tot op heden was ik eigenlijk wel positief dacht die tumoren zijn schoon en kunnen worden weggehaald en hup ik kan met mijn leven verder maar aangezien de oorsprong waarschijnlijk melanoom is of men denkt zelfs aan een oogmelanoom zie ik er weinig of geen toekomst meer in.

ik kreeg dit op mijn 60e verjaardag te horen in benidorm Levante ziekenhuis, we zouden lekker op vakantie gaan een weekje, lekker bergwandelen. Je hele toekomst valt in duigen, maar ook die van je partner, we zijn 41 jaar getrouwd dit jaar, geen kinderen en hebben een fijn leven. We zijn gelukkig wel 11 jaar geleden hier naar toe verhuisd, dus gestopt met werken en er al die tijd echt volop van genoten ondanks dat we toch nog wel wat werkten, gewoon de slagroom op de taart en omdat we ons te jong vonden om al achter de geraniums te zitten. Mijn man is afgelopen maart 65 geworden en die blijft maar van het komt wel goed, maar gek genoeg op de een of andere manier heb ik al direct vanaf het begin gevoeld dat er echt iets helemaal fout zat, dat heb je soms zo.

Vooral voor hem vind ik het ook verschrikkelijk hij blijft dadelijk toch alleen achter! ik weet inmiddels al wel dat ik bijvoorbeeld niet aan de Chemo kuren ga beginnen, dat is niet iets van nu maar ik wil wel kwaliteit en niet alleen maar kwantiteit. Ik hoop dat die Pet scan snel afkomt, dit moet weer in een ander ziekenhuis gebeuren in Alicante en de verzekering moet daar eventueel toestemming voor geven. Die onzekerheid maakt je helemaal wild, slapen is er dus niet meer bij, ik heb daar via de huisarts wel iets voor gekregen, maar ik geloof dat ik mijn tijd zo kostbaar ga vinden dat ik dat maar even vergeet.

We hebben wel besloten van de week tot zo lang het gaat dat we maar weer "normaal" gaan doen, ons leven op pakken en te genieten van de dagelijkse dingen. Gelukkig hebben we hier een fantastische vriendengroep opgebouwd in de loop van de jaren, met zoiets zie je wie je echte vrienden zijn. We zijn ook lid van een Nederl. Club in Moraira maar daar zie en hoor je al dat ze je gewoon opbellen uit nieuwsgierigheid, te gek he maar ze bestaan, roddelen prachtig! ben ik te synisch geworden in die 2 weken? je zou het haast gaan geloven.

Ik wil proberen positief te blijven en overdag als je aan de gang kunt blijven lukt dat allemaal wel maar het moment dat je naar bed gaat kun je nu eenmaal de knop niet omdraaien. Ik zie ook wel dat je je grenzen gaat verleggen en dingen die ik eerst absoluut niet zou willen ineens in je hoofd opkomen en vooral dingen die ik voorheen belangrijk vond in eens een stuk minder, zoals bijvoorbeeld dingetjes die je in huis zou willen veranderen, kleinigheden.

Waarschijnlijk gaat zal het nog een weekje duren voor ik naar Alicante kan voor die pet scan maar wat ik zo op het forum en na een gesprek afgelopen vrijdag met onze huisarts heb gehad is er voor mij veel duidelijk geworden, ik val precies in de doelgroep PECH dus.
het enige is dat ik wel zou willen weten dadelijk of men me ook maar kan vertellen hoeveel tijd je nog hebt? en wat voor tijd. In en uit het ziekenhuis dat soort dingen, klieren weg laten halen constant dat soort ellende, die tumoren moeten die nog verwijderd heeft dat nog zin, je hebt zoveel vragen waar je geen antwoord op krijgt en nog niet in elk geval.

dit was het voor mij als eerste reactie op het forum, trieste groeten uit spanje van mary

Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten