Angst! Is dit het einde?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
fredstevens
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 14 Sep 2012 21:54

Angst! Is dit het einde?

Berichtdoor fredstevens » Vr 14 Sep 2012 23:30

Gisteren de 13e geheel onverwacht de woorden van de huisarts: “Ik heb slechts nieuws voor u!” Er zijn bij een echo onderzoek metastase ontdekt op de lever. Uitzaaiingen dus van een tumor die zich ergens in mijn lichaam bevindt. Dinsdag de PET/CT scan en de volgende week maandag dan de uitslag.
Mijn wereld stort in en die van mijn vrouw evenzo. We leven tussen hoop en vrees en de gedachten spoken de hele dag door onze hoofden over dit vreselijke onderwerk.

Drie maanden geleden nog een gehele “APK” gehad met grondig bloedonderzoek, wel 30 punten, hartfilmpje en longfoto’s. Dit alles omdat ik de laatste tijd kortademig was en af en toe wat pijntjes in de borst of schouder voelde. Ook mijn gewicht was opeens een kilo of 8 minder dan normaal, 65 i.p.v. 73.
Ik bleek zo gezond als een vis. Niet één van de onderzochte bloedwaarde week af van de norm. Perfect! Alleen op de longen lichte emfyseem en de van kinds af aan bekende bronchitis.
Na een longfunctietest bleek ik COPD te hebben en kreeg er medicatie voor. (Puffer) Dat werkte wel voldoende en het leven geen verder.

Twee weken geleden werd ik loom en moe en toen pijn in al mijn spieren… het leek wel een griepje maar kwam maar niet door. Dus naar de huisarts. Prednison moest e.e.a. in een paar dagen verbeteren. Tweede dag, gruwelijke pijn in mijn rechter zij. Opnieuw onderzocht door de huisarts en bij een tik in de lage rug van de zij vloog ik tegen het plafond. Oh… dat zit in de nieren… “Aldus de huisarts”, we laten meteen een echo maken.

En dan hoor je dat je kanker hebt.

Ik heb de hoop dat het allemaal op de een of andere manier wel te overleven zal zijn, maar ook de enorme vrees én angst dat dit mijn einde betekend. Volgende maand moet ik 52 worden…

Vreemd genoeg ben ik maanden geleden al veel informatie en Youtube filmpje tegen gekomen over de wonderlijke werking van Hennepolie. Dit eigenlijk naar aanleiding van de zoon van een kennis die kanker bleek te hebben.
Ook veel informatie over de eerder schadelijke dan geneeskundig werking van chemo…

Momenteel weinig of geen eetlust maar ik moet… omdat ik sowieso moet aansterken om wat komen gaat te kunnen doorstaan. Veel smoothies met veel fruit en groenten staan nu prominent op het menu. Ik wil dit gevecht winnen maar voel me ook zo enorm machteloos!

Fred.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Angst! Is dit het einde?

Berichtdoor liddy » Di 18 Sep 2012 10:29

Hopelijk heeft de scan meer duidelijkheid gegeven en kan er volgende week maandag
over een plan van aanpak worden gesproken.
Het is niet makkelijk vechten tegen een vijand die zich niet met open vizier opstelt.
Positiviteit is een grote steun. Wel op zijn tijd even de negativiteit zijn kans geven om jezelf daarna
weer te herpakken.
Je hebt nu de tijd om eens met je vrouw over later te praten. Immers later kan heel ver weg zijn.
En mocht later dichterbij zijn, dan zal het jullie rust geven dat er over dit moeilijke onderwerp niet
meer gepraat hoeft te worden.
Leef bewust, doe leuke dingen, al is het zo iets simpels als een kopje koffie gaan drinken.
Afleiding is de beste manier om de tijd vlugger te laten gaan.
Op naar een goede uitlslag.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten