diagnostisch probleem

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
sprieuw
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 28 Jan 2012 21:41

diagnostisch probleem

Berichtdoor sprieuw » Zo 29 Jan 2012 20:18

3 Mndn geleden gaf de CT-scan drie plekjes in de lever aan(gekleurd). CEA-waarde normaal.
Echografie kon de plekjes niet bevestigen, ook een PET-scan en MRI-scan niet.
De chirurg noemde het een diagnostisch probleem en ik ging lichtelijk verheugd naar huis;"zal wel storm in een glas water zijn..." Chirurg wilde niet opereren
Nu in januari 2012 weer bloedonderzoek : CEA waarde iets verhoogd. Is nu 3.1 hetgeen nog altijd laag is.
Op de CT-scan zien ze nu een 4de plekje en weer zeggen ze vermoeden van metastasen. Mijn chirurg begint dat nu ook te geloven en/of of in te zien en gaat me bespreken in het Oncologisch Team.

Mijn vraag : Wie weet wat er ad hand is of heeft een vermoeden. Kunnen plekjes in de lever nog iets anders zijn dan metastasen ?
ps. Ik ben al geopereerd geweest voor een uitzaaing vanuit de dikke darm in de lever, waarbij 2/3 lever is weggenomen en heb al chemo gehad. Dit was zo'n 3 jr geleden.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: diagnostisch probleem

Berichtdoor liddy » Di 31 Jan 2012 22:24

Het is heel wel mogelijk dat het geen uitzaaiingen zijn.
Misschien zijn het goedaardige tumoren of is er iets anders aan de hand.
Het is in ieder geval heel positief dat de PET- en de MRI-scan geen vlekjes tonen.
En dat de CEA-waarde nog steeds laag is.
Heb je enig idee wanneer je besproken gaat worden en je een uitslag kunt verwachten/
Houd moed.

sprieuw
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 28 Jan 2012 21:41

Re: diagnostisch probleem

Berichtdoor sprieuw » Wo 01 Feb 2012 14:23

Hallo Liddy,
Dinsdag ben ik voor de uitslag geweest.
Het zogeheten "oncologisch team" heeft besloten de CEA waarden een tijdje te volgen.Dus verder niets te doen op dit moment. Over zo'n twee maanden heb ik weer een bloedafname en gesprek.Voorlopig blijft alles erg onzeker, maar ik ging toch wel weer opgelucht naar huis.
Mvg Sprieuw.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten