afwijkende cellen gevonden

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
neske32
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 05 Jan 2012 12:05

afwijkende cellen gevonden

Berichtdoor neske32 » Do 05 Jan 2012 12:17

hallo iedereen, mijn gynecoloog heeft op 30/12/2011 via een berichtje op mijn voicemail laten weten dat ze licht geprikkelde cellen hebben gevonden. heb na het voicemailberichtje direkt gebeld ma hij was al in verlof.natuurlijk dacht ik al direckt aan kanker in volle paniek dan ma naar de huisdokter gebeld en was blijkbaar al op de hoogte en kost mij zeggen dat ik in stadium B3 zit ma weet nu nog altijd niet veel meer buiten dat ik binnen de 6maand terug uitstrijkje moet laten nemen en niet ongerust moet zijn.wat ik natuurlijk wel ben!! kan niet goed meer slapen en pieker konstant die onzekergeid dat wachten.kan iemand mij meer uitleg geven aub :cry:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: afwijkende cellen gevonden

Berichtdoor liddy » Do 05 Jan 2012 13:23

Je ongerustheid begrijp ik.
Echter de uitslag die je vermeldt, bestaat in Nederland niet.
Als een huisarts zegt dat je over zes maanden weer een uitstrijkje moet laten maken, dan zegt hij/zij dat niet voor niets.
Zowel in Nederland als in België gelden er protocollen voor de uitslag van een uitstrijkje.
Voor iedere mogelijke uitslag van het uitstrijkje staat precies beschreven wat de vervolgactie moet zijn.
Wellicht is het een idee om een afspraak met de huisarts te maken en daar precies navragen wat de uitslag was en waarom je zes maanden moet terugkomen.
Als je de uitslag beter begrijpt, dan zal dat je ongerustheid wegnemen.
Succes.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten