Maagkanker en moeten stoppen met chemo

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Maagkanker en moeten stoppen met chemo

Berichtdoor Anoukjee22 » Zo 11 Mar 2012 19:01

Hoi Josef777,

Gecondoleerd met je moeder.
Fijn om te lezen dat ze geen pijn heeft gehad en in volle rust is overleden.

Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd!

Liefs Anouk

Josef777
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: Do 28 Apr 2011 18:15

Re: Maagkanker en moeten stoppen met chemo

Berichtdoor Josef777 » Za 17 Mar 2012 21:34

Dank voor je condoleance Anouk.

diana66
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012 22:56

Re: Maagkanker en moeten stoppen met chemo

Berichtdoor diana66 » Zo 18 Mar 2012 16:07

Josef777

Nog gecondoleerd en veel sterkte

groet Diana

Anoukjee22
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 20:18

Re: Maagkanker en moeten stoppen met chemo

Berichtdoor Anoukjee22 » Zo 18 Mar 2012 16:23

Hoi Josef777,

Geen dank, hoe is het nu met je?

Liefs Anouk

sss
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: Za 24 Mar 2012 08:45

Re: Maagkanker en moeten stoppen met chemo

Berichtdoor sss » Di 03 Apr 2012 16:49

Dag Josef,

Eerst en vooral gecondoleerd met het verlies van je moeder! Ik heb je hele verhaal gelezen en het heeft me hard aangegrepen...
Ik wil je ook bedanken voor je reactie op mijn bericht (darmkanker met uitzaaiingen naar lever en longen)! Wat je schrijft over je mama (heel mager worden en veel slapen) zie ik nu al bij mijn mama...Ze ligt nu 3 weken in het ziekenhuis en ik vind haar dag bij dag een klein beetje sterven...

Vandaag zijn ze toch onverwachts gestart met de chemo: eerst via een infuus en dan nog een week met pillen. Mijn mama was erg zenuwachtig en had schrik voor de bijwerkingen.
Ik moest vooral denken aan jouw ervaring met de chemo en het bijhorende hartinfarct van je mama! Was je mama hartpatiënte voor haar maagkanker?
Wat ik hier al wel dikwijls heb gelezen is dat er vaak een goede reactie is op de eerste chemo en dat er dan vaak nog een paar goede maanden volgen.

Het doet me goed te weten dat thuiszorg snel in orde kan komen als dat nodig moest zijn...want we weten nog altijd niet wat we nu moeten verwachten, laat staan regelen...
En neen, we hebben niet zo'n goede verstandhouding meer met de huisarts: hij heeft mama's klachten niet echt au sérieux genomen en toen ik zei dat ik toch liever met haar naar het ziekenhuis wou was hij nog op zijn tenen getrapt, hij weigerde ook om haar medisch dossier door te geven. Mijn mama gaat al jaaaaaaaren bij die dokter en hij zou haar dus goed moeten kennen, om de 3 maanden ging ze langs voor een bloeddrukcontrole, maar toen ze begon te vermageren of zei dat ze zich moe voelde of vertelde over haar wisselende stoelgang zei hij dat dat door de jaren kwam... Hadden we maar beter geweten...

Wat je zegt over pijnbestrijding, daar wil ik ook graag voor zorgen. Ik wil ook niet dat mijn mama pijn gaat hebben. Momenteel klaagt zij daar nog niet over, jouw mama aanvankelijk ook niet las ik in je bericht.

Hoe dan ook, we zullen de reactie op de chemo nog even moeten afwachten de volgende dagen, of het haar niet nog meer verzwakt, anders zullen ze ook moeten stoppen.

Nog veel sterkte, dat zal jij vast ook kunnen gebruiken, want het is voor jou ook allemaal nog zo vers...

Liefs,
Isabeau

Josef777
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: Do 28 Apr 2011 18:15

Re: Maagkanker en moeten stoppen met chemo

Berichtdoor Josef777 » Do 12 Apr 2012 22:13

Hallo Isabeau,

Ik lees je bericht nu pas. Ik kijk niet meer elke dag op het forum. Het heeft mij wel (en nog steeds) steun gegeven en vooral Liddy van de organisatie.

Mijn moeder was geen hartpatiënt. Of haar hart echt gezond was is niet vast te stellen doordat het hartinfarct al was geweest.

Ik hoop voor jouw moeder dat chemo haar nog een langer en draagzaam leven kan geven. Ik zou je niet teveel zorgen maken over het hart en chemo
omdat elk mens en situiatie toch anders is.

Hoe is het nu met de chemotherapie, kan ze het een beetje aan?

Wat vervelend dat je soms van die huisartsen treft die het toch niet altijd juist doen. Ik hoop dat je contact hebt met een arts die je alles goed kan uitleggen \
en vooral ook wat begeleiding kan geven. Anders kun je op dit forum ook antwoord krijgen op vragen.

Nogmaals sterkte de komende tijd.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten