Wat is dit..?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
AlessandroM
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 11 Nov 2010 20:23

Wat is dit..?

Berichtdoor AlessandroM » Do 11 Nov 2010 20:43

Hallo beste lezer,

mijn naam is Alessandro, ik ben 16 jaar, en ik heb al een tijdje (3 maanden) last van vreemde symptomen die ik nergens anders herken.
De huisarts zegt dat het niets ernstigs is maar hij heeft me dan ook niet echt onderzocht.
Ik hoop dat iemand mij weet te vertellen wat ik moet doen of wat ik heb want ik weet het echt niet meer.

Wat ik allemaal voel en me zorgen over maak:
*ik moet hoesten of krijg pijn in borstkas als ik lach. Mijn hoest heeft een piepend geluid. Dit is wel aan het verbeteren.
*Even geleden moest ik hoesten toen ik stoom inademde maar dat is nu verbeterd. Ik had daar dan vooral last van in een warme douche bijvoorbeeld. Dit is ook verbeterd.
*Tijdens het intensief sporten krijg ik een brandend gevoel in mijn longen dat dagen kan aanhouden. Dit voel ik dan ook bij diep inademen.
*Een tijdje geleden moest ik ook hoesten als ik gewoon even naar boven keek (hoofd naar boven en nek strekken).

Wat ik ook vreemd vind is dat ik soms precies bloed smaak in mijn keel.. Ik weet dat er geen smaakreceptoren zijn in de keel.
Ik had ook een slechte nasmaak als ik water dronk. Normaal smaakt water naar niets.

Ik verlies geen gewicht, eet normaal, heb geen koorts en ben al langer dan een jaar niet meer ziek geweest.
Ben niet vlugger moe dan normaal. Daarbij kan ik nog altijd mijn adem 2 minuten en 15 seconden inhouden (kan ik al heel lang, dus geen verandering daarin).
Heb 4 maanden geleden een pakje sigaretten gerookt maar daar is het ook bij gebleven.

Misschien is het een vreemde infectie, misschien ook niet maar ik maak me er wel echt zorgen over.
Er is geen dag voorbij gegaan dat ik niet dacht aan de grote K.
Ik hoop dat iemand raad heeft..

Bij voorbaat dank,

Alessandro.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wat is dit..?

Berichtdoor liddy » Do 11 Nov 2010 21:39

Het beste is teruggaan naar de huisarts.
Vertel hem/haar dat je er niet gerust op bent en vraag of hij/zij je wil onderzoeken.
Echt dat is de enige manier om erachter te komen.
Als je geen gewicht verliest, goed eet, geen koorts hebt en al langer dan een jaar niet ziek bent geweest,
dan is er geen enkele reden om aan kanker te denken.

AlessandroM
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 11 Nov 2010 20:23

Re: Wat is dit..?

Berichtdoor AlessandroM » Vr 12 Nov 2010 23:38

Bedankt voor deze steun, ik waardeer dit echt. :)

AlessandroM
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Do 11 Nov 2010 20:23

Longen/Keel ?

Berichtdoor AlessandroM » Do 16 Dec 2010 16:07

Hallo beste mensen.

Ik heb hier op dit forum reeds een topic aangemaakt en ben naar aanleiding daarvan naar de dokter geweest. Deze heeft gezegd dat mijn keel gewoon een klein beetje rood ziet maar verder niets speciaals.

Ik heb geen koorts, geen gewichtsverlies, geen verminderde eetlust en ik rook niet (maar heb wel 2 sigaretten gerookt ongeveer 4 maanden geleden om te proberen maar vond dit maar niets).

Ik voel eigenlijk een vreemde pijn in mijn keel die uitstraalt naar de rechterlong toe. Het voelt alsof er een bepaalde ader in brand staat. Ik voel dit alleen als ik bijvoorbeeld hik of heel diep inadem en mijn borstkas uitzet. Dit gevoel komt precies van dieper uit de keel. Als ik sport voelt het alsof mijn rechterlong een beetje droog aanvoelt maar dat kan ook komen door het koudere weer momenteel. Ik heb het ook een beetje erger als ik naar boven kijk en mijn keel strek en diep inadem.
Wat ik wel doe de laatste tijd is 'stomen' : Hete stoom inademen.

Ik heb geen idee wat het is maar het voelt heel raar aan.. heeft iemand hier ervaring mee ?
Zou het misschien kunnen dat mijn keel een beetje verbrand geraakt is door het dagelijks stomen?

Bedankt voor het lezen en voor uw tijd.

m.v.g.

AlessandroM.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wat is dit..?

Berichtdoor liddy » Do 16 Dec 2010 16:39

Vraag je eens af wat je denkt te bereiken met iedere dag stomen.
Is dat wel nodig? Wat gebeurt er als je er mee stopt?
Of anders ga je terug naar de de dokter en vertel hem/haar wat je voelt.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten