to "pruik" or not to "pruik"

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
liz
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 25 Apr 2003 22:13
Locatie: eindhoven

to "pruik" or not to "pruik"

Berichtdoor liz » Vr 25 Apr 2003 22:25

Op "goede vrijdag" (voor de gelovigen onder u) heb ik mijn eerste chemokuur gehad , ter behandeling van de ziekte van Hodgkin. Binnen twee weken vallen mijn haren is me voorspeld. Ik twijfel over het nemen van een pruik. Een kort kopje is hip, alhoewel niet erg vrouwelijk. Ik draag wel graag petjes. Verder heb ik twee heel jonge kindjes waarmee ik dagelijks op wandel ga, ik vrees aangestaard te worden en mensen te horen denken, ach die sukkeltjes. Zeker op zwakke momenten ...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Don't worry, be happy.

Max
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: Di 27 Aug 2002 19:10

reactie liz over de pruik

Berichtdoor Max » Wo 30 Apr 2003 14:05

Hallo Liz,
gewoon de pruik doen.ik heb ook chemo gehad waardoor ik echt helemaal kaal was.als het zonnetje scheen dan had ik mijn pruik eerst op ter bescherming van mijn hoofdhuid.toch zat hij niet echt lekker dus had ik hem meer af dan op.en wat bleek?mensen vonden mij 'gewoon' als ze zagen dat ik kaal was.Mijn kindje was toendertijd nog klein(hij wordt binnenkort 5),en als iemand mij eens aansprak om te vragen hoe het met me ging dan keken ze normaal......niet op zo een manier van :ach,wat zielig....mijn kind heeft er ook weinig van meegekregen.
Ik denk dat je er zelf eerst doorheen moet om te wennen aan een pruik.je zal zien,het valt best mee.het is wel even vreemd maar daarna weet je niet meer beter...
maar je kan natuurlijk altijd ervoor kiezen om geen pruik te dragen.dat is persoonlijk.groetjes van Max

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 01 Mei 2003 16:24

hoi Liz,

Ik zou ook voor een pruik gaan. Ik ben jonger dan jij, 21, maar droeg ook vaak petjes, vooral in de zomer.. ik twijfelde dus ook erg. Maar was ook weer erg bang om spijt te krijgen. Een pruik is niet goedkoop. Maar een goed gevoel is erg belangrijk. Ik heb zelf een pruik gekocht. Een hele mooie, maar uiteindelijk met petjes gelopen, toen m'n haar net niet helemaal uitviel.. Een randje haar onder de pet uit. Naderhand zelfs zonder petje, tegen het einde van de behandeling, vooral omdat ik het idee had dat ik voor anderen de pet opzette.. omdat anderen zouden schrikken. De pruik heb ik een paar keer op gehad. Om even te voelen hoe het was, lekker lang haar te hebben. Lekker weer te spelen met m'n haar zoals altijd... En dat was prettig.
Dus ik zou zeggen, neem hem.. dan kun je later altijd beslissen... of je hem wel of niet opzet of niet..

gr Jodyi


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten