Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn schoonvader van 61 definitief nog maar 3 tot 4 weken te leven heeft. Diaganose : longkanker.
Zelf ben ik nog redelijk nuchter, hoewel de tranen hoog zitten. Mijn vrouw is na een wiegedoodkindje eindelijk weer zwanger, en je raad het al over 4 weken uitgeteld.
Ze is hotel de botel en wil zo graag haar kindje nog laten zien. Hoe kan het in godsnaam. Hoe zorg ik nu dat ze niet in een depressie springt.
We hebben ook nog een ander kindje van (bijna) 4. Hoe vertel je die dat opa er dadelijk niet is. Ik vind het verschrikkelijk.
Iemand tips?
Bedankt,
John.
hoe nu verder?
Beste john,
Twee weken later lees ik je bericht, en hoop ik dat jullie de eerste klap te boven zijn. Jullie krijgen het wel voor je kiezen.
Kinderen van vier begrijpen meer dan volwassenen wel denken, en hebben er net zo veel emoties bij soms. Praten helpt altijd, neit alleen vooraf, maar ook daarna, en ook twee maanden later nog steeds. Kinderen hebben een goed geheugen!
Bij het Koningin Wilhelmina Fonds 0800-0226622 hebben ze een aantal boektitels over kinderen en hoe vertel je over kanker. Sterkte allemaal, en... heel veel geluk met jullie nieuwe zoon of dochter!
Groet, Henk
Twee weken later lees ik je bericht, en hoop ik dat jullie de eerste klap te boven zijn. Jullie krijgen het wel voor je kiezen.
Kinderen van vier begrijpen meer dan volwassenen wel denken, en hebben er net zo veel emoties bij soms. Praten helpt altijd, neit alleen vooraf, maar ook daarna, en ook twee maanden later nog steeds. Kinderen hebben een goed geheugen!
Bij het Koningin Wilhelmina Fonds 0800-0226622 hebben ze een aantal boektitels over kinderen en hoe vertel je over kanker. Sterkte allemaal, en... heel veel geluk met jullie nieuwe zoon of dochter!
Groet, Henk
Terug naar “Vraag en antwoord”