had eerst een onderzoek plaats moeten vinden?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Angie22
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009 22:19

had eerst een onderzoek plaats moeten vinden?

Berichtdoor Angie22 » Za 12 Dec 2009 22:54

Hallo allemaal,

Mijn moeder is een aantal weken geleden met de BEP kuur begonnen. Dat klinkt misschien raar, maar zij had een zeldzame vorm van kanker die nu voor de derde keer is teruggekeerd en een vrouwelijke vorm van zaadbalkanker is. Vraag me niet hoe dat precies zit. Maar zij is dus begonnen met de kuur en is daarna ernstig ziek geworden. Ik wil niemand bang maken en ga er vanuit dat dit een zeer zeldzame uitwerking is geweest, maar heb wel een belangrijke vraag. Nadat mijn moeder beter is, wil ik toch eens wat uit gaan zoeken en daarvoor heb ik op een aantal vragen het antwoord nodig. Ik vraag het hier omdat hier de mensen zich bevinden die de beste antwoorden hebben.

Mijn moeder ging na een week intensief chemo weer naar huis en heeft veel problemen met het vocht gehad. Tijdens de kuur hield ze zoveel vocht vast dat ze problemen kreeg met de ademhaling. Tevens bleek dat alleen plasmedicatie niet voldoende was bij haar om het vocht snel genoeg weg te krijgen. Door het snel onttrekken van het vocht (toen de chemokuur afgelopen was) kreeg zij ook Jicht (pijnlijke voeten) waardoor ze bijna niet kon lopen. Herkent iemand dit?
Ik heb zelf het vermoeden dat mijn moeder al problemen had met vocht voor ze begon aan de kuur. (oedeem of iets anders)
Had hier vooraf geen onderzoek plaats moeten vinden naar deze mogelijke aandoening?

Een hele belangrijke vraag gaat over de onderzoeken na iedere behandeling.
Toen mijn moeder terug naar het ziekenhuis ging voor injecties (Bleomycine) zijn er geen onderzoeken gedaan. Bloedonderzoek, longfoto. Ik vond het zelf vreemd dat er geen onderzoek was voor zij deze injecties kreeg, maar ik wil zeker weten of hier een fout is gemaakt ja of nee.

Mijn moeder ligt momenteel nog op de IC. Het was echt kantje boord omdat zij 3 infecties in het bloed heeft opgelopen doordat haar leukos op 0,2 stonden en dan heeft je lijf geen schijn van kans op het moment dat er een ienimini bacterie of infectie voorbij komt varen. Op dit moment zijn we natuurlijk alleen maar bezig met de positive kant van het verhaal en dat is natuurlijk haar herstel. Maar ik vind het belangrijk om alles toch op een rijtje te zetten zodat ik alles achter de hand heb, mocht een onderzoek later gewild zijn.

Nogmaaks ik wil geen paniek zaaien, en ik geloof dat mijn moeder een uitzonderingsgeval is geweest. Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Angie

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: had eerst een onderzoek plaats moeten vinden?

Berichtdoor stoffeltje » Za 12 Dec 2009 23:36

hoi angie,
helaas kan ik zelf hier geen antwoord op geven.
is het bij de arts te vragen om meer duidelijkheid?
ik hoop dat er meer mensen hierop kunnen reageren.
heel veel sterkte stoffel...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: had eerst een onderzoek plaats moeten vinden?

Berichtdoor liddy » Za 12 Dec 2009 23:47

Hier kunnen mensen enkel vertellen hoe het bij hen gegaan is.
Hier wordt niet door dokters geantwoord.
Dus ik vrees dat je hier geen adequate antwoorden op je vragen kunt krijgen.
Voor de kuur kan er bloedonderzoek, longfoto en hartfilmpje gemaakt worden..
Vaak wordt erbij chemo enkel het bloed op leukocyten gecontroleerd om te zien of het bloed een nieuwe kuur aankan.
Na enkele kuren wordt dan gekeken of de kuur aanslaat.
Vraag haar arts waarom deze problemen zijn ontstaan?
Wie weet word je dan al iets wijzer.

martin1976
Lid
Berichten: 123
Lid geworden op: Do 08 Okt 2009 07:25
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: had eerst een onderzoek plaats moeten vinden?

Berichtdoor martin1976 » Ma 14 Dec 2009 17:59

Inderdaad even aan de arts vragen van je moeder.
Heel veel sterkte.

Grt Martin
www.stinafo.nl Stichting Nationaal Fonds ´het gehandicapte kind´
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten