gem citadine of taxol

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
liacornet

gem citadine of taxol

Berichtdoor liacornet » Zo 09 Feb 2003 12:23

zijn er mensen die ervaringen hebben met de chemo's gem citadine of taxol...ik zou het graag willen weten omdat we het idee hebben dat we als proefkonijn behandeld worden en geen rechtstreekse antwoorden krijgen vanuit het ziekenhuis. De patient heeft longkanker en heeft uitzaaingen naar de lever...vast bedankt

gast27

ervaringen met medicatie in proeffase

Berichtdoor gast27 » Do 20 Apr 2006 14:17

Mijn stiefvader heeft longkanker met onlangs ontdekte metastases naar de lever en de botten. Enkele maanden geleden heeft hij het nieuwe medicijn "taxoterre" genomen (ik veronderstel dat dit iets soortgelijks is aan taxol) waarvan men over de mogelijke uitwerking niets zeggen kon. Ondertusssen is die behandeling voorbij maar de medicatie (op basis van taxus) heeft de zenuwuiteinden in zijn benen beschadigt en sindsdien heeft hij last van (vooral nachtelijke) pijn en 'kriebelingen' in zijn benen, waardoor hij moeilijk slapen kan. Er zijn ook pas uitzaaiingen in de lever ontdekt en het tumorgehalte in het bloed blijft stijgen. Kan iemand me informatie geven over het verdere verloop van zo een longkanker met uitzaaiingen naar de lever ? Mijn stiefvader is vrij gesloten en praat weinig met mijn moeder over het stadium van de ziekte en de mogelijke gevolgen. Ikzelf woon sinds kort niet meer thuis om hun de ruimte te geven met elkaar praten ; Ik heb niet zo'n goede relatie met hem maar ben dit langzaam aan het proberen te beteren, en ik heb de indruk dat mijn moeder het niet zo goed meer aankan. Kan iemand mij zeggen wat te doen ? dankuwel

Gebruikersavatar
Justagirl1970
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 15 Feb 2006 18:31
Locatie: Tilburg
Contact:

Gemcitabine

Berichtdoor Justagirl1970 » Do 20 Apr 2006 19:04

Gemcitabine wordt gebruikt bij longkanker en alvleesklierkanker.

Als je googled op gemcitabine vind je ook van alles...


groet,

Thea[/img]


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten