Ervaringen met de Sociale Dienst

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Anneleen Cabie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 21 Jun 2008 21:15

Ervaringen met de Sociale Dienst

Berichtdoor Anneleen Cabie » Za 21 Jun 2008 21:20

Goeieavond,

mijn naam is Anneleen Cabie. Ik werk als Sociaal Verpleegkundige op de Sociale Dienst van het AZ Maria Middelares te Gent. Ik werk onder andere op de oncologische dagkliniek.
Eerst en vooral wil ik iedereen die met kanker te maken heeft, van harte veel sterkte wensen. Ik heb al vaak gemerkt dat het een heel heel zwaar gevecht is, ik wens jullie dan ook oprecht veel moed en sterkte, en hoop dat jullie in de omgeving de nodige steun kunnen vinden.
Op 18 september van dit jaar organiseert de Vlaamse Liga tegen Kanker (VLK) een "dag tegen kanker" in meerdere Vlaamse Ziekenhuizen, dit ook in het ziekenhuis waar ik werkzaam ben. Voor deze dag zullen we onder andere een standje doen omtrent "Sociale Dienst: een wegwijzer in het doolhof aan voorzieningen". Hiervoor zijn we onder andere op zoek naar enkele persoonlijke ervaringen van kankerpatiënte en/of hun omgeving met de sociale dienst.
Wat was de aanleiding voor contactname met de sociale dienst? Hoe vond je de hulpverlening door de sociale dienst? Kreeg je er ook emotionele steun? Kon je er terecht met de vragen die je had? ...
Iedereen die zin heeft om hierop te reageren (anonimiteit is gegarandeerd), hoe kort of hoe lang ook, mag dit zeker en vast doen. Personen die liever mailen, kunnen dit ook doen, op anneleen.cabie@telenet.be .
De bedoeling is vooral om de Sociale Dienst meer bekendheid te geven (o.a. door persoonlijke ervaringen van lotgenoten, omdat dit volgens ons nog altijd het meest (h)erkenbaar is voor andere patiënten); om op die manier nog meer mensen te kunnen bereiken en hulp te bieden.
Alvast hartelijk dank,
Groetjes,
Anneleen Cabie

Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten