Hoe lang nog en meer vragen ?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Alexander74
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 13 Dec 2007 23:16

Hoe lang nog en meer vragen ?

Berichtdoor Alexander74 » Do 13 Dec 2007 23:25

Ik heb een vraag, mijn oom ging 2.5 maand geleden naar de huisarts met het verzoek om foto's te maken omdat hij last van zijn been en zijn borst had. De arts vroeg drink je en rook je.

Beide beantwoord met ja en dokter God dacht zo te weten wat hij had. Hij kreeg medicijnen tegen een ontsteking ondanks dat mijn oom om foto's in het ziekenhuis vroeg.

Nu 2.5 maand later heeft zich een kankergezwel bij zijn been geopenbaard dat is geconstateerd nadat hij bijna rollend van de pijn de spoeddienst belde.

Afgelopen week is er punctie gedaan omdat hij niet meer in de scanner kon, zijn been moet daarvoor plat en doet teveel pijn.

De uitslagen van de punctie krijgt hij pas de 21e van deze maand.
maar hoe groot is de kans als je al nagenoeg niet meer kan lopen door een kankergezwel dat je zult genezen ?

Hoe lang moet kanker voortwoekeren voordat het dodelijk is ?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 13 Dec 2007 23:50

Beste Alexander,

De grootte van een tumor zegt nog niets over de mate van kwaadaardigheid.
Is het een langzame of snelgroeiende tumor?
Wel of geen uitzaaiingen zegt veel meer over de kans van overleven.
Het niet kunnen lopen zegt me dat de tumor zenuwen of spieren belemmerd in de functie.
Nadat de tumor verkleind c.q. verwijderd is, is er een goede kans dat het been weer wel plat kan en dat lopen weer mogelijk wordt.
Nu is er over die zaken nog weinig met zekerheid te zeggen.
Probeer niet op de zaken vooruit te lopen.
Het loopt uieindelijk toch altijd anders dan je denkt.
Een lichaam kan vaak veel meer hebben, dan je nu voor mogelijk houdt.
Fijn te merken dat je zoveel zorg voor je familie hebt.
Sterkte,

Liddy

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Vr 14 Dec 2007 20:51

en zelfs de zelfde kankersoort bij een ander persoon kan zo anders reageren! Bij de 1 blijkt het in 2 jaar tijd niet uitgezaaid en bij de ander is de zelfde kanker met een half jaar al zo ver gevorderd/uitgezaaid dat er niets meer aan te doen is. Je weet het gewoon niet! Hoe moeilijk ook, wat dit betreft is het afwachten!

sterkte!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten