chemokuur

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
freemax
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 26 Apr 2007 14:35

chemokuur

Berichtdoor freemax » Do 26 Apr 2007 14:46

Bij mij is longkanker geconstateerd op medio febr 2007 in het Diaconessenhuis te Utrecht en ik kon vanwege onvolwaardig personeel daar geen chemokuur krijgen. Die heb ik nu bij het VU in Amsterdam. Totaal 4 kuren met gemcitabine en carboplatin. Ik zit nu op de helft en de kuur en alles wat ik er naast slaat aan. Wat doe ik ernaast: ernergie healingen, antroposofie iscador injecties (1,0 mg zie google), medicijnen uit het oerwoud van equador en binnenkort ook via www.weerbeterworden.nl Truus ter Haar homeopathische druppels van 2 complexen.

De chemo werkt dus waarschijnlijk wel maar ik ervaar dat het bloed er ereg onder te lijden heeft. is het wijs om met de chemo te stoppen en verder te gaan met de andere behandelingeen. Uiteindeleijk gaat het niet om de kanker (in mijn geval longkanker met uitzaaiingen in de lever) maar meer om de gevoelslaag die daaronder ligt. Kijk ook op www.maxvaneys.waarbenjij.nu

Alvast bedankt.



max

26 april 2007 14:45 pm

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 26 Apr 2007 18:41

Beste Max,

Dat jij alternatieve middelen gebruikt, is een terechte keuze die je hebt.
Wel vind ik het nogal kort door de bocht overkomen, dat je schrijft dat alles wat je naast de chemokuur doet aanslaat.
Het lijkt wel alsof je zegt dat de chemo niets doet.
Je zult je wel moeten realiseren, dat als je meerdere middelen door elkaar gebruikt, dat het heel moeilijk is om te weten wat er werkelijk werkt.
Wel of niet stoppen met je chemo daar kan ik je niet over adviseren.

Liddy

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Vr 27 Apr 2007 03:28

Als die chemo zo goed aanslaat is het niet verstandig om te stoppen. Het is je eigen keuze maar ik zou dat nooit doen. Het is gif en slecht voor je lichaam, maar kankercellen laten zich niet op een zachte manier vermoorden, er sneuvelt ook wel wat anders in de strijd.

Als jij denkt dat die alternatieve dingen meer doen dat de carboplantin en gemcitabine is dat natuurlijk eigen keuze, maar ik vind het bijzonder onverstandig en een heel groot risico wat je neemt. Het blijft je eigen keuze.

Anne

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Di 01 Mei 2007 17:38

Hai Max
Hier ook iemand met uitgezaaide longkanker en ik heb dezelfde chemokuur gehad als jij.
Ben het met Liddy en Anne eens dat je niet zomaar kunt concluderen dat de alternatieve geneeswijzen óók aanslaan; je gebruikt nu vanalles door elkaar. Moeilijk om te zeggen nu.

Ik hoop overigens wel dat je dit ook doet in overleg met de artsen; sommige medicatie of bijvoorbeeld extra dosis vitaminen kunnen jou lichaam NU grote schade aanbrengen. Overleg is dus altijd raadzaam.

En zeker omdat de kuren aan lijken te slaan, zou ik er niet mee stoppen. Het is logisch dat je bloed een optater krijgt, dat krijgt de rest van je lijf ook zoals Liddy dat zegt. Als je er goed op reageert, afmaken!

Veel succes & sterkte

red devil
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Vr 15 Jun 2007 01:02
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor red devil » Vr 15 Jun 2007 20:10

Hai Max
ik heb ook een chemokuur gehad en ik kon het niet meer volhouden want ik had alle bijwerkingen die je maar op kunt noemen en ik was op een gegeven moet zo mager geworden dat mijn arts al zei: het gaat niet goed met jou he?. Ik moest direkt stoppen met die kuur waar ik al aan begonnen was


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten