Overlevingskansen

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
crazynills
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 30 Jan 2007 20:47

Overlevingskansen

Berichtdoor crazynills » Di 30 Jan 2007 20:52

Hallo,

Een mentaal gehandicapte tante van mij wordt morgen geoppereerd voor 'kwaadaardige cellen in baarmoeder, eierstokken en lymfeklieren'(-->kanker dus). De gynaecoloog zei echter daarnet dat deze kanker nog verder is uitgezaaid naar bloedbaan en darmen. De cellen zitten ongeveer tot het middenrif, en zitten daar al langer dan een jaar. Na de operatie moet er chemo volgen. Nu vraag ik me af, wat haar overlevingskansen zijn. Ik heb al wat zitten googlen, maar ik kan hier niks van terugvinden.

--
CrazyNilus

ievie
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: Di 17 Feb 2004 15:52

Berichtdoor ievie » Wo 31 Jan 2007 09:36

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door ievie op Za 31 Jan 2015 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Re: Overlevingskansen

Berichtdoor starfleet » Wo 31 Jan 2007 11:09

crazynills schreef:Hallo,

Een mentaal gehandicapte tante van mij wordt morgen geoppereerd voor 'kwaadaardige cellen in baarmoeder, eierstokken en lymfeklieren'(-->kanker dus). De gynaecoloog zei echter daarnet dat deze kanker nog verder is uitgezaaid naar bloedbaan en darmen. De cellen zitten ongeveer tot het middenrif, en zitten daar al langer dan een jaar. Na de operatie moet er chemo volgen. Nu vraag ik me af, wat haar overlevingskansen zijn. Ik heb al wat zitten googlen, maar ik kan hier niks van terugvinden.

--
CrazyNilus


Alles hangt ook af van het type kanker. Daarnaast kan het zijn dat de lange termijn overleving heel laag is, maar dat door de operatie en chemo je tante nog een flinke tijd goede kwaliteit van leven heeft. Overlevingskansen zeggen uiteindelijk niet zo veel voor het individu, maar wel kan de behandelend arts zeggen of deze behandeling in eerste instantie gericht is op genezing of op tijd/kwaliteit voor je tante. Dat maakt ook het verschil voor je tante in hoeverre zij bereid zal zijn bijwerkingen en problemen van de behandeling te accepteren. Vanaf dit forum is daar niets over te zeggen omdat er zoveel verschillende kankersoorten zijn van baarmoeder/eierstokken/buik.

Veel sterkte ermee.

Anne


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten