longvlieskanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
dolfijn
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 15 Dec 2006 09:50
Locatie: gouda
Contact:

longvlieskanker

Berichtdoor dolfijn » Vr 15 Dec 2006 10:02

hallo ik ben nieuw op het forum.
mijn man heeft longvlies kanker dit is op 29 juni door de long arts verteld nu, er was niets meer aan te doen dus zijn we naar huis gegaan waar wij met begelijding van de huisarts bijna 6 maanden verder zijn .
mijn man ligt de hele dag op bed slikt tramadol en morfine voor de pijn .
is goed aanspreekbaar maar erg snel moe,mijn vraag is eigenlijk heeft iemand ervaring met longvlies kanker en wat kan ik verder verwachten want niemand geeft mij hier op antwoord nu weet ik ook wel dat het voor iedereen anders is maar toch de onzekerheid van wat ons nog te wachten staat is erg groot.
ik zie ook erg tegen de kerst op je weet bij zo veel dingen dit is de laatste keer en dat doet heel erg zeer.

hanstimm
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 17 Dec 2006 01:43
Locatie: wijk bij duurstede
Contact:

Re: longvlieskanker

Berichtdoor hanstimm » Zo 17 Dec 2006 10:04

dolfijn schreef:hallo ik ben nieuw op het forum.
mijn man heeft longvlies kanker dit is op 29 juni door de long arts verteld nu, er was niets meer aan te doen dus zijn we naar huis gegaan waar wij met begelijding van de huisarts bijna 6 maanden verder zijn .
mijn man ligt de hele dag op bed slikt tramadol en morfine voor de pijn .
is goed aanspreekbaar maar erg snel moe,mijn vraag is eigenlijk heeft iemand ervaring met longvlies kanker en wat kan ik verder verwachten want niemand geeft mij hier op antwoord nu weet ik ook wel dat het voor iedereen anders is maar toch de onzekerheid van wat ons nog te wachten staat is erg groot.
ik zie ook erg tegen de kerst op je weet bij zo veel dingen dit is de laatste keer en dat doet heel erg zeer.


Beste Dolfijn,
Mijn vrouw heeft pluraal mesothelioom, we weten het sinds 15 maart. Ik heb veel gelezen op internet en inmiddels begrepen dat elk geval totaal verschillend is. Er zijn wel overeenkomsten maar ook heel veel verschillen. Het iks in ieder geval een ellendige ziekte zowel voor de patient als voor de partner. Het is misschien wel een idee om een second opinion te halen bij een andere longarts die meer van de ziekte weet. Het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein (Utrecht) heeft een hele goede longafdeling. Met chemotherapie (Alimta + ev. andere middelen) is kwaliteitswinst en wat tijdwinst te halen in sommige gevallen. Ik wens jullie veel sterkte en als je meer wilt weten dan hoor ik het graag.

hanstimm
Vriendelijke groet,

Hans Timmermans

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Zo 17 Dec 2006 13:33

-> via mij (jodyi) maar van Erna:

hallo dolfijn
lees je bericht en daaruit de wanhoop en verdriet.
een moeilijke en verdrietige situatie.
er is begeleiding van de huisarts en dat is fijn als je daar alles mee kunt
bespreken.
leef in het hier en nu, grijp iedere dag aan hoe moeilijk ook, en probeer de dingen bij hun naam te noemen.
praat met elkaar, hoe moeilijk ook, maar je zult er uiteindelijk je voordeel
mee doen.
en dan de feestdagen, nog een tandje zwaarder, maar ook een feest van warmte en ik hoop dat jullie wat kanjers om je heen hebben, die jullie hier in steunen.
heel heel veel sterkte, voor jullie samen en ik zal een kaarsje opsteken
voor jullie, heb in dezelfde situatie gezeten, en weet wat er in je omgaat
nu.
Erna
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

dolfijn
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 15 Dec 2006 09:50
Locatie: gouda
Contact:

overleden

Berichtdoor dolfijn » Do 01 Mar 2007 00:21

mijn man is na 7.5 maand aan deze verschrikkelijke ziekte overleden
ik mis hem heel erg

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Re: overleden

Berichtdoor starfleet » Do 01 Mar 2007 00:38

dolfijn schreef:mijn man is na 7.5 maand aan deze verschrikkelijke ziekte overleden
ik mis hem heel erg


Van harte gecondoleerd. Dat is ook heel wat om je man te moeten missen, heel erg veel sterkte met het verlies.

Anne

dolfijn
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 15 Dec 2006 09:50
Locatie: gouda
Contact:

Berichtdoor dolfijn » Do 01 Mar 2007 09:13

dankje ja het is leeg maar we moeten verder het voelt als of je nog maar een half mens bent nogmaals dank voor je reactie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 02 Mar 2007 16:29

Ook van mij van harte gecondoleerd.
Probeer jezelf de tijd te geven om het allemaal te verwerken.
Ik had in het begin vooral moeite met het dubbele gevoel.
Voor mijn man was ik blij dat het nu voorbij was, echter zelf kon ik mijn man nog niet missen.
Doe rustig aan. Soms willen de simpelste dingen niet lukken, dat hoort erbij.
Het lijkt alsof de wereld maar doordraait en jezelf stil staat.
Heel veel sterkte,

Liddy

dolfijn
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 15 Dec 2006 09:50
Locatie: gouda
Contact:

Berichtdoor dolfijn » Vr 02 Mar 2007 17:06

dankje het is zo als je zeg het dubbele gevoel het ineens er niet meer zijn ook al wisten we natuurlijk dat hij dood ging maat toch een mens is er dan niet meer de stilte het leege huis soms het gevoel hebben waarom
nog maals dank voor je mailtje


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten