Hulp gevraagd bij tekst radioloog

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Hanneke
Lid
Berichten: 0
Lid geworden op: Za 19 Nov 2022 17:32

Hulp gevraagd bij tekst radioloog

Berichtdoor Hanneke » Za 19 Nov 2022 18:04

Bericht wacht op goedkeuring:

Ik ben al heel lang aan het tobben. Nu is er een cwk en twk gemaakt. De neuroloog heeft de uitslag doorgebeld maar geeft aan dat het nog een grote puzzel is.
Echter schrok ik erg van wat ik later las in het verslag en wat hij niet benoemd heeft. Lees ik nu goed dat ze een ependymoom zien? De arts heeft het alleen over myelopathie
Ik zou graag wat hulp krijgen bij het lezen van onderstaand verslag.



Geen eerder vergelijkend onderzoek. CWK. Cervicale kyfose stand. Hoogcervicaal ruim spinaal kanaal. Op niveau C3/4 breedbasische bulging met posterior lipping van de wervels waardoor versmalling van het spinale kanaal. Op niveau C4/5 idem dito, op niveau C5/6 forse versmalling van het spinale kanaal met mogelijk een absolute kanaalstenose. Niveau C6/7 minimaal iets meer ruimte. Suggestie van myelopathie C4/5 zowel op de sagittale STIR als axiale T2,DD is dit toch op basis van artefacten. TWK. In het gehele thoracale myelum en lineaire hyperintensiteit; goed mogelijk het centrale kanaal gezien dit hoog thoracaal ook aanwezig is op de aldaar wel vervaardigde transversale opnames. Echter helaas is de rest van het thoracale myelum niet transversaal afgebeeld. Normale flow voids. Geringe discopathie op niveau thoracale 7 8.

Uitgebreide discopathie cervicaal met in ieder geval forse versmalling spinale kanaal, mogelijk absolute kanaalstenose niveau C5/6. Suggestie van myelopathie op dit niveau. Meest waarschijnlijk normaal centraal ependymoom/syrinx in het thoracale myelum, echter bij afwezigheid van transversale opnames is myelopathie strikt genomen niet geheel uit te sluiten.

Dank vast groetjes Hanneke

Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten